Dvojice všestranných automobilů kategorie MAV obdržela historicky vůbec nejvyšší skóre za ochranu krční páteře a excelovala i v celkovém hodnocení bezpečnosti dospělých i dětských cestujících.
Ford C-MAX a Grand C-MAX vznikly na nové globální platformě Ford pro vozy segmentu C. Novou testovací procedurou Euro NCAP, používanou od loňského roku, prošly jako první modely značky s modrým oválem ve znaku.
„Výsledky v bariérových testech jsou důležitým faktorem při navrhování našich automobilů, proto jsme potěšeni závěrem Euro NCAP, že nový C-MAX i Grand C-MAX nabízejí v případě dopravní nehody vynikající ochranu,“ řekl Gunnar Herrmann, ředitel globální řady vozů Ford nižší střední třídy.
„Jde přitom o první vozy postavené na nové globální platformě pro segment C, takže jejich výsledek je dobrým znamením pro naše budoucí produkty včetně zcela nového Focusu, jehož prodej bude zahájen v příštím roce,“ dodal Hermann.
Mimořádně tuhá stavba karoserie
Nový C-MAX i Grand C-MAX disponují tzv. Systémem inteligentní ochrany Ford IPS, který kombinuje vysokopevnostní karoserii s nejmodernějšími zádržnými systémy.
Celkem 53 procent karoserie je vyrobeno z vysokopevnostní oceli, zatímco u modelu předchozí generace činil její podíl 45 procent. V A-sloupcích, B-sloupcích, bočních partiích a dveřních výztuhách je použita mimořádně pevná ocel s příměsí bóru, která tak tvoří bezpečnostní buňku okolo prostoru pro cestující a chrání je v případě čelního i bočního nárazu. V konstrukci přední deformační zóny se uplatnila extrémně odolná „dvoufázová“ ocel pro maximální absorpci kinetické energie.
Přední nápravnice vozů Ford C-MAX a Grand C-MAX je navíc navržena tak, aby se při čelní kolizi oddělila od spodní části nosné struktury karoserie, což minimalizuje deformaci v oblasti prostoru pro nohy cestujících na předních sedadlech.
Systém inteligentní ochrany
Klíčovou součástí Systému inteligentní ochrany Ford IPS jsou jednofázové čelní airbagy a boční airbagy vpředu, stejně jako sériově montované okenní airbagy, které chrání cestující na první i druhé řadě sedadel.
K bezpečnosti řidiče přispívá horizontálně deformovatelný sloupek řízení, jenž se při čelním nárazu ve vysoké rychlosti zasouvá směrem od řidiče a snižuje tak zatížení hlavy a hrudníku. Ford také osadil přední sedadla efektivnějšími předpínači a omezovači tahu.
Přední část vozu byla zkonstruována s mimořádnou pozorností k bezpečnosti chodců. Výsledkem je systém deformovatelných stěračů a také speciální konstrukce karoserie v oblasti spodní hrany čelního okna.
Všechna sedadla modelů C-MAX i Grand C-MAX jsou sériově opatřena tříbodovými bezpečnostními pásy a vnější sedadla druhé řady nabízejí úchyty ISOFIX pro bezpečné upevnění dětské sedačky.
Sedmisedadlový Grand C-MAX disponuje rovněž novým systémem upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu, který sleduje druhou i třetí řadu sedadel. Tato funkce je obzvláště užitečná, cestují-li ve voze malé děti.
Nový C-MAX je již k dostání na všech evropských trzích včetně České republiky.