V současnosti dodává WITTE Automotive světovým automobilkám kliky dle přání a barevné spektrum může zahrnovat až čtyři desítky barevných odstínů. Práce kvalitáře je uměním odladit správný barevný odstín, který se pod různými úhly mění. Překvapivě nejobtížnější je výroba v základních nemetalických barvách, například v červené nebo bílé. Jsou známé, a proto u nich lidské oko odhalí i malé odchylky. Červené jsou například WITTE indikátory sedaček.
Není červená jako červená, potvrzuje tým Zkušebny. Jedním z úkolů technických specialistů jsou mimo jiné srovnávací testy výrobků se zaměřením na povrchové zpracování a barevnost. Výrobek porovnává zkušební technik vizuálně dle vzorové barevné destičky, kterou dodává přímo automobilka. Poté putuje díl do tzv. koloristické skříně, ve které je k dispozici až šest typů normovaných světel. Dalším krokem je měření barevné odchylky spektrofotometrem. Každý zákazník stanoví pro WITTE výrobky toleranci a tuto musí nejdecký výrobce ve svých dodávkách dodržovat.
Práce na sladění odstínu nikdy zcela nekončí. Šarže barev se musejí průběžně upravovat. Odstín je závislý nejenom na těžených pigmentových materiálech, ale i na podmínkách při lakování. Kvalitu lakování může ovlivnit i počasí / roční období.
Kvalitáři sledují kvalitu povrchu, která je pro vnímání odstínu důležitá. Při nesprávném zpracování připomíná povrch lakovaných dílů pomerančovou kůru (orange peel). I takové parametry se měří a vyhodnocují například pro WITTE kliky.
Co všechno může ovlivnit barvu automobilu? Samozřejmě volba manželky nebo partnerky. Módní designérské trendy v automobilkách, ale také tsunami. Po přírodní katastrofě v Japonsku (11.3.2011), kde sídlí jeden z předních světových výrobců pigmentů pro automobilový průmysl, se projevil celosvětový nedostatek například sapphire blue (safírové modři). Nedostatek xirallických pigmentů ovlivnil škálu nabízených odstínů téměř všech výrobců automobilů.