SEAT vstupuje do nové éry s novým Leonem. Atraktivní hatchback přichází na český trh s jedinečným emocionálním designem a dynamickým sportovním charakterem. Třetí generace velmi úspěšné modelové řady, jíž se od roku 1999 prodalo již 1,2 milionu vozů, přináší do svého segmentu celou řadu technických inovací a zcela novou konstrukci, která výrazně snížila hmotnost a po všech stránkách dále zlepšila provozní vlastnosti. Nový SEAT Leon je k dispozici s bohatou výbavou a nejmodernějšími motory za lákavé ceny, které začínají na částce 299 900 Kč.
Nový SEAT Leon je silnou osobností vzbuzující emoce a představující nejkrásnější způsob, jak řídit praktický automobil. Pětidveřový vůz nabízí v tomto segmentu dosud nevídané pokrokové technologie v oblasti informačních a zábavních systémů, asistenčních systémů, podvozku a poháněcího ústrojí. Skvělým příkladem jsou na přání dodávané přední LED světlomety pro všechny osvětlovací funkce, které zaujmou nejen svým elegantním designem, ale i vynikajícím osvětlením vozovky. Barevná teplota světla z LED diod 5500 Kelvinů se přitom blíží dennímu světlu, takže jen minimálně unavuje oči.
Nový SEAT Leon postavený na zcela nové koncernové platformě MQB nabízí rovněž přesvědčivou úroveň funkčnosti a praktické využitelnosti. Navzdory kompaktním vnějším rozměrům naleznou cestující v interiéru více využitelného vnitřního prostoru než v předchozím modelu. Prémiové materiály a pečlivé řemeslné zpracování řadí Leon na vrchol své třídy.
Důmyslná konstrukce využívající nejmodernější druhy ocelí a inovativní výrobní postupy snížila hmotnost nového Leonu až o 90 kilogramů v porovnání s předchůdcem. Základní verze nového Leonu váží díky tomu pouhých 1113 kilogramů. Přesto se podařilo zvýšit tuhost karoserie o 15 % a vytvořit odolnou strukturu, která nabízí cestujícím příkladnou ochranu v případě nehody, jak dokládá pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti v náročných testech nezávislé organizace Euro NCAP.
Nový Leon vystupuje z davu díky zcela novému designérskému jazyku španělské značky, jehož inspirací byly koncepční vozy IBE, IBL a IBX. Nový Leon vypadá skvěle z každého úhlu pohledu a vyznačuje se mimořádně přitažlivou, sportovní estetikou. Dynamický charakter Leonu je patrný i u stojícího vozu, který díky vhodně zvoleným proporcím budí dojem rychlého pohybu. Z čistého designu s minimalistickým pojetím sálá preciznost a kvalita. Nový SEAT Leon je také prvním vozem španělské značky, který sjíždí z výrobních linek hlavního závodu SEAT v Martorellu nedaleko Barcelony s novým logem SEAT.
V řešení i těch nejmenších detailů se zrcadlí vášeň a touha po dokonalosti. S aplikací nové platformy MQB byl prodloužen rozvor náprav, rozšířen rozchod kol a zkráceny převisy karoserie. Tyto změny se pozitivně projevily nejen na vzhledu vozu, ale i v ještě lepších jízdních vlastnostech a větší nabídce místa pro cestující i zavazadla. Přestože je nový SEAT Leon s vnější délkou 4,24 metru o pět centimetrů kratší než předchůdce, jeho rozvor je o téměř šest centimetrů delší. Cestující na předních i zadních sedadlech mají díky tomu větší volnost pohybu a zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 380 litrů, o 39 litrů víc než předchozí model.
Přístrojová deska je výrazně orientována na řidiče. Ovládání usnadňuje propracovaný ergonomický koncept s jednoduchým harmonickým designem. Přehledné přístroje a logicky uspořádané ovládací prvky umožňují řidiči soustředit se na to nejdůležitější – na řízení. Zvláštní pozornost si zasluhuje zcela nová generace informačních a zábavních systémů s dotykovým displejem, senzorem blízkosti (v kombinaci s displejem 5,8“) a rozmanitými možnostmi pro připojení přenosných multimediálních přehrávačů.
Zdrojem hnací síly jsou výkonné a úsporné motory TDI a TSI se zdvihovým objemem 1,2 až 2,0 litru. Všechny motory pracují s maximální účinností díky přeplňování výfukovým turbodmychadlem a přímému vstřikování paliva (u motorizace 1.8 TSI je kombinován přímý a nepřímý vstřik). Kromě toho bylo optimalizováno vnitřní tření a díky chytře řízené chladicí soustavě dosahuje motor ještě rychleji své provozní teploty. Nechybí ani systém start-stop a rekuperace kinetické energie. V porovnání s předchozími modely klesla spotřeba paliva až o 22 procent (kombinovaná spotřeba EU od 3,8 do 5,7 l/100 km).
Hnací sílu přenáší na přední kola pětistupňové nebo šestistupňové mechanické převodovky. Komfortní a zároveň sportovní alternativou jsou kompaktní a lehké dvouspojkové převodovky DSG s šesti nebo sedmi převody, které kombinují pohodlí samočinné převodovky s účinností mechanické skříně. Funkce pro setrvačnou jízdu u některých variant převodovky DSG umožňuje další snížení spotřeby paliva v reálném provozu.
Nový SEAT Leon přichází na český trh se čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými motory s rozpětím výkonu od 63 kW (86 k) do 132 kW (180 k). Zákazníci mají navíc na výběr čtyři stupně výbavy Basis, Reference, Style a FR v cenovém rozpětí od 299 900 Kč do 555 900 Kč. Navzdory bohaté standardní výbavě připravil SEAT atraktivní nabídku výbavy na přání a Originálního příslušenství SEAT. Díky tomu si mohou zákazníci sestavit Leon přesně podle svých představ a na míru svých potřeb.
Již sériová výbava vstupního modelu SEAT Leon Basis, dodávaného výhradně s motorem 1.2 TSI (63 kW/86 k), předčí očekávání mnoha motoristů. Zákazník s tímto modelem získá například kompletní bezpečnostní výbavu včetně stabilizačního systému ESP a sedmi airbagů, dále 15“ ocelová kola, zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, elektricky ovládaná okna vpředu a vnější zpětná zrcátka, palubní počítač s indikací optimálního řazení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, komfortní sedadla v černém interiéru a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Modely Leon Reference, které jsou k dispozici s motory 1.2 TSI (63 kW/86 k, resp. 77 kW/105 k) a 1.6 TDI (66 kW/90 k, resp. 77 kW/105 k), k tomu navíc přidávají mimo jiné klimatizaci, rádio Entry s 5“ dotykovým displejem, USB, čtečkou paměťových karet SD a 4 reproduktory, dále multifunkční volant, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dělená a sklopná zadní sedadla, středovou konzolu s integrovanou schránkou, chromované ozdobné prvky v interiéru a rozšířené osvětlení interiéru.
Ještě větší nároky dokáže splnit Leon Style, jehož sériová výbava nad rámec verze Reference zahrnuje mimo jiné 16“ kola z lehké slitiny, automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, rádio Entry Plus s 5“ barevným dotykovým displejem, vstupy USB/AUX-in, čtečkou pro paměťové karty SD, handsfree Bluetooth a 6 reproduktory, dále elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, asistenta rozjezdu do kopce, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, tempomat, kožený multifunkční volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, výškově nastavitelná přední sedadla, nastavitelnou bederní opěrku řidiče a větší počet odkládacích prostorů v interiéru. Modely Leon Style mohou zákazníci objednávat s jednotkami 1.2 TSI (77 kW/105 k, na přání s DSG), 1.4 TSI (90 kW/122 k) a 1.6 TDI (77 kW/105 k, na přání s DSG).
Na vrcholu nabídky stojí sportovně laděné modely SEAT Leon FR dodávané s motory 1.4 TSI (90 kW/122 k), 1.8 TSI DSG (132 kW/180 k) a 2.0 TDI (110 kW/150 k, na přání s DSG). Leon v tomto provedení má nad rámec výbavy Style navíc například 17“ kola z lehké slitiny, rádio Entry Plus s 8 reproduktory, tmavá okna od B sloupku, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka včetně parkovací funkce, SEAT Drive profile (individuální nastavení odezvy řízení a plynového pedálu), vícebarevné osvětlení interiéru, generátor ještě sportovnějšího zvuku (1.8 TSI), sportovní sedadla vpředu čalouněná kombinací tkaniny včetně nastavitelné bederní opěrky, sportovní volant FR, specifický černý interiér FR, hliníkové prahové lišty s logem FR, sportovní podvozek, dvojitou chromovanou koncovku výfuku a zadní světla s diodami LED.