TMG vyvinula model TMG Yaris R1A s cílem nabídnout cenově dostupný a zároveň atraktivní základní model pro automobilové soutěže, ať již pro mladé začínající či zkušené závodníky. TMG přijímá objednávky s okamžitou platností, přičemž vůz určený k zástavbě se závodním kitem stojí přibližně 22 500 eur (bez DPH a montáže).
Předpisy R1A asociace FIA povolují u standardního třídveřového modelu Yaris se zážehovým motorem 1,33 l pouze omezené výkonové úpravy. Závodní kit od TMG zahrnuje závodní výfukové svody a katalyzátor, kratší převodový poměr rozvodovky, specifické zavěšení pro motorsport s upravenými pružinami a nastavitelnou světlou výškou.
Mezi komplexní úpravy patří vestavěná bezpečnostní klec, ochranné zakrytování olejové vany, palivové nádrže a palivového potrubí, hasicí přístroje, soutěžní sedačky s vícebodovými bezpečnostní pásy a centrální vypínání elektroinstalace.
Očekává se, že TMG Yaris R1A ještě před koncem tohoto roku jako první na světě získá homologaci FIA R1A (kategorie do 1400 cm3). Vůz se tímto kvalifikuje pro soutěže na regionální, národní i mezinárodní úrovni, a to až po akce světového šampionátu v automobilových soutěžích.
TMG Yaris R1A se po příznivých výsledcích testování v červenci letošního roku v Saarlandu poprvé představí veřejnosti v soutěži ADAC Rallye Deutschland, která je devátým kolem šampionátu WRC. Na trať v tomto případě vyjede jako „vůz číslo nula“ a ve své roli traťového vozidla pojede prakticky v polozávodním režimu, kdy bude ověřovat bezpečnostní podmínky na trati a oznamovat zahájení jednotlivých etap.
Za volant usedne Isolde Holderiedová, někdejší tovární jezdkyně německého šampionátu v době vítězného tažení Toyoty v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Spolujezdcem bude další člen týmu TMG Herbie Hossbach.
TMG Yaris R1A představuje první etapu komplexnějšího plánu TMG dodávat cenově dostupné a atraktivní soutěžní vozy soukromým zájemcům.