Kdy jede autobus? zeptá se cestující. Ve WITTE Automotive se doprava dílů na výrobní linky řídí také podle interního jízdního řádu. První náznaky konceptu WITTE MHD spadají do roku 2008, v říjnu 2012 se pak rozjeli manipulanti k výrobním linkám dle jízdních řádů s novými navigačními tablety. Nové terminály, kde jsou časy dodávek k jednotlivým výrobním linkám stanoveny, jsou instalovány na desítce manipulačních vozíků. WITTE MHD zásobuje tímto moderním způsobem výrobní linky ve čtyřech výrobních týmech. Fakticky se tak spolupodílí na řízení výroby ve dvou výrobních halách nejdeckého výrobce zamykacích systémů a klik.
Vyšší úroveň logistiky vnímají také manipulanti samotní. Petra Loudová říká: „Se skenerem byla práce složitější, museli jsme si dohledat pozice po neskenování kanban karet, někdy až třiceti papírů. Pak jsme zjistili pozici a identifikovali položku. Nový tablet nás navede přímo na pozici a konkrétní přepravku. Signalizace zpoždění oproti jízdnímu řádu: žlutou barvou. Řidič ráno dostane autobusovou linku, zatímco manipulant se přihlásí do systému a software ho sám po identifikaci navádí. Software je uživatelsky jednoduchý a trasu by odjel i školák s vláčkem. Osobně si cením ulehčení práce,“ pochvaluje si Petra Loudová.
Srdcem jízdního řádu je speciální software Witte, který vyvinul a naprogramoval tým informačních technologií WITTE Automotive v Nejdku za účasti industrializace a logistiky. Ing. Aleš Blažek, vývojář, upřesňuje: „Dokázali jsme vytvořit účinný a technicky vyspělý software hodný 21. století. Použité technologie, myšlenky a algoritmy dokáže běžný uživatel ocenit především v jednoduchosti uživatelského rozhraní. Software umožňuje dynamicky měnit zásobovací trasy a dodávky materiálu tak, aby odpovídaly situaci ve výrobě. Teším se na na další rozvoj celého systému.“