• Špičkové parametry emisí CO2 v dané třídě díky plnohodnotné hybridní soustavě pohonu po jejím „downsizingu“ (snížení objemu motoru) • Častý provoz zcela bez emisí a s nulovou spotřebou paliva: základ tiché, plynulé a pohodlné jízdy • Žádné kompromisy v otázkách výkonu (100 k) nebo pohodlí (klimatizace a automatická převodovka v základní výbavě) • Chytré využití prostoru znamená zcela stejné prostředí pro posádku i zavazadla jako u konvenčního modelu Yaris • Cenově nejdostupnější vůz s plně hybridním pohonem na evropských trzích • Světová premiéra na ženevském autosalonu 2012 s následným uvedením na evropský trh
Na ženevském autosalonu 2012 se ve světové premiéře představí Yaris Hybrid.
Nový model umně spojuje promyšlenou prostorovou koncepci a příkladnou ovladatelnost ve městě, tedy typické vlastnosti modelu Yaris, s jedinečným požitkem z jízdy a hospodárností osvědčeného hybridního systému pohonu Hybrid Synergy Drive (HSD) od Toyoty. Uvedení nového Yarisu Hybrid znamená další významný krok v rámci strategie automobilky nasazovat plně hybridní pohon do všech nejdůležitější modelů značky Toyota prodávaných na evropských trzích.
Yaris je nejprodávanějším modelem značky Toyota, s největším zastoupením aktivně provozovaných vozů této značky na evropských silnicích. Po uvedení modelu Auris Hybrid v roce 2010 je Yaris Hybrid již druhým významným modelem Toyoty používajícím technologii plně hybridního pohonu, který zároveň představuje tento pozoruhodný hnací systém v objemově nejvýznamnějším segmentu evropského trhu.
Yaris Hybrid coby nová vlajková loď této modelové řady zaujme jedinečným designem exteriéru s vylepšenou aerodynamikou. Model používá novou výraznou tvář vozů Toyota příští generace, akcentující zvětšenou spodní část masky chladiče (prvek označovaný jako Under Priority), v kombinaci s designovým přístupem Keen Look aplikovaným na přední světlomety.
Yaris Hybrid používá jako první soustavu pohonu Toyota HSD po downsizingu. Nová soustava je o 20 % lehčí než v případě modelu Auris Hybrid. Spojuje nový zážehový motor 1,5 l s lehčím a kompaktnějším elektromotorem, převodovým ústrojím CVT, invertorem a modulem s akumulátory.
Díky zmenšení všech součástí pohonu HSD a zabudování palivové nádrže i akumulátorů pod zadní sedadla dokáže Yaris Hybrid nabídnout zcela shodný prostor pro cestující a zavazadla jako verze s konvenčním pohonem (objem zavazadelníku činí 286 l). Vysoce účinný zážehový motor používaný v modelu Yaris Hybrid disponuje výkonem 74 kW (100 k). Bez jakéhokoliv kompromisu tedy nabídne, ve třídě malých vozů, špičkový poměr mezi výkonem a emisemi CO2, s možností využívat často jízdní režim s nulovou spotřebou paliva a nulovými emisemi NOx, CO2 a pevných částic.
Příkladná hospodárnost však neznamená, že by zákazník musel ve prospěch nízkých emisí jakkoli slevit ze svého pohodlí – všechny vozy jsou totiž standardně vybaveny klimatizací a automatickou převodovkou.
Díky kombinaci výrazného designu, skvělé ovladatelnosti v městském prostředí, praktičnosti, nejlepšímu řešení prostoru v segmentu a aplikaci osvědčeného plně hybridního systému představuje tento model nejpokročilejší Yaris, jaký kdy Toyota vyrobila. Nový Yaris vznikl jako cenově nejdostupnější model s plně hybridním pohonem na trhu.
V Evropě se začne prodávat krátce po své světové premiéře na mezinárodním ženevském autosalonu pořádaném v březnu 2012.