AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
BusPoint
Siems & Klein


Chevrolet představuje studii trucku Colorado

Výrazně tvarovaný show truck naznačuje budoucí generací středně velkých pickupů

BANGKOK, Thajsko – Chevrolet dnes, před začátkem Bangkok International Auto Show, ukázal výstavní verzi středně velkého trucku Colorado, který svou výstavní premiéru absolvuje právě na tomto autosalónu. Studie naznačuje budoucí generaci středního pickupu, který staví na silné DNA značky Chevrolet ve sféře užitkových vozů a cenné tradici. Colorado se začne v Thajsku prodávat koncem tohoto roku a na další trhy by mělo přicházet od roku 2012.

„Trucky jsou nedělitelnou součástí značky Chevrolet během její téměř celé stoleté historie,“ řekl Wayne Brannon, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe. „Colorado navazuje na toto dědictví expresivním designem, propracovaností a nekompromisními schopnostmi.“ Chevrolet v roce 2011, jubilejním, stém roce své existence, představuje v Evropě sedm nových modelů. „Rozšiřujeme naši modelovou řadu a vstupujeme do nových segmentů. Colorado bude pro Chevrolet v Evropě další vzrušující příležitostí,“ řekl Brannon.

Studie má prodlouženou kabinu, postavenou na mohutném podvozku s pohonem všech kol, jezdí na velkých, 20palcových kolech a terénních pneumatikách. O pohon se stará výkonný turbodiesel 2,8 l, který disponuje velkým krouticím momentem, zabezpečujícím skvělou nosnost a tah. „Ačkoli jde o studii, základní proporce a tvary představují vizi budoucí generace Colorada, kterou chceme přinést na trh,“ řekl Brad Merkel, GM\\\'s Global Vehicle Line Executive. „Je stylizovanou verzí nového trucku, který má drsné schopnosti trucku pro komerční využití, jako i sofistikované zpracování pro využití v osobním životě.“

Detaily designu

Vzhled studie Colorado vyzařuje sílu prostřednictvím karosérie těsně posazené nad podvozkem a širokého, sebevědomého postoje. Vpředu najdeme mezinárodně uznávané znaky značky Chevrolet – zlatý motýlek a dvojitá mřížka, orámované velkými hlavními reflektory, které přecházejí do předních blatníků a větracím otvorem na kapotě.

„Na celém světě jsou pickupy spojované se sílou, užitkovostí a funkčností – a přesně tyto vlastnosti Colorado ztělesňuje,“ řekl Ed Welburn, viceprezident GM pro Global Design. „Jeho proporce se širokými rameny vycházejí z téměř stoletého dědictví značky Chevrolet v oblasti trucků.“

Exteriér v metalické barvě Pepperdust zvýrazňují detaily z leštěného hliníku, integrované boční stupačky a černě maskované čelní reflektory v projektorovém stylu se svítícimi prvky z LED. Vzadu je přes celou šířku zpětné světlo z LED, které při svícení vytváří pozoruhodný vzhled.

Mezi další detaily exteriéru patří:

• Proudnicový tvar „goliera“ karosérie s tuhým krytem nákladového prostoru v barvě karosérie • Šedé akcenty na bočních, předních a zadních dolních prolisech • 20palcová hliníková kola s povrchem „tekutý kov“ s otvory kol v kamenné šedé barvě • Pneumatiky Cooper 285/50R20 ZEON LTZ • Vnější zpětná zrcátka s LED směrovkami

Uvnitř je další prvek ve stylu Chevrolet: přístrojový panel ve tvaru duálního kokpitu. Plynule přechází do dveří, s plynulými liniemi vytvářejícími objímající efekt, zvýrazňující pocit prostornosti Colorada. Ledově modré podsvícení a vysoká kvalita, stejně jako dvoubarevné kožené čalounění sedadel umocňují pocit sofistikovanosti a propracovanosti.

„Interiér je navržený tak, aby vytvářel prémiové a útulné prostředí, se silnějším pocitem prostornosti, který je typický pro středně velké trucky,“ řekl Welburn. „Velkou pozornost jsme věnovali i vypracování prvků, které můžete vidět a cítit.“

Na přístrojovém panelu je několik trojrozměrných přístrojů inspirovaných motocykly vyjadřujících sportovního ducha.

Pocit prémiovosti podtrhuje kontrastní čalounění se světlými sedáky, prvky z tmavého dřeva s chromovými akcenty a na dotyk měkké materiály. V celém interiéru je rozmístěno množství odkládacích prostor, včetně uzavíratelného středového příčníku na uschování cenných věcí a velké, dvojité odkládací skříňky před spolujezdcem.

Mezi další prvky patří dvouzónová, digitálně ovládaná klimatizace a nejmodernější infotainment. Mezi nejvýraznější prvky patří ergonomicky umístěný, 7palcový LCD displej na středové konzole, dobře viditelný a umožňující intuitivní ovládání přístupu na web, navigace, hudby a hands-free telefonu.

Více detailů o produkčním modelu bude zveřejněno koncem roku.

Chevrolet Chevrolet je celosvětově největší značkou General Motors s ročním prodejem okolo 4 milionů vozů ve více než 130 zemích. Je čtvrtou největší automobilovou značkou na světě pokud jde o prodej a také jednou z celosvětově nejrychleji se rozvíjejících značek. Chevrolet Europe dodává atraktivní vozy, které se vyznačují expresivním designem, praktičností, hospodárným provozem a vynikajícím poměrem ceny a hodnoty. Po znovuuvedení značky v Evropě v roce 2005 zde Chevrolet více než zdvojnásobil prodej svých vozů na více než 500 000 v roce 2008. V roce 2010 zvýšil Chevrolet svůj tržní podíl v Evropě na 2,5 procenta prodejem 477 194 vozů. Chevrolet disponuje v Evropě sítí 2700 dealerství a servisních míst. V nabídce značky Chevrolet najdeme městský vůz Spark, malé Aveo, kompaktní čtyřdveřový Cruze sedan, SUV Captiva a legendární sporťák Corvette. V roce 2011 Chevrolet uvádí na trh sedm nových vozů: úplně nový rodinný van Orlando, nové SUV Captiva, Corvette Grand Sport Coupé, nové pětidveřové a čtyřdveřové Aveo, pětidveřový Cruze, kupé a kabriolet Camaro a oceňovaný elektrický automobil Chevrolet Volt s prodlouženým dojezdem. Největšími trhy pro Chevrolet jsou v Evropě Rusko, Itálie, Španělsko, Německo, Francie a Turecko. Značku založil v USA švýcarský imigrant Louis Chevrolet v roce 1911. Značka tedy letos oslavuje 100 let své existence.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
BOSCH
Standox
Scania Czech Republic s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.