Přesně před rokem představil Volkswagen na Ženevském autosalonu nový Golf Cabriolet. Nyní na stejném místě slaví světovou premiéru špičková verze bestselleru: první GTI Cabriolet v historii Golfu! Motor GTI korunuje čtyřmístný otevřený vůz nejvyšším výkonem 155 kW / 210 k, takže se jedná o nejvýkonnější Golf Cabriolet všech dob. GTI neznamená jen vyšší výkon, ale také agresivnější exteriér, komfortnější interiér a precizně nastavený podvozek.
XDS v sériové výbavě, DSG na přání. V době uvedení na trh se zákazníci budou moci rozhodnout buď pro verzi s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s šestistupňovou dvouspojko-vou převodovkou DSG. Oba druhy převodovek přenášejí výkon zážehového motoru s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem na kola přední nápravy. Již při nízkých 1700 min-1 vyvíjí motor maximální točivý moment 280 N.m, který zůstává na konstantní úrovni až do 5300 min-1. V případě křivky točivého momentu s tak ideálním průběhem bychom vlastně ani neměli hovořit o křivce. Aby byl výkon motoru přeměňován za všech okolností v neuvěřitelnou akceleraci, je GTI Cabriolet vybaven nejen elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS v systému ESP, ale také speciální funkcí uzávěrky diferenciálu XDS. Systém XDS integrovaný rovněž do ESP zajišťuje dokonce i při plné akceleraci na výjezdu ze zatáčky optimální přilnavost a jízdní stabilitu.
Suverénní jízda. Golf GTI Cabriolet zrychlí s oběma verzemi převodovky z klidu na 100 km/h během 7,3 sekundy. Při jízdě s nataženou střechou má GTI Cabriolet nejvyšší rychlost 237 km/h (DSG: 235 km/h). To kontrastuje s kombinovanou spotřebou paliva pouhých 7,6 l/100 km, jejímž ekvivalentem jsou emise CO2 ve výši 177 g/km (DSG: 7,7 l/100 km a 180 g CO2/km). Ještě lepším argumentem pro GTI Cabriolet je skutečnost, že dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec je ideálním motorem pro klidné cestování díky výhodné výkonové charakteristice s vysokým točivým momentem. Dokonce i při jízdě s nízkými otáčkami na vysoký převodový stupeň disponuje Golf GTI Cabriolet stále ještě velkými rezervami točivého momentu pro dynamickou akceleraci.
Vnější poznávací znaky GTI. Kabriolet staví na odiv typické vizuální rysy modelu GTI. V exteriéru to jsou červené rámečky horní a spodní části masky chladiče s voštinovou strukturou a logem GTI, dále přední nárazník GTI s velkým otvorem pro přívod vzduchu vyplněným rovněž voštinovou strukturou a typicky vertikálně uspořádanými mlhovými světlomety, nový zadní difuzor a chromované koncovky výfukové soustavy na levé a pravé straně pod zadním nárazníkem. Podobně jako GTI s pevnou střechou má i otevřené GTI tmavě červené zadní světlomety s diodami LED, osvětlení registrační značky diodami LED a rozšíření bočních prahů. Klasickým prvkem modelu GTI jsou sériově dodávaná 17“ kola „Denver“ z lehké slitiny s pěti nápadnými otvory, obutá do pneumatik rozměru 225/45. Na přání jsou pro Golf GTI Cabriolet k dispozici 18“ kola z lehké slitiny ve stejném designu, ale se strojově leštěným povrchem a kontrastními černými vnitřními plochami, známá pod označením „Detroit“ (rozměr pneumatik: 225/40).
Vnitřní design GTI. Interiér nového kabrioletu odpovídá klasickému GTI (s výjimkou více skloněného rámu čelního okna a speciální zadní lavice). Na cestující tedy čekají sportovní sedadla čalouněná klasickou a nadčasovou tartanovou tkaninou („Jacky“). Na přání je mohou nahradit kožená sedadla („Vienna“). Do sedadel je integrována bederní opěrka, která se ovládá páčkou na boční straně sedadla. Kabriolet má samozřej-mě také pedály s kryty z kartáčované ušlechtilé oceli a unikátní řadicí páku GTI s hliníkovými ozdobnými prvky. Přirozeně nechybí ani kůží obšitý volant s prohlubněmi pro palce a emblémem GTI, přičemž volant, manžeta řadicí páky a kůží obšitá páka ruční brzdy mají ozdobné červené stehování. Vnitřní čalounění stropu plátěné skládací střechy je černé stejně jako obložení střešních sloupků. To všechno jsou typické prvky modelů GTI, stejně jako ozdobné obložení ve výplních dveří a na přístrojové desce ve specifickém stylu GTI s leskle černou metalickou povrchovou úpravou. Součástí sériové výbavy jsou rovněž chromované ozdobné prvky (např. kolem ovládacích prvků světlometů, elektrického ovládání oken a zpětných zrcá-tek).
Léto za 9,5 sekundy. GTI přebírá od ostatních modelů Golf Cabriolet beze změn plátěnou skládací střechu, jejíž základní konstrukce byla od začátku navržena pro vysoké rychlosti. Střecha má sériově elektrohydraulické ovládání a její otevření trvá pouhých 9,5 sekundy (a 11 sekund trvá její uzavření). Střechu lze ovládat také za jízdy rychlostí až 30 km/h. S nataženou střechou patří tento Volkswagen mezi nejtišší kabriolety na trhu. Golf GTI Cabriolet se vyznačuje také špičkovou kvalitou a vynikající úrovní bezpečnosti. K sériové výbavě vždy patří automaticky výsuvné ochranné oblouky pro případ převrácení vozidla, čelní a boční airbagy chránící hlavu a hrudník a kolenní airbag na straně řidiče. V neposlední řadě nabízí Golf GTI Cabriolet nejprostornější interiér ve své třídě a plně využitelný zavazadlový prostor (250 litrů), dokonce i při zavřené střeše. Nyní tedy už neexistuje důvod, proč si nevyjet na dovolenou v Golfu GTI Cabriolet.