AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
BusPoint
Interaction s.r.o.


Bridgestone představil novou koncepční technologii „CAIS“

Nová technologie, která dokáže prostřednictvím pneumatik poskytovat řidiči v reálném čase informace o stavu povrchu vozovky je založena na konceptu snímání informací ze styčné plochy CAIS (Contact Area Information Sensing*1).

CAIS je obecné označení pro budoucí technologii, která sbírá a vyhodnocuje informace o stavu povrchu vozovky. Nová technologie schopná snímat okamžitá vstupní data o vibracích a digitalizovat je prostřednictvím analytických zařízení ve vozidle rozlišuje sedm různých stavů povrchu vozovky2 a tuto informaci předává řidiči prostřednictvím displeje na přístrojové desce3.

Díky poskytování okamžitých informací o stavu povrchu vozovky umožní nová technologie řidičům lépe reagovat na nebezpečí při rychlých změnách jízdních podmínek, jako je led, sníh a déšť, a také nabízí možnost upozorňovat ostatní motoristy, kteří cestují po stejné trase*4. Tato nová technologie je dalším příspěvkem společnosti Bridgestone ke zvyšování bezpečnosti silničního provozu a posilování pocitu bezpečí pro řidiče.

Základní informace o technologii určování stavu povrchu vozovky:

• Senzor zrychlení umístěný na vnitřní straně běhounu pneumatiky detekuje vibrace v běhounu pneumatiky a tuto informaci posílá bezdrátově příslušnému analytickému zařízení ve vozidle. Elektrickou energii pro systém CAIS vyrábí speciální zařízení patentované společností Bridgestone.

• Analytické zařízení analyzuje vibrace v reálném čase a určuje, do jaké ze sedmi skupin povrchů vozovky aktuální stav patří (suchý, polosuchý, mokrý, rozbředlý sníh, čerstvý sníh, uježděný sníh, led).

• Výsledky určování stavu povrchu vozovky jsou zobrazovány na monitoru uvnitř vozidla.

*1. Contact Area Information Sensing. „CAIS“ je registrovanou ochrannou známkou společnosti Bridgestone Corporation.

*2. Suchý, polosuchý, mokrý, rozbředlý sníh, čerstvý sníh, uježděný sníh, led.

*3. Vysoká přesnost určování druhu povrchu vozovky byla u této technologie ověřena v různých podmínkách v rámci rozsáhlého testování během dvou zim na veřejných komunikacích v Japonsku (Hokkaido), na nichž se často vyskytuje nebezpečný povrch, jako je sníh a led. Podrobné výsledky testů byly zveřejněny na jaře 2010 na výročním kongresu Japonské společnosti automobilových inženýrů a na světovém kongresu FISITA.

*4. Řidič vozu vybaveného systémem CAIS může sdílet informace o potenciálně nebezpečných změnách povrchu vozovky s ostatními motoristy, kteří cestující po stejné trase.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
BOSCH
Standox
Interaction s.r.o.
KIA MOTORS CZECH s.r.o.