Poprvé v historii se v Praze sešla elita automobilových designérů. Jednodenní konference se v prostorách Ballingova sálu Národní technické knihovny zúčastnilo téměř dvě stě padesát odborníků z automobilových firem, studentů designu, novinářů i zástupců společností, které s automobilkami úzce spolupracují (MB Tech a Materialise) nebo vytvářejí software pro designérská oddělení (Autodesk a Dassault Systèmes). Během deseti přednášek se prezentovala témata týkající se mezníků automobilového designu, budoucnosti dopravy, alternativních pohonů, trendů v designu a stylingu, nebo některé modely a koncepty jako Range Rover Evoque či Ford Evos.
„První ročník konference AutoDesign Prague jsme uspořádali také jako vzpomínku na Václava Krále, významného českého designéra, který by se letos v říjnu dožil 75 let. Vnímáme dlouholetou tradici automobilového průmyslu v České republice a chtěli jsme touto konferencí vytvořit platformu pro designéry, konstruktéry, vývojáře i studenty. Design chápeme i u automobilu jako prvek konkurenční výhody, schopný znásobit obchodní úspěch firmy,“ říká pořadatel konference Jindřich Dušek, vydavatel časopisu AutoDesign&Styling.
Jednou z hlavních hvězd konference byl Fabio Filippini, šéfdesignér společnosti Pininfarina. Šéf studia jenž navrhuje design pro Ferrari a Maserati představil přístup k navrhování vozů v nejstarším a nejslavnějším italském designérském centru. Pininfarina dokáže vozy nejen navrhovat, ale v engineering oddělení připravit i celý projekt do výroby.
Velký ohlas sklidila přednáška Anne Asensio, které pracovala v Renaultu a GM a nyní navrhuje software pro designéry ve společnosti Dassault Systèmes nebo Petera Horburyho, šéfdesignéra automobilky Volvo, který poutavým způsobem vysvětlil, co je podstatou skandinávského designu.
Na konferenci vystoupili i zástupci z České republiky, pracující pro významné světové firmy. Jedním z nich byl Michal Jelínek, zástupce společnosti Autodesk, který jako lektor speciálního softwaru pro automobilové designéry a brilantní kreslíř předvedl nejnovější digitální nástroje pro skicování a modelování. Dalším úspěšným českým designérem na konferenci byl Jan Dědek, šéfdesignér oddělení Transport Design v rakouském studiu Design Storz, který nastínil systém automobilové dopravy v roce 2050. Návštěvníci mohli naživo také spatřit nový český supermotocykl FGR Midalu, o jehož designu hovořil jeho autor Stanislav Hanuš.
„Jde teprve o první ročník, ale jak ohlasy návštěvníků, tak přednášejících a zůčastněných firem jsou natolik pozitivní, že už nyní začínáme pracovat na dalším pokračování,“ uvedl Radek Laube, který je jedním z pořadatelů a zárověň šéfredaktorem časopisu AutoDesign&Styling. „Věřím, že se nám podaří založit tradici, která bude dělat dobré jméno České republice ve světě a zárověň se stane zdrojem inspirace a místem navázání kontaktů pro české designéry a firmy.“