Spatřit Pagani Zondu, a to v jakémkoliv provedení, je zážitek sám pro sebe. Příď je přikrčená k zemi jak jen to jde, zatímco záď se snaží zabrat každý centimetr silnici. Nízko přikrčené siluetě pak vévodí prosklená kabina ve verzi kupé, či odkrytý luxusní interiér u roadsteru. Až doposud jste ovšem tento vůz mohly vídat spíše z fotografií, v celé východní Evropě je totiž jen pět kousků. Naštěstí pro nás ale není nejenom jedna Zonda v Bratislavě a dvě poblíže Praze (ta závodní se skrývá spíše pod přísným utajením techniků, zatímco ta silniční je občas k vidění na Smíchově), od minulého týdne má totiž tento malý italský výrobce supersportovních automobilů své oficiální zastoupení také v České republice.
Díky společnosti Foxcar s.r.o., která se stala oficiálním distributorem modelů automobilky, se navíc slavnostního otevření zúčastnil i zakladatel společnosti, Horazio Pagani. Ten byl nebývale hovorný, nejenom díky tomu, že jeho automobily jsou rozprodány až do roku 2009, ale zejména proto, že jeho Zonda zajela 25. září v 19 hodin 30 minut rekordní kolo na Nürburgringu (čas 7:28 min na 20,7 km).
Pagani, který býval velmi blízkým přítelem bývalého mistra světa F1 Juana Manuela Fangia, také objasnil budoucnost značky s tím, že Zonda bude v roce 2009 nahrazena novým modelem. Více si můžete přečíst v připravovaném interview, zájemci o cenu tohoto dvanáctiválcového klenotu si ale mohou začít přepočítávat finance. Začíná se na 569.147 euro za kupé S, roadster stojí 662.235 eur. Druhý level sportovních výkonů pak představuje řada F, kupé je za 628.123 eur (odlehčená verze Clubsport pak za 656.487 eur), roadster vás přijde na 704.718 eur (Clubsport pak na 733.706 eur). Na vrcholu stojí nedávno zmiňovaná verze R, která je ale určena jen deseti šťastlivcům.