Prezentace nového modelu je pro danou značku vždy velmi obtížná, motorističtí novináři jsou totiž natolik zhýčkanou skupinkou, že možnosti, jak je okouzlit, nejsou příliš veliké. Seatu se to ovšem minulý víkend podařilo, na důkaz toho jsme s kolegou Robertem Vašíčkem z portálu Autorevue.cz děkovně třásli pravicemi českému zastoupení této španělské automobilky. Ostatně, uznejte sami, jestli by vás někdo nechal vyzkoušet, zda se s daným modelem dá vyjet sjezdovka (dá, a to dokonce pekelně rychle) či jak hlubokou brázdu v poli vyorá (v některých zatáčkách se drny vyrvávaly dokonce i z půlmetrové hloubky).
Neuvěřitelné schopnosti v terénu a skvělá dynamičnost na silnici jsou ovšem jen jedněmi z přesvědčovacích schopností nového Seatu Altea Freetrack. Tento model, který si světovou premiéru odbyl v červnu na brněnském autosalonu, totiž bude na českém trhu konkurovat Škodě Octavia Scout zejména vyčerpávající výbavou. V podstatě tak zapomeňte na model s pohonem pouze předních kol (v nabídce je dieselová verze o výkonu 140 koní za 769.900 korun) a soustřeďte se raději na čtyřkolky, kde do příplatkové výbavy prakticky již ani nemusíte nakukovat. Ve standardu totiž dostanete buď benzinovou (200koňový motor TFSI) nebo dieselovou (170koňový motor TDI) pohonnou jednotku spojenou s pohonem všech kol a šestistupňovou manuální převodovkou, která jezdí na 17palcových litých kolech a cestující na zadních sedadlech hýčká multimediálním zábavním systémem doplněným 7palcovým barevným displejem.
Za benzinovou verzi přitom dáte pouhých 839.900 korun, diesel je o třicet tisíc dražší. Pokud si říkáte, že ve srovnání s produkty mladoboleslavské automobilky je tato cena o něco vyšší, pak si schválně ještě jednou porovnejte onen seznam výbav. Na jeho konci zjistíte starý známý fakt – že Škoda je v české kotlině sice neskutečně oblíbená, ale také čím dál tím dražší.