Čtyřdveřové kupé je stylové, nekonformní, provokující. Mezi technické inovace patří nápadný design světlometů s inovativními ukazateli směru, nový zážehový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 155 kW (211 k) a pohon všech kol 4MATIC.
„Concept Style Coupé je expresivní a plné síly,“ říká Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler AG a vedoucí divize Mercedes-Benz Cars. „Dáváme tím jasný signál – sportovní vozidla se v budoucnosti budou muset ve střední třídě poměřovat s tímto vozem.“
„Sériové výrobě blízká studie Concept Style Coupé je novým měřítkem pro avantgardní design ve střední třídě,“ zdůrazňuje Gorden Wagener, šéfdesignér značky Mercedes-Benz. „Dechberoucí proporce, „šlachovitě“ a ladně vymodelované plochy a plasticky působící povrchy jsou výrazem našeho dynamického designu.“
Po krátkém předvedení na festivalu Avantgarde Diaries v Los Angeles (20. dubna až 6. května 2012) slaví Mercedes-Benz Concept Style Coupé (délka/šířka/výška: 4637/1891/1398 mm) svou oficiální světovou premiéru na autosalonu Auto China v Pekingu (23. dubna až 2. května 2012).
Provokativní exteriér
Čtyřdveřové kupé je nezaměnitelné díky dechberoucím sportovním proporcím a energicky dynamickému designu, v němž se střídají konkávní a konvexní plochy, což je pro Mercedes typické.
K výrazným rysům patří mimo jiné do přídě integrovaná kapota motoru s prolisy a maska chladiče s diamantovým vzhledem, který je pokračováním stylu studie Concept A-Class. Koncepční vůz je lakován odstínem Alubeam, který podtrhuje plastičnost tvarů.
Inovativní světlomety studie Concept Style Coupé připomínají neustále bdělé a respekt vzbuzující oči šelmy. V pohotovostním režimu svítí červeně. Zvláštností jsou ukazatele směru, u nichž se jednotlivé zdroje světla při blikání aktivují postupně podobně jako u mexické vlny „la ola“.
Profil vozu je strukturován třemi markantními liniemi. Přední strukturální hrana nad blatníkem spadá jako charakteristická klesající linie dozadu. Ramenní sval nad zadní nápravou je překlenut šlachovitou hranou a další linie se táhne vzletně vzhůru od předního kola dozadu. Těmito liniemi získává profil boční stěny větší hloubku a dynamiku. Dominantní vnější zpětná zrcátka ve tvaru vlny využívají výhodu tvůrčí svobody poskytované koncepčním vozem. Concept Style Coupé má bezrámová boční okna.
Designéři měli volné ruce i při návrhu velkých 20“ kol, která působí svým turbínovým designem velmi sportovně. Ozdobné náznaky děrování na paprscích kol navazují na motiv diamantové masky chladiče. Do interiéru vpouští velké množství světla velké panoramatické střešní okno, které je odděleno od zadního okna, přecházejícího plynule do zádě, kovovou příčkou, jejíž kontura vzbuzuje asociace s ochranným obloukem pro případ převrácení. Zadní svítilny, vybíhající dopředu i ke středu vozidla do špičky, podtrhují svým kovově-červeným barevným provedením avantgardní styl kupé. Dvojitá, formálně integrovaná výfuková soustava demonstruje sportovní ambice a záď vizuálně rozšiřuje. Motiv diamantové masky chladiče se znovu opakuje na úzkém zadním difuzoru.
Sportovní a vysoce kvalitní interiér
Interiér vítá posádku expresivně vymodelovanými plochami, z nichž vyzařuje napětí. V celé šířce přístrojové desky se táhne velký ozdobný panel z pravého uhlíkového kompozitu a podtrhuje eleganci špičkového kupé. Oba tubusy sdružených přístrojů vystupují volně z přístrojové desky. Jsou vyrobeny rovněž z uhlíkového kompozitu a jednotlivě zaskleny. Při zapnutí ukazatelů směru se rozsvítí příslušné prstence v tubusech.
Z přístrojové desky se vlnitě táhne dozadu dlouhá průchozí středová konzola, do níž jsou vloženy náročně ztvárněné výdechy ventilační soustavy s odkládacími prostory pro obě sedadla vzadu.
Kombinace barev inspirovaná módou využívá světle šedý a antracitový odstín. Sportovně svěží akcenty vytváří neonově zelené lemování a ozdobné prošívání, které se nachází mimo jiné také na přístrojové desce, volantu, sedadlech a prostředních plochách výplní dveří.
Ušlechtilé materiály vytvářejí společně s vysoce kvalitním zpracováním nové měřítko kvality. Designéři použili také velké množství kůže. Části přístrojové desky jsou potaženy bílou nubukovou kůží, která vytváří kontrastní souhru s antracitovou Alcantarou® na horních plochách. Jelenicová kůže na sportovním volantu umožňuje pevné uchopení věnce do rukou. Všechny chromované ozdobné díly a ovládací prvky jsou poprvé v černě eloxovaném provedení známém z limitovaných sportovních edicí vysoce kvalitních chronografů. Plochy kolem hlavního ovládacího panelu se lesknou černě eloxovaným hliníkem.
Čtyři samostatná sedadla s integrovanými opěrkami hlavy pocházejí ze sportovní verze nové třídy A. Galvanizovaná spona v horní části sedadla vytváří vizuální lehkost a je osvětlená.
Tvar výdechů ventilační soustavy na přístrojové desce připomíná proudové motory letadel. Podobně jako ve studii Concept A-Class jsou výdechy osvětleny a mění svou barvu v závislosti na teplotě, kterou si cestující nastavili pro klimatizaci interiéru. Je-li do interiéru přiváděn studený čerstvý vzduch, jsou modré, proudí-li jimi ohřátý teplý vzuduch, září červeně. Při středním nastavení teploty světélkují výdechy ventilační soustavy žlutou barvou, která je dokonale barevně sladěna s lemováním.
Vždy na příjmu i v automobilu: multimediální systém
Cestující ve studii Concept Style Coupé jsou v souladu s digitálním životním stylem vždy na příjmu díky systému COMAND Online, vyvinutém speciálně pro používání a ovládání během jízdy s aplikacemi Mercedes-Benz Apps a volným přístupem na internet u stojícího vozidla.
Mercedes-Benz přitom důsledně sází na „cloud computing“. Software aplikací systému COMAND Online není uložen ve vozidle, nýbrž běží na Daimler Vehicle Backend. Výhoda tohoto řešení spočívá v tom, že nové aplikace lze bez návštěvy v servisu bezdrátově aktualizovat prostřednictvím mobilní telefonní sítě. Software tak stále zůstává v aktuální podobě nezávisle na vývojových cyklech vozidel a jejich spotřební elektroniky.
Pohon s moderním sportovním charakterem
Pohon studie Concept Style Coupé se vyznačuje sportovní jízdní dynamikou v kombinaci s příkladnou hospodárností. Zdrojem mohutné hnací síly je dvoulitrová varianta nové generace zážehových motorů s výkonem 155 kW (211 k), jejímž partnerem je účinný pohon všech kol 4MATIC a dvouspojková automatizovaná převodovka 7G-DCT.
K hlavním přednostem tohoto čtyřválce patří přímé vstřikování s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, zdokonalený spalovací proces a rozšířená oblast provozu s chudou směsí díky rychle pracujícím vstřikovačům, schopným rozdělovat palivo do většího počtu dávek, a vícenásobnému zapalování v závislosti na aktuálních provozních podmínkách.