Zcela nový celoročně využitelný kabriolet Opel Cascada, který se na trhu objeví na jaře roku 2013, je vysoce stylový čtyřsedadlový automobil s poměrně dlouhou siluetou a s kvalitní textilní skládací střechou. Jako jeden z modelů na špičce výrobního programu značky Opel má Cascada formát střední třídy, a to nejenom svými rozměry (délka 4697 mm; šířka (bez vnějších zrcátek) 1840 mm) ale i svými prémiovými technologiemi.
Po několika generacích kompaktních kabrioletů Kadett a Astra se Opel vrací ke své tradici ve výrobě prestižních čtyřmístných kabrioletů s textilní střechou z 50. a 60. let dvacátého století, jako byly modely Kapitän a Rekord – samozřejmě ale v nové, svěží interpretaci a ve spojení s nejmodernějšími technologiemi. Cascada má dynamicky sportovní jízdní vlastnosti díky své mimořádně pevné karoserii, přední nápravě HiPerStrut a adaptivnímu podvozku FlexRide. Posádka vozu si může vychutnávat jízdu v otevřeném voze díky dálkově ovládané textilní střeše prémiové kvality, která se otevře za 17 sekund, a to i při jízdě rychlostí až 50 km/h. Elektrické podavače bezpečnostních pásů, ventilovaná ergonomická sedadla potažené kůží Nappa a nejmodernější bezpečnostní systémy zvyšují komfort a bezpečnost jízdy.
„Segment kabrioletů střední třídy vyplňovaly dosud pouze velmi drahé modely prémiových značek,“ říká Thomas Sedran, místopředseda představenstva automobilky Opel. „V modelu Cascada nabízí Opel všechny atributy a kvality prémiových kabrioletů střední třídy, ovšem za dostupnější cenu. Cascada doplňuje produktovou ofenzivu značky Opel: V letech 2012 a 2013 jsme rozšířili naše portfolio a vstoupili do úplně nových segmentů s elektromobilem Ampera, malým SUV Mokka, módním malým městským modelem ADAM a nyní i kabrioletem střední třídy.”
Elegance ryzího kabrioletu, mimořádný požitek z jízdy Díky svému širokému rozchodu kol, splývavým křivkám a štíhlé siluetě vyzařuje Opel Cascada klasickou nadčasovou eleganci automobilů kategorie „Grandes Routières“ slavné automobilové minulosti. Se staženou střechou má Cascada perfektně „čistý“ profil: Za výrazně skloněnými A-sloupky karoserie neruší siluetu žádný kryt textilní střechy nebo viditelný ochranný oblouk. Čistému profilu dodává dramatický náboj jemný prolis ve tvaru břitu ve spodní části boku karoserie. V horní části karoserie se směrem dozadu zdvíhá ostrá hrana, zasahující až do koncových skupinových světel, protažených až do boků karoserie. Boční linii zvýrazňuje chromované lemování kokpitu, vytvářející elegantní rozhraní mezi karoserií a textilní střechou.
„Většina kabrioletů vypadá dobře se staženou střechou, ale s nataženou střechou působí často poněkud neohrabaně. Díky kvalitně propracované střeše s aerodynamicky čistým a harmonickým profilem si Opel Cascada zachovává svoji eleganci i s nataženou textilní střechou,” říká Malcolm Ward, ředitel pro vnější design.
Vkusně tvarovaná kapota s funkčním výstupkem nad motorem vychází z masky chladiče s výraznými chromovanými aplikacemi. Světlomety do mlhy jsou lemovány dvojící křivek v profilu žraločích ploutví, vizuálně zvýrazněnými chromovanými obrubami. Světla pro denní svícení v hlavních světlometech a zadní skupinová světla, tvořená LED diodami, mají pro Opel charakteristický profil křídla. V zadních skupinových světlech jsou LED diody doplněny světlovody, díky čemuž se vytváří nepřerušená kontura světla – stylistický prvkem příznačný pro prémiové automobily. Koncová světla vizuálně sjednocuje příčná chromovaná lišta na víku zavazadlového prostoru, reflektující chromované prvky na masce chladiče.
Textilní střecha modelu Opel Cascada z materiálů nejvyšší kvality je od subdodavatelů, dodávajících podobné střechy pro prémiové kabriolety nejprestižnějších značek. Střecha má mezi vnější vrstvou a vnitřním stropem vrstvu z polyesterového flísu, která zlepšuje akustickou a tepelnou izolaci. Elektrohydraulický ovládací mechanismus, který se aktivuje spínačem mezi předními sedadly, otevře nebo zavře střechu za pouhých 17 sekund, a to i při jízdě rychlostí až 50 km/h – tím se Opel Cascada řadí na přední místo mezi kabriolety. Střechu lze otevřít i zavřít i standardně dodávaným dálkovým ovládáním, integrovaným do klíčku od vozu. Zákazníci budou mít na výběr tři barvy textilní střechy, které je možné kombinovat s 10 laky karoserie.
Precizně propracovaný kokpit – vysoce funkční i komfortní Kokpit modelu Cascada má výrazně sportovní styling, umocněný precizně propracovanými detaily. Palubní deska v profilu křídla s měkčeným povrchem plynule přechází do čalounění dveří, takže pocitově obepíná řidiče i spolujezdce. Nová sedadla mohou být potažena různě strukturovanými látkami či kůžemi. Anatomická přední sedadla s ergonomickým certifikátem AGR jsou potažena měkkou kůží Nappa a mají také vyhřívání i ventilaci. Za horkých letních dnů studený vzduch, vystupující z perforovaného koženého potahu sedadel, zvyšuje komfort řidiče a spolujezdce vpředu. Zapínání bezpečnostních pásů předních sedadel ulehčuje elektrický podávač, který na teleskopickém rameni vysune pás dopředu do pohodlného dosahu sedící osoby. Elektrický systém EasyEntry při sklopení opěradla automaticky posune přední sedadlo dopředu, což usnadňuje nastupování na zadní sedadla.
Opel Cascada má na kabriolet neobvykle velký počet odkládacích schránek a prostorů, umožňujících pohodlné každodenní používání vozu během celého roku. Většina praktických odkládacích míst je soustředěna v dosahu řidiče – ve výplních dveří, v přístrojovém panelu a díky standardní elektronické parkovací brzdě EPB (Electric Parking Brake) i ve středovém tunelu.
Minimální objem zavazadlového prostoru při otevřené střeše je 280 litrů, při zavřené střeše 350 litrů. Pro zvětšení objemu zavazadlového prostoru nebo pro přepravu velmi dlouhých předmětů má Opel Cascada systém elektrického sklápění opěradel zadních sedadel (dělených v poměru 50:50) FlexFold – prvek, který není k dispozici v kabrioletech s pevnou skládací střechou hard-top.
Vynikající tuhost karoserie v kombinaci s vyspělým podvozkem Tuhost karoserie hraje velmi významnou roli zejména u kabrioletů – ovlivňuje totiž jízdní vlastnosti, přesnost řízení, akustické vlastnosti, bezpečnost a komfort. Opel Cascada splňuje v tomto ohledu ty nejvyšší standardy díky nejrůznějším konstrukčním opatřením, jako jsou např. mohutné příčné ocelové výztuhy v podlaze. Oproti předcházející generaci kabrioletu Astra TwinTop má karoserie modelu Opel Cascada o 43 % vyšší torzní tuhost a o 10 % vyšší ohybovou tuhost. Tato konstrukce skeletu vytváří optimální základ pro sofistikovaný podvozek a přispívá i k výrazné redukci hluku a vibrací.
Nový Opel Cascada má větší základní rozměry podvozku než kompaktní kabriolet Astra TwinTop z roku 2006. Rozvor je delší o 71 mm, rozchod přední nápravy je větší o 56 mm a zadní nápravy o 70 mm. Z toho profitují stabilita i jízdní vlastnosti. Přední náprava modelu Cascada má zavěšení HiPerStrut, původně vyvinuté pro nejvýkonnější model Opel Insignia OPC – vlajkovou loď značky Opel. Náprava HiPerStrut (High Performance Strut), která představuje evoluci nápravy s tlumičovými vzpěrami McPherson, zlepšuje trakci a ovladatelnost při jízdě v zatáčkách, protože potlačuje rušivé vlivy pohonu předních kol do řízení. Opel Cascada má hřebenové řízení vybavené elektrickým posilovačem s účinkem proměnným podle rychlosti jízdy. Pro zvýšení přesnosti je elektromotor posilovače namontovaný přímo na hřebeni řízení, na rozdíl od běžných elektrických posilovačů, které mají elektromotor na sloupku řízení.
Na přání může byt Opel Cascada vybavený integrovaným systémem regulace charakteristiky tlumičů pružení FlexRide – systém přizpůsobuje charakteristiku tlumičů povrchu cesty, jízdní situaci i způsobu jízdy. Navíc řidič si může sám zvolit režim regulace podle osobních preferencí. Opel Cascada má standardně 17“ kola, na přání se montují kola až do formátu 20“. Brzdová soustava s kotoučovými brzdami na obou nápravách je dimenzovaná podle použitého motoru. Brzdové kotouče mají průměr až 326 mm vpředu a 325 mm vzadu.
Zážehový motor 1.6 Turbo nové generace s přímým vstřikováním paliva Pro kabriolet Opel Cascada je k dispozici široká nabídka pohonných jednotek. Základ tvoří zážehový motor 1.4 Turbo, který se montuje spolu se 6stupňovou manuální převodovkou. Na výběr je ve dvou modifikacích – o výkonu 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k), maximální točivý moment dosahuje i díky funkci „overboost“ až 220 Nm.
Vznětovou alternativou je motor 2.0 CDTI o výkonu 121 kW (165 k), který se montuje v kombinaci buď s manuální, nebo s automatickou 6stupňovou převodovkou. Tento motor dosahuje maximálního točivého momentu 380 Nm.
Významnou novinku představuje zážehový motor 1.6 SIDI Turbo ECOTEC. Čtyřválec zcela nové generace s přímým vstřikováním paliva do válců bude debutovat začátkem roku 2013. Motor má velmi harmonickou charakteristikou s vysokým točivým momentem už v nízkých otáčkách a má i velmi příznivou spotřebou paliva. Nejvyšší výkon 125 kW (170 k) je k dispozici v širokém pásmu otáček 1650–3200 min-1, díky funkci „overboost“ činí maximální točivý moment až 280 Nm. Tento motor se bude montovat ve spojení s manuální i automatickou 6stupňovou převodovkou. Nová 6stupňová automatická převodovka s nízkými mechanickými ztrátami je vybavena funkcí Active Select, která umožňuje manuální řazení.
Později se v nabídce zážehových i vznětových motorů modelu Opel Cascada objeví ještě další agregáty.
Sofistikované technologie a bezpečnostní prvky Opel Cascada kombinuje zážitek z jízdy v otevřeném automobilu s nejmodernějšími technologiemi. K nim patří např. adaptivní světlomety AFL+ (Adaptive Forward Lighting) s celkem 11 automaticky přepínanými režimy a funkcemi, kamerový systém Opel Eye druhé generace s novými a rozšířenými funkcemi (např. zdokonalené rozpoznávání dopravních značek Traffic Sign Recognition nebo a asistenční systémy Lane Departure Warning, Following Distance Indication a Forward Collision Alert). K dispozici je i couvací kamera, parkovací asistenční systém Advanced Park Assist, kontrola mrtvého úhlu zpětných zrcátek Side Blind Spot Alert, ergonomická přední sedadla AGR, vyhřívaný volant nebo asistenční systém pro rozjezdy do svahu Hill Start Assist.
Extrémně tuhá kabina posádky modelu Cascada je vyrobená převážně z vysoce pevných z ocelí, což garantuje optimální ochranu posádky při havárii. Ve dveřích jsou ukryty diagonální výztuhy z ultra pevných ocelí. Přední sloupky karoserie jsou vyrobeny z tvarově vytvrzované oceli a plní funkci předního ochranného oblouku. Při převrácení vozu se aktivují oblouky za zadními sedadly, které se za pomoci pružin vysunou ve v zlomku sekundy do horní – ochranné polohy. Ochranné oblouky se automaticky vysunou i při jiných typech kolizí, pokud se aktivují airbagy, takže vůz se samočinně připraví na eventuální sekundární nárazy a možné následné převrácení. Přední sedadla jsou vybavena aktivními opěrkami hlav, všechna čtyři sedadla jsou vybavena předpínači bezpečnostních pásů.