Nová zimní pneumatika Nokian WR D3 se spolehlivou přilnavostí na sněhu je dlouhodobé řešení pro kompaktní, malá a středně velká rodinná vozidla a pro řidiče, kteří kladou důraz na ekonomičnost a bezpečnost jízdy. Nová zimní pneumatika Nokian WR A3, která je naopak optimalizována pro větší a výkonnější vozidla, potěší i při vyšších rychlostech především přesnými a citlivými reakcemi na pokyny řízení a sportovními jízdními vlastnostmi.
Zimní pneumatika Nokian WR se v roce 2011 stala vítězem testu německého automobilového časopisu Sport Auto (11/2011) s hodnocením „vysoce doporučovaná“, ankety německé televizní relace Auto Mobil (23. 10. 2011) a testu nejpopulárnějšího francouzského automobilového časopisu Auto Plus (1211/2011), který svým významem odpovídá nejproslulejšímu německému časopisu Auto Bild.
Pneumatika Nokian dosáhla na sněhu největšího množství bodů ze všech testovaných pneumatik: 99 z celkových možných 100 bodů. Vynikající chování předvedla i na suchém povrchu: získala 68 bodů z maximálního počtu 70 bodů. „Finská pneumatika Nokian neměla v zimních disciplínách konkurenta. Skvělé vlastnosti ovšem prokázala i na suchém povrchu,“ znělo hodnocení od specializovaného automobilového časopisu Sport Auto.
Pneumatika Nokian využívá systému odvádění rozbředlého sněhu (Slush Blower), díky němuž je kontaktní plocha chráněna před sněhovou břečkou a vodou a tím i před vznikem aquaplaningu. Indikátor opotřebení (DSI) se symbolem sněhové vločky (zimní indikátor opotřebení), umístěný na běhounu, zobrazuje pomocí číslic od 8 do 4 zbývající hloubku dezénu.
„Díky našim dlouholetým zkušenostem známe zimu ve všech jejích podobách. Pomocí nanotechnologických postupů, nových materiálů a objevů a moderní výrobní technologie je možné řidičům nabídnout prvotřídní záběr a přesnost řízení,“ vysvětluje Juha Pirhonen, manažer vývojového týmu severské prémiové značky Nokian Tyres.
Nokian WR D3: odvádí rozbředlý sníh, a zabraňuje tak vzniku aquaplaningu na sněhu a mokré vozovce Výzkumy dokazují, že rozbředlý sníh je pro řidiče ještě více nebezpečný než led nebo aquaplaning. Riziko nehody se smrtelnými následky je na rozbředlém sněhu pětkrát vyšší než na suché vozovce. Kombinace tajícího sněhu, vodního filmu na povrchu vozovky a vrstvy ledu je obtížně zvládnutelná i pro zkušeného řidiče.
U nové pneumatiky Nokian WR D3 je riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu aktivně minimalizováno díky inovačnímu řešení. „Pneumatiku jsme dokázali ochránit před vznikem aquaplaningu pomocí zešikmených předních hran dezénových bloků. Díky této nejnovější inovaci odvádění rozbředlého sněhu z kontaktní plochy mezi pneumatikou a povrchem (Slush Blower) se sníh a voda nedrží v drážkách pneumatiky. Odvod sněhu a vody je navíc urychlován leštěnými drážkami,“ říká Juha Pirhonen.
Indikátor opotřebení (DSI) s ukazatelem zimní bezpečnosti zvyšuje bezpečnost a jízdní komfort Indikátor opotřebení Nokian (DSI) se symbolem sněhové vločky (zimní indikátor opotřebení), umístěný na běhounu pneumatiky Nokian WR, udává pomocí číslic od 8 do 4 zbývající hloubku dezénu v milimetrech. Symbol sněhové vločky zůstává viditelný až do hloubky 4 milimetrů. Pokud již symbol není vidět, výrazně stoupá riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu či vodě a dostatečnou bezpečnost v takovém okamžiku zaručí pouze nákup nových zimních pneumatik. Tyto patentované inovace se nenachází u žádného jiného výrobce pneumatik.
Pneumatika Nokian WR D3 je k dispozici ve 30 rozměrech, s rychlostními indexy T a H (190 a 210 km/h). Nově u této pneumatiky přibyly rozměry 215/55 R 16 H a 225/50 R 17 H. Pneumatika Nokian WR A3 existuje ve 41 rozměrech od 195/50 R 15 po 285/30 R 20, s rychlostními indexy H, V a W (210, 240 a 270 km/h). Tato řada byla nově obohacena o rozměr 285/30 R 20 W. Pneumatiky Nokian WR byly speciálně vyvinuty pro evropské klimatické podmínky a vysoké rychlosti na evropských dálnicích. Pro výměnu pneumatik Nokian můžete využít služeb nejbližšího prodejce, kde jsou zimní pneumatiky Nokian výhodné i v montáži na ráfcích.
Extrémní přilnavost na ledu, sněhu a na mokrém povrchu díky směsi z řepkového oleje a siliky (Cryogenic Canola Compound) Směs pryže obsahuje inovační kombinaci řepkového oleje, přírodní pryže a siliky (Cryogenic Canola Compound), která optimalizuje přilnavost na zimní vozovce, na mokrém povrchu a odolnost vůči opotřebení při proměnlivých teplotách.
Funkčnost nového druhu plnosilikové směsi je vylepšena kryosilanem. Řepkový olej zvyšuje odolnost pneumatiky vůči odírání a její přilnavost na ledu a sněhu. Díky vysokému obsahu siliky ve směsi mají ekologické pneumatiky Nokian WR velmi nízký valivý odpor. Ve srovnání s konkurenčními produkty proto tyto nové pneumatiky navíc snižují spotřebu paliva, a tím i množství škodlivých emisí. Zelená pneumatika Nokian WR je zároveň skvělým příkladem trvalé bezpečnosti: vlastnosti pneumatiky zůstávají po celou dobu životnosti pneumatiky neměnné.
Nokian WR A3: optimální stabilita díky nanobázi Nejvýznamnější vlastností spolehlivé a bezpečné zimní pneumatiky je dobrá přilnavost k vozovce. Na zimní pneumatiky jsou kvůli silnějším motorům a vzrůstajícímu zatížení kol kladeny vyšší nároky. Dezén, stavba pneumatiky a směs běhounu musí být pevné, ale zároveň musí zaručit přesné a rychlé reakce na pokyny řízení. Otevřený asymetrický dezén se v testech provedených v Nokian Tyres prokázal jako nejlepší řešení, především pro pneumatiky koncipované pro rychlou jízdu. Sportovní pneumatika Nokian WR A3 vyniká spolehlivou přilnavostí, kterou umožňuje asymetrický dezén s odlišnou vnitřní a vnější stranou, aniž by byly narušeny jízdní vlastnosti při vysokých rychlostech. Tvarování vnitřního ramene pneumatiky usnadňuje odstraňování vody a rozbředlého sněhu z kontaktní plochy pneumatiky.
„Přesné jízdní reakce dodávají pocit jistoty při vyšších rychlostech. Při vývoji pneumatiky Nokian WR A3 byla této skutečnosti věnována zvláštní pozornost. Silná Cap-&-Base stavba běhounu má ve spodní části zesilující vrstvu založenou na nanobázi. Tato speciální pevnější stavba s menšími molekulami na nanotechnologické bázi zlepšuje přesnost ovládání pneumatiky při jízdě v zatáčkách, při změně jízdní stopy a při úhybných manévrech. V extrémních situacích je dobře ovladatelná jak na přilnavém, tak na kluzkém povrchu. Díky této inovační stavbě je pneumatika Nokian WR A3 spolehlivá a přesná i v náročných podmínkách,“ popisuje Juha Pirhonen.
Nokian Tyres je celosvětově nejproslulejší odborník na zimní pneumatiky, opakovaný vítěz testů a prémiová značka Nokian Tyres jakožto celosvětově nejproslulejší odborník na zimní pneumatiky, opakovaný vítěz testů a prémiová značka nabízí nejbezpečnější pneumatiky pro severské podmínky. Inovativní finské pneumatiky Nokian pro osobní vozidla, nákladní vozidla a těžké stroje prokazují svou vysokou kvalitu i na sněhu a v náročných klimatických i jízdních podmínkách. Svým uživatelům tak přinášejí trvalou přidanou hodnotu. Pneumatiky Nokian jsou navíc speciálně vyvíjeny pro evropské klimatické podmínky a vysoké rychlosti na evropských dálnicích. Pneumatiky Nokian zaručují vynikající bezpečnost, nízkou spotřebu paliva a zároveň průkopnickou ohleduplnost k životnímu prostředí. Značka Nokian Tyres je nejvíce uznávanou a upřednostňovanou značkou pneumatik ve Skandinávii a v Rusku.
Nokian je vynálezcem zimní pneumatiky Nokian Tyres již více než 75 let vyvíjí, testuje a patentuje řešení výroby pneumatik, která zaručují bezpečnost jízdy, a je vynálezcem zimní pneumatiky. První zimní pneumatika přišla na svět za tuhých mrazů a ledového větru v roce 1934. O dva roky později uvedl Nokian Tyres na trh pneumatiku Hakkapeliitta, která byla speciálně vytvořena pro kruté severské zimy a v dnešní době představuje jednu z celosvětově nejproslulejších řad zimních pneumatik. V roce 2002 uvedl finský výrobce na trh pneumatiku Nokian WR, první zimní pneumatiku vytvořenou pro vysoké rychlosti. Maximální rychlost této celosvětově nejrychlejší zimní pneumatiky je 270 km/h. V roce 2007 se zrodil Nokian WR G2, který díky své vynikající přilnavosti a jedinečné ochraně před vznikem aquaplaningu na rozbředlém sněhu zahájil sérii vítězství v testech pneumatik s hodnoceními „vysoce doporučovaná“ a „výborná“. Na jeho úspěšnost nyní navazují bezpečná a ekonomická pneumatika Nokian WR 3D a bezpečná a sportovní pneumatika Nokian WR A3: Zimní pneumatika Nokian WR se v roce 2011 stala vítězem testu německého automobilového časopisu Sport Auto (11/2011) s hodnocením „vysoce doporučovaná“, ankety německé televizní relace Auto Mobil (23. 10. 2011) a testu nejpopulárnějšího francouzského automobilového časopisu Auto Plus (1211/2011), který svým významem odpovídá nejproslulejšímu německému časopisu Auto Bild. Standardní zimní pneumatiky Nokian dosáhly nového Guinnessova rekordu s rychlostí 331,610 km/h na ledu.
Nokian Tyres nejrychlejší na ledu: nový světový rekord 331,61 km/h Standardní zimní pneumatiky Nokian dosáhly nového Guinnessova rekordu s rychlostí 331,610 km/h na ledu. Extrémní rychlost klade výjimečné nároky na vysokou kvalitu pneumatik. Právě ony představují jediný kontaktní bod mezi vozidlem a jízdním povrchem. Hrotované zimní pneumatiky Nokian Hakkapeliitta 7, které jsou nejoblíbenějšími skandinávskými pneumatikami, zdolaly nový rekord na zamrzlém Botnickém zálivu. Pneumatiky Nokian jsou nejrychlejší rovněž v montáži na elektrickém vozidle. Při jízdě na ledu získaly nový světový rekord 252,09 km/h. Testující řidič Janne Laitinen ze společnosti Nokian Tyres dosáhl při jízdě se závodním elektromobilem E-RA na standardních zimních pneumatikách Nokian maximální rychlosti přes 260 km/h.
Zelené zimní pneumatiky Nokian WR díky velice přísnému testování zajišťují efektivnější ochranu před aquaplaningem na rozbředlém sněhu a větší přilnavost na sněhu, ledu a mokru Nokian je jakožto nejseverněji položený výrobce pneumatik skutečným odborníkem na zimní pneumatiky a jejich fungování v jakýchkoliv zimních podmínkách. „Pneumatiky Nokian procházejí velice náročným testováním v našich testovacích centrech ve finském Laponsku a severním Finsku, kde musí bojovat s extrémními zimními podmínkami, jako je mrazivá zima, nebezpečná sněhová břečka, hladký led, kluzký sníh a zrádné přechody mezi mokrou a suchou vozovkou. Proto naše pneumatiky zaručují maximální možnou bezpečnost,“ vysvětluje Juha Pirhonen, manažer vývojového týmu Nokian Tyres.
Jedinečné testování aquaplaningu na rozbředlém sněhu optimalizuje přilnavost zimních pneumatik Nokian. Aquaplaning na sněhové břečce představuje pro české řidiče v zimních podmínkách nejnebezpečnější jízdní situaci. Nokian je průkopníkem v testování tohoto velice zákeřného fenoménu. Za 15 let testování tak vyvinul přesné testovací metody a úspěšně aplikuje výsledky testování v praxi. Nokian Tyres disponuje jako jediný výrobce pneumatik unikátní testovací dráhou, na které jsou účinky aquaplaningu na rozbředlém sněhu testovány v příčném i podélném směru.
Pneumatiky Nokian jsou opakovanými vítězi testů letních pneumatik, které v roce 2012 uskutečnily německé automobilové časopisy Letní pneumatiky Nokian jsou rovněž mnohonásobnými vítězi testů, v nichž prokázaly svou výjimečnou bezpečnost a nízkou spotřebu paliva. Pneumatiky Nokian zvítězily v testech letních pneumatik v německých automobilových časopisech Auto Bild (9/2012 + 8/2012), Auto Zeitung (6/2012 + 12/2012), Auto Test (4/2012), Gute Fahrt (3/2012), Auto Bild allrad (4/2012), Pro Mobil (4/2012) a Firmenauto Transporter (4/2012). Osm vítězství zajistilo finské prémiové značce prvenství mezi všemi ostatními testovanými značkami. Nejvyšší hodnocení – Auto Bild: „příkladná“, Auto Zeitung: „vítěz testu“, Auto Test, „vítěz testu“, Gute Fahrt: „doporučovaná“ a Auto Bild allrad: „příkladná“ – dokládají mimořádné výkony u všech sledovaných vlastností letních pneumatik od výrobce, který je specialistou na zimní pneumatiky. Také pneumatika pro SUV vozidla se pyšní vítězstvím v testu pneumatik své kategorie, který uskutečnil německý časopis Auto Zeitung (12/2012).
Pneumatika Nokian byla favoritem rovněž v časopisu Auto Motor Sport (7/2012) s vynikajícím hodnocením „vysoce doporučovaná“. Z výsledků testů ADAC (3/2012) a Stiftung Warentest (3/2012) vychází jako „velmi dobrá“ na suchém povrchu, „dobrá“ na mokrém povrchu a „dobrá“ z hlediska spořeby paliva. Auto Club Europe ACE GTÜ (2/2012) a Sport Auto (4/2012) ji hodnotí jako „doporučovaná“. V závodu elektrických silničních vozidel zdolalo vozidlo E-RA s ekologickými pneumatikami Nokian okruh na Nürburgring Nordschleife za rekordních 8 minut 42,72 sekund. Toto elektrické sportovní vozidlo přitom dosáhlo maximální rychlosti 238 km/h, a to s využitím výhradně elektrického pohonu, tedy bez emisí CO2.
Ohleduplnost k životnímu prostředí: pneumatiky Nokian šetří palivo a životní prostředí – společnost byla prvním výrobcem pneumatik, který při výrobě svých produktů začal používat pouze čištěné nízkoaromatické oleje Spotřebu paliva je možné snižovat nejen úspornou jízdou, ale především užíváním ekologických pneumatik. Testy pneumatik prováděné automobilovými kluby a časopisy dokazují, že ekologické pneumatiky Nokian významně snižují valivý odpor a tím i spotřebu paliva. Důsledkem nižší spotřeby paliva je rovněž menší množství emisí CO2. Navíc osahují pouze čištěné nízkoaromatické oleje. S finskými pneumatikami tedy chráníte životní prostředí trojnásobně.
Nokian Tyres je prvním celosvětovým výrobcem pneumatik, který přestal užívat vysokoaromatické oleje s velkou koncentrací rakovinotvorných PAK sloučenin (polycyklické aromatické sloučeniny uhlovodíku) a nahradil je výhradně čištěnými nízkoaromatickými oleji. Dalším příkladem ekologické nezávadnosti pneumatik Nokian je užití obnovitelného produktu řepkového oleje ve směsi pryže zimní pneumatiky Nokian WR a letní pneumatiky Nokian Z SUV. Díky řepkovému oleji je běhoun pevný a odolný vůči odírání a zaručuje vynikající přilnavost na mokré vozovce.
Nokian Tyres dosáhl v roce 2011 čistých prodejů v hodnotě 1456 miliard eur a má přes 3900 zaměstnanců. Ke společnosti patří rovněž obchodní řetězec Vianor s více než 930 prodejními místy ve 24 zemích. Akcie Nokian Tyres jsou zapsány v seznamu NASDAQ OMX v Helsinkách.