Rozhodnutí je součástí přehodnocení evropských operací společnosti a vyplývá ze současných obtížných ekonomických podmínek v Evropě.
„Ford má za sebou ve WRC dlouholeté a velmi úspěšné působení, takže nešlo o jednoduchý krok,“ uvedl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a servis. „V této chvíli jsme nicméně přesvědčeni, že pro společnost i pro značku Ford bude lepší omezit aktivity ve WRC a takto uvolněné prostředky využít v jiných oblastech.“
Dlouhodobý partner Fordu v rallye, britský tým M-Sport, hodlá ve WRC nadále pokračovat s modelem Ford Fiesta RS WRC. Ford v současnosti s týmem M-Sport jedná o další podobě technické podpory a o dodávkách závodních vozů. Týká se to i nedávno ohlášené novinky Fiesty R5, která by se měla představit v roce 2013, a Fiesty R2 pro národní a regionální soutěže.
„Velmi si vážíme M-Sportu a Malcolma Wilsona, který vedl tým Ford WRC od roku 1997. Nikdo jiný nemá větší zkušenosti s rallye a více odhodlání vítězit,“ řekl Roelant de Waard. „Díky vzájemné spolupráci jsme dosáhli toho, že se Ford Fiesta stal jedním z nejvyhledávanějších závodních speciálů pro rallye, a doufáme, že tomu tak bude i v budoucnosti.“
Ford chce zároveň poděkovat všem svým rallyovým fanouškům, jezdcům, Mezinárodní automobilové federaci stejně jako mnoha partnerům ve WRC, včetně hlavních sponzorů týmu – společnostem BP a Castrol – za jejich podporu a spolupráci.
„Rád bych poděkoval společnosti Ford of Europe za její nadšenou podporu a víru v úspěchy, kterou týmu v uplynulých 16 letech projevovala. Chápeme přitom, že toto rozhodnutí – jakkoli velmi těžké – bylo třeba učinit. Zároveň se těšíme na pokračování našeho silného technického partnerství v budoucnosti,“ prohlásil Malcolm Wilson, ředitel týmu M-Sport.