ŠKODA AUTO se podle renomované evropské studie ‚trendence Graduate Barometer’ v roce 2012 umístila na třetím místě v pořadí nejatraktivnějších zaměstnavatelů v České republice. Automobilka zároveň získala titul ‚Skokana roku’ pro zaměstnavatele, jehož oblíbenost meziročně nejvíce vzrostla. Na prvním místě v hlasování studentů ekonomie, strojírenských oborů a IT se ŠKODA navíc umístila v kategoriích ‚Nejlepší personální reklama’, ‚Nejlepší náborář’ a ‚Nejlepší prezentace na pracovních veletrzích’.
V České republice se v tomto roce ankety zúčastnilo zhruba 10.200 studentů posledních ročníků a absolventů z oblasti ekonomie, strojírenství a IT z 22 vysokých škol v zemi. Za nejlepšího zaměstnavatele označilo českou automobilku 12,4 procenta mladých strojařů a IT-specialistů a 12 procent studentů ekonomie. To představuje třetí místo jak v celkovém hodnocení, tak v hodnocení rozděleném dle studijních oborů. Společnost ŠKODA si tedy oproti minulému roku výrazně polepšila a díky tomu také získala titul ‚Skokan roku’.
„Umístění společnosti ŠKODA mezi třemi nejatraktivnějšími zaměstnavateli v České republice nás velice těší,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast personalistiky Bohdan Wojnar. „ŠKODA se podstatně zlepšila ve všech relevantních oblastech. To dokazuje, že se naše rozsáhlé aktivity směrem k posílení atraktivity zaměstnavatele vyplatily. Pro naše růstové plány potřebujeme špičkový tým. Vedle průběžného vzdělávání našeho personálu získáváme i externí know-how. O to důležitější je pozitivní mínění potenciálních uchazečů o společnosti ŠKODA,“ dodává Wojnar.
ŠKODA navíc obsadila i první místo ve třech dílčích hodnoceních této studie. Vítězství v kategorii ‚Nejlepší personální reklama’ je oceněním filmu „Curriculum Vitae“ z roku 2011. Také v kategorii ‚Nejlepší náborář’ se automobilka umístila na prvním místě. Přesvědčivé prezentace společnosti na veletrzích pracovních příležitostí jsou důvodem pro vítězství v kategorii ‚Nejlepší prezentaci na pracovních veletrzích’.
Studii ‚trendence Graduate Barometer‘ vypracovává od roku 1999 výzkumný institut ‚trendence‘ v 27 evropských zemích. Celkem se studie ročně účastní více než 530.000 respondentů z řad studentů před závěrečnými zkouškami a absolventů vysokých škol. Pro každou zemí se vypracovává specifické vyhodnocení.
Vynikající výsledek v rámci studie ‚trendence Graduate Barometer’ je dalším důkazem vysoké atraktivity společnosti ŠKODA jakožto zaměstnavatele. Jen v roce 2011 vzrostl počet kmenových zaměstnanců společnosti ŠKODA o osm procent na novou rekordní hodnotu – více než 25.800 osob. Roste také stupeň internacionalizace personálu. V současné době má společnost ŠKODA zaměstnance 37 národností.