ŠKODA Roomster od dnešního dne sjíždí z linky v závodě ŠKODA Kvasiny. Do konce roku 2012 se velkoprostorový model vyráběl v závodě Vrchlabí. ŠKODA se nyní ve Vrchlabí soustředí na výrobu technologicky vyspělých automatických převodovek: Od října 2012 zde vzniká dvouspojková převodovka DQ 200 pro značky koncernu Volkswagen.
Vedle modelů ŠKODA Yeti a ŠKODA Superb je ŠKODA Roomster třetím modelem české automobilky, vyráběným v Kvasinách. Pro zahájení výroby v Kvasinách bylo nutno provést rozsáhlé přípravy. Automobilka do přesunu výroby investovala zhruba 7,2 milionů euro.
Roomster se v Kvasinách montoval už v letech 2006 až 2010. Před obnovením výroby v Kvasinách byla část montážní linky modernizována. ŠKODA přesunula z Vrchlabí do Kvasin také potřebné technologie, například část montáže podvozku a stroje pro montáž komponent vozů. Zcela nově je koncipováno zařízení pro měření geometrie náprav. Přepracován byl i celý proces logistiky v Kvasinách: Za tímto účelem vznikla mimo jiné i nová hala logistiky. Kromě toho absolvoval personál pro montážní linku modelu Roomster v Kvasinách rozsáhlé školení.
Stěhování výroby modelu Roomster do Kvasin proběhlo v rámci přechodu závodu ve Vrchlabí na výrobu komponentů. Od října 2012 se zde pro koncern Volkswagen vyrábí dvouspojková převodovka DQ 200, nabízená pod obchodním označením DSG (z německého Direktschaltgetriebe). Kapacita činí 1000 převodovek denně, od poloviny roku 2013 se bude ve Vrchlabí vyrábět až 1500 převodovek denně. Do přípravy výroby převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem zhruba 170 milionů eur.
ŠKODA Roomster patří do segmentu tzv. víceúčelových vozidel – Multi Purpose Vehicles (MPV). Roomster přesvědčuje svou vysokou funkčností, nabídkou prostoru a nejlepším poměrem ceny a hodnoty. V roce 2012 vzrostl celosvětový prodej modelu Roomster o 5,4 procenta na 38 000 vozů. Od zahájení prodeje v roce 2006 bylo prodáno zhruba 292 000 těchto vozů.