K zaznamenání nejvyšší rychlosti automobilu do Guinnessovy knihy rekordů je potřeba splnit několik požadavků. Jedním z nich pak je, že vůz musí měřeným úsekem projet v obou směrech, výsledky se posléze sečtou a vydělí dvěma, čímž má být eliminováno možné zvýhodnění způsobené jak již změnou silničních, tak i povětrnostních podmínek. V září tohoto roku se tak požadavkům komise Guinnesovy knihy rekordů podrobil vůz společnosti Shelby Super Cars (SSC) Ultimate Aero Twin Turbo (TT), který při prvním průjezdu po veřejné dálnici ve Washingtonu (samozřejmě v té chvíli bezpečně uzavřené) dosáhl rychlosti 413,83 km/h, na cestě zpátky pak o trochu polevil na 409,71 km/h. Ve výsledku je to tak 411,76 km/h, což znamená…
Moment, to znamená, že SSC Ultimate Aero TT se stává nejrychlejším sériově vyráběným automobilem na světě! Bugatti Veyron tak překonává o necelých 5 km/h, Koenigsegg CCR se může jít s rychlostí 389 km/h rovnou zahrabat. Veškerá data jsou navíc oficiálně ověřena, vůz za 16,5 milionu korun tak poráží dvojnásobně drahé soupeře, k čemuž mu navíc stačí poloviční motor. Aero TT totiž pohání přeplňovaný šestilitrový osmiválec, který ovšem produkuje neuvěřitelných 1.200 koní a drtivých 1.488 Nm točivého momentu. Zůstává sice pravdou, že k pokoření Veyronu při zrychlení z nuly na stovku to nestačí – Bugatti má čas 2,5 s, zatímco SSC je asi o tři desetinky pomalejší – ovšem Aero TT se posléze mohutně nadýchne a brutálně zrychlí, takže zatímco Bugatti zvládne čtvrtmíli s pevným startem za 10,8 s a cílem projede v rychlosti 225 km/h, Ultimate by v tu dobu již dávno odpočívalo v garáži. Cílem by se totiž prohnalo již za 9,9 s v rychlosti 232 km/h.
Shelby poprvé, Shelby podruhé, Shelby potřetí…
Za novým nejrychlejším vozem světa přitom stojí donedávna neznámá firmička Shelby Super Cars, která v podstatě celou svou existenci musela bojovat o vlastní identitu, neboť jméno Shelby se pojí s legendárním závodníkem Carrollem Shelbym. Ten kromě úprav Fordu Mustang založil také firmu Shelby Automobiles, jejímž prozatím jediným produktem je roadster Shelby Series 1. Ten ovšem nedosáhl takových úspěchů jako produkty modrého oválu upravené legendou a jeho výroba byla brzy pozastavena.
To je ovšem vysoce nepravděpodobné u modelu Ultimate Aero TT společnosti Shelby Super Cars, jejímž vlastníkem je Jerod Shelby. První reakce novinářů sice kladně vyzdvihují jízdní výkony, ovšem výrazně kritizují interiér, dá se ovšem očekávat, že kabina bude nyní lepší než kdy předtím. Výkony lepšího Veyronu za poloviční cenu jsou totiž velmi žádaným artiklem, přičemž společnost již nyní nabízí např. jedenáct standardních barev exteriéru a pět interiéru, ovšem na požádání je schopna nabarvit váš vůz i „na růžovo se zelenejma hvězdičkama“, jak říkal Jean-Paul Belmondo ve filmu Muž z Ria. Výbava interiéru pak nově obsahuje klimatizaci, okénka a zrcátka v elektrice, satelitní navigaci, zpětnou kameru pro snadnější parkování nebo 10reproduktorový audio systém doplněný 7,5palcovým monitorem.
Samozřejmě, kromě toho dostanete i tachometr ocejchovaný do 420 km/h, což je ovšem meta, kterou lze velmi snadno překročit. Při testech v aerodynamickém tunelu bylo totiž spočítáno, že Ultimate Aero TT by mohlo jet dokonce až 440 km/h. U Bugatti se proto nyní začínají ptát, kde skončily veškeré ty investované miliardy. Jerod Shelby totiž říká, že tohle je jen začátek. Pokud má na mysli fakt, že za pouhých sedm let stvořil nejrychlejší vůz světa, pak se nemůžeme dočkat, s čím přijde příště, pokoření bariéry 500 km/h by ale mohlo být novou metou pro všechny.