Pneumatika UltraGrip 8 Performance byla vyvinuta tak, aby podávala spolehlivé výkony na břečce, sněhu i zledovatělé vozovce. Při jejím vývoji vycházeli specialisté společnosti Goodyear jednak z rozsáhlého průzkumu mezi spotřebiteli, jednak z dlouhodobé analýzy podmínek vyskytujících se na zimních silnicích po celé Evropě. Výsledky průzkumu ukázaly, že poptávku po pneumatice ovlivňují především její spolehlivé jízdní vlastnosti, brzdné parametry a přilnavost.
„Když jsme se spotřebitelů ptali, co očekávají od zimní pneumatiky, bylo nám jasně řečeno, že očekávání jsou vysoká především u její přilnavosti a brzdění,“ říká Fabien Desarcon, Marketing Manager Goodyear EMEA odpovědný za zimní pneumatiky. „Mnoho dnešních spotřebitelů má stále v paměti evropské silnice před pár lety, kdy Evropu zasáhly kruté zimy. Na lekci, kterou tenkrát dostali, stále nezapomněli a díky těmto zážitkům jsou jejich nároky na přilnavost a brzdění vyšší než v minulosti. Abychom splnili jejich požadavky, vyvinuli jsme UltraGrip 8 Performance.”
Celkově vzato, pneumatika byla vyvinuta tak, aby dokázala zajištovat
optimální funkčnost během velmi proměnlivého zimního počasí. Plně
siliková běhounová směs, také díky použití nejnovější technologie
míchání, udržuje pružnost pneumatiky při nízkých teplotách a zároveň
zachovává dostatečnou pevnost v širokém rozsahu teplot.
Na sněhu, a v zimních podmínkách obecně, se pneumatika UltraGrip
8 Performance spoléhá na kombinaci tří lamelových technologií
navržených tak, aby poskytovaly jak pevnost, tak vynikající jízdní
vlastnosti na sněhu. Velmi husté rozmístění hlubokých hybridních lamel
zajišťuje výbornou ovladatelnost na sněhu během celé životnosti
pneumatiky. Větší množství bloků, a tím zvýšený počet hran
přispívá k celkově lepším vlastnostem na sněhu. Pokroky dosažené
v jízdních vlastnostech pneumatiky se také odrazily ve výsledcích
nezávislých testů, kde bylo dosaženo v průměru o 3 % lepší
ovladatelnosti na sněhu ve srovnání s konkurencí . Pneumatiku UltraGrip
8 Performance také charakterizuje speciálně navržená 6 mm hluboká
obvodová lamela, jež se podílí na lepší boční přilnavosti díky
rozdělení bloků.
Při brzdění funguje středové žebro pilového tvaru jako sněhový pluh, pneumatika tak nabízí o 6 % kratší brzdnou dráhu na sněhu v porovnání s průměrem tří konkurentů . Nepravidelný úhel hran pilového tvaru zajišťuje, že pneumatika na sněhu dosahuje lepší trakce. Protože sníh se nikdy neobejde bez břečky, společnost Goodyear se postarala o to, aby široké ramenní drážky na pneumatice umožnily při jízdě efektivní čištění. Větší kontaktní plocha ve středu spolu s širší stopou se zasluhují o lepší brzdění a lepší ovládání na sněhu v porovnání s předchůdkyněmi.
„Vyvinuli jsme značné úsilí, abychom vytvořili pneumatiku s vysokým výkonem, která si poradí na sněhu i na ledu,“ uvádí dále Desarcon. „To bývají často ty nejextrémnější podmínky, a proto se jim věnuje mimořádná pozornost. Snažíme se vyřešit i ten nejmenší problém, abychom se ujistili, že dodáme velmi kvalitní, bezpečnou a spolehlivou pneumatiku.“
Na mokru odvádí směrový dezén s hydrodynamickými drážkami vodu do stran, a tak umožňuje efektivní odolnost vůči aquaplaningu, zatímco na suchu přispívá k přesnějšímu řízení a manévrování souvislé středové žebro. Výsledky nezávislých testů potvrdily, že z testovaných pneumatik poskytuje UltraGrip 8 Performance nejlepší ovladatelnost na mokré vozovce a rovněž nabízí jeden z nejnižších výsledků valivého odporu.