Od konce listopadu mohou návštěvníci nového muzea ŠKODA novým a fascinujícím způsobem objevovat historii a legendy značky. Na 1800 m2 výstavní plochy prezentuje automobilka na třídě Václava Klementa v Mladé Boleslavi, v bezprostřední blízkosti hlavního závodu, klenoty ze 117leté historie podniku a důležité milníky výroby automobilů.
„ŠKODA je jednou z nejstarších automobilek na světě. Nové muzeum ŠKODA je zdaleka viditelným symbolem značky a návštěvníky určitě nadchne,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Jsme hrdí na naši historii. ŠKODA chce v příštích letech na celém světě i nadále růst. Kdo chce předjíždět, musí se také pravidelně dívat do zpětného zrcátka. A to v podobě nového muzea na historickém místě činíme fascinujícím způsobem,“ říká šéf značky ŠKODA.
Domovem muzea ŠKODA je první tovární budova podniku. ŠKODA je tak jedinou automobilkou, která svou minulost inscenuje tak rozsáhlým způsobem v historických výrobních halách. „S pevnými kořeny a simply clever, prostě typicky pro značku ŠKODA,“ vysvětluje Vahland. „Realizujeme tak moderní prezentaci v autentickém komplexu budov společnosti.“
Budova se koncem listopadu zvenku i zevnitř rozzáří novým leskem: světlá a moderní, otevřená a lákající k návštěvě. Architekti ze stuttgartského ateliéru Jangled Nerves, který za rekonstrukci odpovídá, do stavby zakomponovali i historické součásti. „Tam, kde to bylo nutné, vzniklo nové řešení, a to důsledné a precizní. Směs historických budov a nejmodernějšího provedení interiéru činí nové muzeum zajímavým a jedinečným,“ zdůraznil profesor Thomas Hundt, kreativní ředitel agentury jangled nerves. Při rekonstrukci bylo téměř kompletně odstraněno jádro budovy. Veškerá technická zařízení, jako celá elektroinstalace, vzduchotechnika, osvětlení a klimatizace, jsou zcela nová. V několika týdnech, které zbývají do znovuotevření muzea, budou řemeslníci finalizovat práce v interiéru a provádět drobné dokončovací práce na vnějších částech muzea. Současně budou na výstavních plochách instalovány všechny exponáty.
Nově prezentovaná sbírka je rozdělena do třech tematických oblastí – ‚Tradice‘, ‚Evoluce‘, ‚Výroba‘ – v nichž se návštěvníci ponoří do historie značky a do fascinace historickými vozy. Vedle statické prezentace sází koncept expozice na mnoha místech na interaktivní prvky a audiovizuální média, která umožňují emocionální interpretaci jednotlivých témat.
Navíc bude v podobě sálu ‚Laurin & Klement’ uprostřed muzea k dispozici moderní multifunkční sál o rozloze 930 m2, určený pro slavnostní akce a mimořádné výstavy. Tento prostor bude možné otevřít a spojit s expozicemi ‚Tradice‘ a ‚Výroba‘, což umožní vysoce flexibilní využití. Foyer muzea je taktéž uspořádán multifunkčně a poskytuje místo pro menší recepce. Jako první upoutávka tam návštěvníky také přivítá úvodní exponát. Nové muzeum doplní rovněž muzejní prodejna a moderní kavárna a restaurace VÁCLAV.