AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Auto Fit, spol. s r.o.
Siems & Klein


Nové značení pneumatik způsobí revoluci v nakupování pneumatik

Společnost Goodyear Dunlop lepí štítky na miliony pneumatik v souladu se specifikací Evropské unie

Necelý jeden rok zbývá do chvíle, kdy všechny prodávané pneumatiky napříč Evropou budou muset být označeny štítkem znázorňujícím jejich hodnocení ve třech důležitých oblastech. Společnost Goodyear Dunlop poodhaluje, jak významná práce se odehrává v zákulisí hodnocení více než 10 000 různých typů a rozměrů pneumatik na osobní a nákladní vozy podle nové testovací metodiky Evropské unie.

Díky nové evropské legislativě se budou spotřebitelé od 1. listopadu 2012 setkávat v obchodech s pneumatikami označenými standardizovaným štítkem, který poskytne informace o třech klíčových parametrech pneumatiky – valivém odporu, přilnavosti na mokru a hlučnosti. Od tohoto data všechny pneumatiky na osobní auta, lehké nákladní automobily a nákladní automobily vyrobené po 1. červenci 2012 budou muset být prodávány jedině s těmito informacemi. Všechny pneumatiky pro osobní automobily a lehké nákladní automobily tak budou doslova oštítkovány. Společnost Goodyear Dunlop je přesvědčená, že tato skutečnost zvýší zájem o pneumatiky a umožní zákazníkům a správcům vozových parků zaměřit se při nákupu pneumatik více na jejich výkonnostní parametry.

„Nové značení pneumatik podle nařízení Evropské unie změní způsob prodeje i nákupu pneumatik. Upozorní na významnou roli pneumatik z hlediska bezpečnosti na silnicích a na výhody prvotřídních vlastností, jež produkty prémiových značek poskytují. Vzděláváme naše obchodní partnery a objasňujeme jim, jak mohou díky značení pneumatik přivést zákazníka k bezpečnějším a k životnímu prostředí šetrnějším pneumatikám. Prémioví výrobci pneumatik, mezi něž se řadí společnost Goodyear Dunlop, budou se svými velmi kvalitními výrobky těžit z nového značení pneumatik, které s sebou přináší objektivní a srovnatelené informace o vlastnostech jednotlivých pneumatik,“ uvedl Arthur de Bok, prezident Goodyear Dunlop EMEA.

Každý typ a rozměr pneumatiky bude muset být ohodnocen, přičemž testování a udělování příslušných certifikací budou provádět sami výrobci. Přes 270 zkušebních jezdců, inženýrů a techniků společnosti Goodyear Dunlop se v současné době věnuje sbírání dat o více než 10 000 různých typech a rozměrech pneumatik pro osobní a nákladní automobily podle předpisů schválených Evropskou unií.

„Tři kritéria uvedená na štítku jsou součástí padesáti kritérií, která hodnotíme v našem rozsáhlém testovacím programu u každého nového výrobku. Připravované značení pneumatik nám tudíž nepřidává žádná nová kritéria pro hodnocení, ale vyžaduje dodatečnou certifikaci a klasifikaci dle specifiakcí odshouhlasených Evropskou unií,“ vysvětlil Emmanuel Robinet, Head of Goodyear Dunlop´s Tire Evaluation Department.

Jens Völmicke, Goodyear Dunlop Director Corporate Communication EMEA konstatoval: „Doposud bylo o novém evropském značení pneumatik zveřejněno příliš málo informací. Z tohoto důvodu připravujeme pro zainteresované osoby a partnery řadu vzdělávacích příruček, instruktáží a akcí s cílem zajistit, aby koncoví zákazníci obdrželi dostatek rad a informací ohledně výhod i nástrah nového evropského značení pneumatik.“

Jean-Pierre Jeusette, General Director, Goodyear Innovation Centre Luxembourg dodává: „Pro předního výrobce pneumatik jako je společnost Goodyear Dunlop, která za rok 2010 prodala přes 70 milionů pneumatik napříč Evropou, Středním Východem a Afrikou, to znamená ohodnotit dle předepsaných kritérií tisíce různých druhů a rozměrů pneumatik a miliony jich fyzicky označit odpovídajícím štítkem. Na první pohled jednoduchá věc v podobě přidání malé nálepky s hodnocením na pneumatiku má následně obrovský dopad na výrobní a logistické postupy. Jsme pevně přesvědčeni, že všechny požadované postupy budou zavedny včas před uvedením nového značení na trh. Věříme, že evropské značení pneumatik přinese výhody pro všechny spotřebitele, tedy pro správce vozových parků i běžné kupující, a nasměruje je k bezpečnějším a úspornějším pneumatikám, což může mít pozitivní vliv na celé Evropské společenství a jeho občany.“

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BMW Group Česká republika
Standox
Scania Czech Republic s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Mercedes-Benz