Jedná se o žhavou novinku, kterou je koncept elektrické koloběžky nazvaný AKUMOTO eTC – electric Town Cruiser. Tento koncept přichází s revolučním systémem skládání a celou řadou inovativních prvků. Značka Akumoto využila svých dlouholetých zkušeností z kategorie elektro skútrů a spojila své síly s českým designérem Mgr.art Tomášem Kadeřábkem. Výsledkem je koncept elektrické koloběžky, která používá nejmodernější technologie a originální systém skládání.
Bližší informace k této novince nám sdělil přímo Lukáš Drahovzal, obchodní manažer značky Akumoto: „Hlavní důvody, proč jsme se rozhodli vstoupit do vývoje konceptu Akumoto eTC jsou v zásadě dva. Značce AKUMOTO se i přes dlouho trvající recesi v motocyklové oblasti vede dobře, má výborné prodeje a dlouhodobě jí patří první místo v prodejnosti elektrických motocyklů. Díky tomu může kromě vývoje nových modelů investovat i do úplně nových směrů, které otevírají nové příležitosti. Dalším důvodem představení této novinky je měnící se přístup k stylu dopravy v dnešním světě. Hustota provozu stále stoupá, politická reprezentace stále přitvrzuje regulační předpisy a rostou i ekologické tlaky. Navíc si lidé uvědomují hodnotu jejich času a nebaví je trávit dlouhé desítky minut zavřeni v automobilu, ve kterém čekají v dlouhých kolonách. Uvedená studie Akumoto eTC poskytuje ideální řešení pro městskou mobilitu v rámci uzavřených a přeplněných center většiny evropských měst, kde bývá obvykle problém s hustotou provozu a parkovací kapacitou. V této kategorii vidíme velkou příležitost a díky inovativnímu produktu, který využívá nejmodernějších komponentů a technologií, věříme v úspěšné uvedení na trh a vysokou poptávku.“
Koncept elektrické koloběžky Akumoto eTC využívá k pohonu elektrický pulzní motor, který je umístěný přímo v zadním kole, tím nedochází ke ztrátám energie při jejím přenosu pomocí řetězu, řemenu, apod., navíc je tento motor plně bezúdržbový. Použité akumulátory jsou vyjímatelné, poskytují možnost nabíjení přímo v koloběžce nebo i mimo ni. Pro nabití stačí běžná zásuvka 230 V, doba nabíjení se pohybuje od 1,5–3 hodin. Akumulátory nové generace LiFePO4 se vyznačují mimo jiné nízkou hmotností, nemají paměťový efekt a jejich životnost je 8–12 let. Celý systém samozřejmě nezapomněl ani na výhody rekuperace energie a využití elektromotoru při brzdění. Tento systém „elektronické brzdy“ je doplněný o hydraulické kotoučové brzdy. Na atraktivitě celého konceptu má zásluhu i letmo uložené přední kolo. O pohodlí se starají 10\" palcové pneumatiky a nastavitelné odpružení spolu s integrovaným, výklopným a teleskopickým opěrátkem.
Díky nepatrné hmotnosti celé koloběžky, které je docíleno litým rámem z magnesia, můžete očekávat velmi slušnou dynamiku jízdy. Originální konstrukce, chytré řešení zaklápěcí podlahy s výsuvným sedlem pak nabízejí zajímavou funkci složení celé koloběžky do malého a lehce manipulovatelného stavu, který umožní lehké vykládání a nakládání koloběžky např. do automobilu (karavanu), které bez větších problému zvládne i člověk s omezenou pohyblivostí. Geometrické tvarování podporuje funkční stránku koloběžky.
Zajímavostí je, že celý proces výroby a montáže by měl být lokalizován přímo v ČR, kde má značka Akumoto technické zázemí pro montáž elektro skútrů. „Věříme, že díky našemu technickému zázemí, zkušenostem a zapojení předních českých designérů se nám podaří prosadit v této nové kategorii, která otevírá nové možnosti v čisté a levné dopravě pro širokou veřejnost i firmy. Naše společnost se úzce specializuje na vývoj a produkci jednostopých elektrických dopravních prostředků, proto tento projekt bereme jako logické a přirozené rozšíření našeho výrobního programu,“ uzavírá Lukáš Drahovzal.