Modelová řada Audi A1 se svými výsledky zkoušek ochrany dospělých cestujících při čelním, zadním a bočním nárazu, bezpečnosti dětí a ochrany chodců řadí mezi nejbezpečnější vozidla ve své kategorii.
Nový model Audi A1 byl podroben důkladným zkouškám pasivní bezpečnosti podle přísné metodiky Euro NCAP. Konsorcium, které se skládá z mezinárodních zástupců evropských ministerstev dopravy, autoklubů, pojišťoven a organizací na ochranu spotřebitelů, zjišťuje chování nových automobilů při nárazu.
Náročná metodika testů Euro NCAP přitom výrazně převyšuje evropské legislativní požadavky. U modelu A1 zaznamenali zkušební technici u řidiče i spolujezdce při čelním, zadním a bočním nárazu hodnoty, které znamenají jednoznačné přidělení maximálního počtu pěti hvězdiček. Vynikající výsledek doplňují i velmi dobré hodnoty v kategorii ochrany dětí.
Ochrana chodců a cyklistů je pro Audi dalším důležitým cílem vývoje. V případě kolize zmírňuje její následky příď vozidla, jejíž konstrukce byla speciálně přizpůsobena těmto požadavkům. Tomu odpovídají i dobré výsledky Audi A1 v testu Euro NCAP.
Audi přisuzuje nejvyšší význam také rozsáhlé oblasti aktivní bezpečnosti, která pomáhá nehodám předcházet. Při vývoji nového Audi A1se proto inženýři zaměřili na výkonný stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu, který se dodává v sériové výbavě pro všechny modely. Díky němu se může A1 v zatáčkách pochlubit vysokou stabilitou a velmi neutrálním chováním. V nezávislých porovnávacích testech dosahuje vynikajících výsledků.
Společnost AUDI AG prodala v roce 2009 přibližně 950 000 vozů. Obrat za rok 2008 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 58 000 lidí, z toho 45 500 v Německu. V letech 2010–2012 Audi Group plánuje investovat zhruba 5,5 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních – s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Audi.