AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
BusPoint
Siems & Klein


DEKRA potvrdila kvalitu servisů Volkswagen

Autorizované servisy Volkswagen pracují podstatně lépe, než neautorizované opravny. Prokázal to anonymní test nezávislé zkušebny DEKRA Automobil, a.s., která v závěru uplynulého roku servisy prověřovala.

Majitelé vozidel se rozhodují, zda po záruce navštívit autorizovaný servis nebo nesmluvní. Všeobecným názorem často bývá, že autorizovaný servis je příliš drahý, zatímco nezávislý udělá stejnou službu za mnohem méně peněz. První srovnání v servisní síti tuzemského výrobce vozidel proběhlo již v r. 2005 a další v roce 2009. V obou případech vyzněly lépe smluvní servisy.

Cílem testu bylo porovnat kvalitu práce značkových a nesmluvních servisů z pohledu zákazníka, a to ve stejném regionu, tedy v podobné cenové úrovni „Společnost DEKRA hodnotila, zda servisy u vozidla odhalí nasimulované závady, jak kvalitně provedou objednanou servisní prohlídku, jak jednají se zákazníkem a samozřejmě, kolik to bude stát,“ říká Jan Špinar, vedoucí oddělení After sales společnosti Import VOLKSWAGEN Group.

Pracovníci DEKRY nasimulovali na voze Golf 1.6 roku výroby 2007 čtyři závady. Šlo o příliš nízko nastavený zadní ostřikovač, podhuštěné rezervní kolo, chladicí kapalinu pod minimem a nefunkční houkačku. Tedy všechno závady, které při řádně provedené servisní prohlídce musí opravny bez problémů najít a odstranit. S tímto vozem pak anonymně navštívili celkem osm servisů a objednali běžnou servisní prohlídku. Šlo o náhodně vybrané čtyři neznačkové a čtyři značkové servisy Volkswagen v jednom regionu.

„Značkové servisy Volkswagen vyšly z tohoto srovnání na výbornou,“ říká Jan Špinar. „Všechny odhalily připravené závady a rovněž s rezervou splnily kritéria profesionálního jednání se zákazníkem. Ze čtveřice neznačkových servisů těsně splnil kritéria testu pouze jeden.“

Pokud jde o neznačkové servisy, vedle toho, že jen jeden z nich odhalil všechny nasimulované závady a ostatní vždy pouze jednu, největší problém byl v tom, že tři z neznačkových servisů neprovedly výměnu brzdové kapaliny ani ošetření brzd. Tedy úkony, které vzhledem ke stáří vozidla měly dle servisního plánu udělat automaticky. Pracovníci neznačkových servisů také mnohem méně se zákazníkem komunikovali, vysvětlovali mu jednotlivé činnosti a nabízeli další práce. Velké rezervy tyto servisy měly také v účtování a fakturaci. Z některých účtů tak například nelze nic vyčíst, jde třeba o paragon se dvěma položkami.

Test se zaměřil nejen na kvalitu práce ale i na porovnání cen. Po srovnání rozsahu prací na stejnou úroveň byla u nesmluvních servisů průměrná cena za zakázku 5600 Kč, u autorizovaných 6900 Kč. Rozdíl tedy činí asi 19 procent. „To pokládáme vzhledem ke kvalitě a rozsahu práce autorizovaných servisů za akceptovatelné,“ uzavírá Jan Špinar.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Toplac s.r.o.
Interaction s.r.o.
BOSCH
Mitsubishi Motors Česká republika
Scania Czech Republic s.r.o.