AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
Siems & Klein
ContiTrade Services s.r.o.


Toyota vyvinula nabíjecí stanici pro vozidla typu EV a Plug-in Hybrid

Společnost Toyota Motor Corporation (TMC) a její IT firma pro zákaznické služby Toyota Media Service společně vyvinuly nabíjecí stanici pro elektrická vozidla (EV) a pro hybridní automobily s technologií Plug-in (PHV).

Zahájení prodeje této stanice nazvané G-Station je v Japonsku plánováno na červenec tohoto roku. Prodej bude probíhat prostřednictvím Toyota Media Service.

G-Station (o napětí 200 V) disponuje funkcí bezkontaktní identifikace „smart“ karty a lze ji připojit k internetu pomocí zařízení Toyota Smart Center 1, které využívá globální „cloudovou“ platformu, jež vzniká ve společném, nedávno zveřejněném, projektu se společností Microsoft.

Uživatelé mohou dostávat e-mailem zprávy o tom, že nabíjení bylo ukončeno, a pomocí chytrého telefonu (smartphone) nebo mobilního telefonu si zjistit polohu a dostupnost nabíjecích stanic. Administrátoři stanic identifikují uživatele podle „smart“ karty a mohou se dostat k jeho datové historii, vystavit mu účet nebo přidělit body podle délky používání nabíjecí stanice, kterou mohou monitorovat na dálku. Administrátor může také k poloze G-Station přidat doplňkové informace, které mu stanice pošle. Polohy stanic si lze navíc zobrazit a nastavit jako cíl cesty v navigačních systémech kompatibilních s G-BOOK2 a v informačním systému pro chytré telefony Smart G-BOOK. Kromě toho budou informace z Toyota Smart Center ohledně polohy a dostupnosti stanice v otevřeném formátu, což umožní zobrazení informací na internetových mapách a v navigačních systémech jiných výrobců.

Nabíjecí stanice G-Station je kompatibilní s navrhovanými japonskými metodami nabíjení vozidel typu EV a PHV a lze ji použít u automobilů Toyota i u vozů jiných výrobců. K dispozici bude ve standardní verzi Typ A a v pokročilejší verzi Typ B. Hlavní jednotka Typ A bude stát 280 000 jenů (bez daně) a stane se tak cenově nejdostupnější nabíjecí stanice svého druhu s telekomunikačními funkcemi.

Kromě prodeje G-Station svým dealerům v Japonsku plánuje Toyota Media Service rozšířit prodej i o taková místa, jako jsou nákupní centra a restaurace, kam chodí většinou celé rodiny. Očekává se, že do konce roku 2012 se prodá kolem 3000 jednotek G-Station.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
BOSCH
auto MOTOL BENI a. s.
Siems & Klein
Mitsubishi Motors Česká republika