Ta by měla zabránit některým nekalostem, které se v minulosti, v souvislosti s přihlašováním a přehlašováním vozidel, mohly dít.
Původní Registr vozidel totiž neumožňoval tzv. „online kontrolu“ nad zpracovávanou agendou a data z jednotlivých magistrátů byla na centrální registr nahrávána „dávkově“. Tak mohlo být za určitých okolností možné, že tento stav nahrával k páchání trestné činnosti. Mohlo tak být například možné přihlásit jedno vozidlo dvakrát.
Nový Registr má právě takovým situacím zabránit, což dokázal již v prvních dnech svého, i když ne stoprocentního, fungování. Informace, které jsou v tuto chvíli k dispozici, totiž již nyní hovoří o tom, že v novém centrálním registru byly dokladovány případy, které by mohly být potvrzením domněnky, že šlo o pokus trestné činnosti. V Českých Budějovicích se například muž pokusil přihlásit vozidlo, které se následně pokusil přihlásit i podruhé, a to v Havířově. Nový systém tento pokus odhalil a duplicitní registraci neumožnil. Naopak ve starém Registru by to bylo teoreticky možné. Stačilo vědět, kdy která agenda odesílá data do registru. O důvodu, proč chtěl dotyčný muž přihlásit vozidlo dvakrát, můžeme pouze spekulovat. Nicméně pokud by měl na jedno vozidlo více technických průkazů, tak by stačilo odcizit v ČR, nebo kdekoli jinde, vůz stejného typu i barvy, a následně u tohoto vozidla změnit VIN. V takovém případě by k němu měl už v podstatě legální dokumentaci.
Občanské sdružení Věci automobilové proto v této souvislosti podporuje veškeré aktivity, směřující k „doladění“ nového Registru a nesouhlasí s názorem, že v případě nekorektní funkčnosti nového Registru je nutné přejít zpět k Registru starému.