AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Auto Fit, spol. s r.o.


Automobilový trh znatelně oživuje

Probouzí se potřeba efektivní prezentace automobilů

Zejména v roce 2009 postihl automobilový průmysl a obchod významným způsobem dopad celosvětové hospodářské krize. Prodej automobilů se dramaticky propadl, na což zákonitě reagovala výroba. Ve výsledcích to znamenalo snížení roční světové produkce o téměř deset milionů automobilů, tedy zhruba o pětinu. Dnes je ale trh osobních automobilů opět ve fázi nového rozmachu.

Jestliže představoval pokles produkce osobních automobilů opravdu zásadní dopad na průmysl i zaměstnanost ve světě, pak situace v oblasti nákladních a užitkových vozidel a autobusů byla ještě horší. Zde byl zaznamenán mnohde propad i o polovinu a víc. Vraťme se ale k osobním automobilům, kde ale důsledky hospodářské krize nebyly u každé země, stejně jako u každého výrobce, stejné. Pro většinu zemí i výrobců, a to nejen v automobilové branži, to však znamenalo opravdu velké potíže. Zavíraly se dokonce některé továrny, některé značky bojovaly a dodnes bojují o přežití, měnila se vlastnická struktura atd. Stačí připomenou osud značek Jaguar (kde pomohl indický kapitál), Saab i řady dalších.

Ve stejné době se na automobilové výsluní draly země do té doby stojící spíše v pozadí a počítané mezi automobilově rozvojové – zejména Čína a Indie. S menší prodlevou se mezi nejsilnější trhy i výrobce prosadilo také Rusko. Právě zásluhou těchto nových automobilových velmocí neklesla výroba ještě níž a Čína se mezitím stala světovým výrobcem automobilů číslo jedna. Před Japonskem a USA. Časy se prostě mění.

Je přitom zajímavé, že na český trh osobních automobilů, ani na výrobu u nás, nedopadly důsledky krize zdaleka tak tvrdě, jako na řadu ostatních zemí. Výroba osobních automobilů v České republice navzdory krizi dokonce rostla a prodej v kritickém roce přinejhorším stagnoval. Auta vyráběná u nás i v kritickém roce 2009 zaplavovala Evropu. Dařilo se Škodě Auto i kolínskému TPCA, kde se vyrábějí malé Toyoty, Peugeoty a Citroëny. Navíc se rozběhla výroba v závodě Hyundai v Nošovicích. Výsledkem byly nové výrobní rekordy. Za rok 2009 jen těsně pod milion kusů a loni už produkce v České republice překonala hranici jednoho milionu vyrobených osobních automobilů.

Rok 2010 znamenal v automobilové produkci, ale také odbytu, skutečný zlom. Výroba meziročně stoupla o deset milionů na téměř 60 milionů osobních vozů, což představuje meziroční zvýšení o 21% a nastalo citelné oživení prodeje. Celkem bylo loni vyrobeno ve světě přes 77,8 milionu automobilů (osobních, užitkových, nákladních a autobusů). Současně se začaly objevovat zajímavé automobilové novinky, což dokazuje, že hospodářská krize byla do značné míry zažehnána.

Za této situace dochází také ke znatelnému oživení všech aktivit spojených s automobily a jejich prezentacemi. Výrobci se pochopitelně snaží svá auta prodávat, a proto je musí co nejlépe představovat potenciálním zákazníkům. Renesanci nyní zaznamenávají právě automobilové výstavy. Důkazem byl březnový autosalon v Ženevě, který úspěšně odstartoval letošní jarní automobilovou sezónu. V obvyklém červnovém termínu se budou automobilové novinky prezentovat na veletrhu Autosalon Brno, který tak připomene dvacetileté výročí novodobého návratu autosalonů do ČR.

Výrobci do Brna chystají nejen nejnovější modely automobilů s klasickými spalovacími motory, ale většina z nich předvede také svůj technický potenciál v oblasti alternativních pohonů. Na brněnském výstavišti se představí hybridní automobily, automobily poháněnými plynem, palivovými články, ale také ryzí elektromobily. Pokrok je v poslední době v této oblasti až neuvěřitelný.

Výsledky letošních registrací nových automobilů po prvním čtvrtletí (meziročně +7,2%) naznačují, že i u nás se prodeji začíná dařit. Potvrzují to i automobilové novinky, které jsou průběžně prezentovány. Kdo je chce prodávat, ten je musí co nejlépe také prezentovat a propagovat.

Autosalon Brno

  • 4. – 9. června 2011
  • 3. června – Press Day
  • Brno – Výstaviště

Moje auto

Vyplněním jednoduchého motoristického dotazníku k anketě „Moje auto“ získáte automaticky slevu na vstupném a zapojíte se do slosování a atraktivní ceny!

Více informací najdete na www.autosalon­brno.cz

Autor: Veletrhy Brno, a.s.

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Siems & Klein
Scania Czech Republic s.r.o.
Mercedes-Benz
auto MOTOL BENI a. s.
Standox