Snad nejslavnějším modelem automobilky, která se ráda chlubí tím, že vyrábí nejbezpečnější vozy na světě, je Saab 900, zejména pak jeho přeplňovaná verze. V nejsilnějším provedení Carlsson dosahovala výkonu 185 koní, přičemž pod její naladění se podepsal slavný rallye závodník Erik Carlsson přezdívaný jako Mr. Saab. A právě na tuto minulost by Švédové chtěli navázat a automobilku tak přivézt „zpátky do budoucnosti“.
A tak přesně 30 let poté, co Saab šokoval celý svět ve Frankfurtu svým vůbec prvním automobilem s přeplňováním, předvedl tamtéž limitovanou černočernou edici Turbo X s turbomotorem 2.8 V6 schopným zrychlení 0–100 km/h za 5,7 s. Tato pohonná jednotka naladěná na výkon 280 koní a točivý moment 400 Nm se navíc velmi brzy stane stálým členem v nabídce modelové řady 9–3. Protikladem k této síle jsou brzdné kotouče, vpředu o rozměru 345 mm, skryté za osmnáctipalcovými litými koly obutými standardně v pneumatikách 235/45 R18.
V souladu s naladěním motoru Saab snížil světlou výšku o 10 mm a vyměnil komponenty podvozku za sportovní kousky, které mají ještě navýšit benefity pohonu všech kol XWD. Tento systém totiž umožňuje rozdělení točivého momentu nejenom mezi nápravami, ale rovněž i mezi zadními koly. Přesto je řidič stále zapojen „do hry“.
Tomu by měl pomoci také větší vizuální charakter, jehož základem jsou nejenom osmnáctipalcová či příplatková devatenáctipalcová litá kola, ale i mohutnější čelní spoiler s většími sacími otvory, záď pak dostala nový nárazník zlepšující proudění vzduchu za vozem a zamezující tak vztlaku na zadní nápravě. Jak kombík, tak i sedan navíc dostanou přítlačné křídlo.
Sportovní téma vládne i v interiéru, kůží čalouněná sedadla nabízejí dostatečnou oporu, sportovně tvarovaný volant či karbonové doplňky na dveřích, středové konzole či palubní desce jsou pak nezbytnými doplňky. Do prodeje by se edice Turbo X měla dostat již velmi brzy, budoucí majitelé si pak dokonce budou moci nechat do softwaru nahrát svoje indicie, jimiž je pak vůz bude vítat.