V rámci Bonneville Speed Week (13. – 20. srpna) pokořil „speciál pro solnou pláň“ hranici 325km/h (201 mph). Vůz o výkonu 500 HP byl postaven k oslavě 10. výročí řady vRS, která reprezentuje nejvýkonnější vozy ŠKODA. Model Octavia vRS Bonneville Special se tak stal zatím posledním členem legendárního klubu „Bonneville 200 MPH“ a zároveň nejrychlejším automobilem ŠKODA všech dob.
Před ostrým testem prošel vůz důkladnými zkouškami na dynamometru, při kterých asistoval tým techniků z Velké Británie a tuningový specialista firmy REVO Technik. Použit byl také software na úpravu výkonu motoru. Při první jízdě celého týdne dosáhla Octavia vRS Bonneville Special rychlosti 313 km/h (195,69 mph). Impozantních 325 km/h (201 mph) pokořil vůz již při svém šestém pokusu.
Robert Hazelwood, ředitel ŠKODA UK, doplňuje: „Měsíce důkladného plánování, zkoušek a příprav se zúročily. V pondělí 15. srpna ve 13:24 hodin jsme s naším speciálem, Octavií vRS Bonneville Special překonali hranici 325 km/hod. Celý tým odvedl skvělou práci. Jedná se o další významný milník na úspěšné cestě značky v oblasti motoristického sportu a ten nejlepší způsob, jak oslavit 10 let existence řady vRS a připomenout si 110 let působení značky ŠKODA v motoristickém sportu.“
Od svého uvedení na trh v roce 2001 si řada vRS získala srdce všech motoristů, kteří preferují sportovní dynamickou jízdu.
Octavia vRS Bonneville Special
Jedná se o sériovou Octavii RS, na níž byly provedeny úpravy za účelem zlepšení aerodynamiky a zvýšení výkonu.
Mezi ně patří:
- snížení světlé výšky vozu o téměř 80 mm a instalace nového pomocného rámu,
v němž je umístěn speciální závodní chladič.
- vůz pohání standardní sériový zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, jehož
sériové turbodmychadlo bylo nahrazeno jednotkou od firmy Garrett.
- výkon motoru na brzdě je přes 500 HP a plnicí tlak přesahuje 200 kPa. Místo
bezolovnatého benzínu jezdí Octavia vRS Bonneville Special na vysokooktanové závodní palivo (směs vody a metanolu).
Tento jedinečný závodní automobil odpovídá přísným bezpečnostním pravidlům Southern California Timing Association (SCTA). Je vybaven vnitřním ochranným rámem, brzdicím padákem, hasicími přístroji a ochrannými mřížemi v oknech.