Velká limuzína přináší ve všech oblastech konstrukce inovativní technická řešení, například lehkou karoserii, sportovní podvozek a velký výběr nových asistenčních a multimediálních systémů. Široká je i nabídka motorů a převodového ústrojí.
Karoserie nového Audi A6 je z velké části vyrobena z hliníku a vysokopevnostních ocelí, aby byla mimořádně lehká, pevná a bezpečná. Moderní konstrukční metody a materiály zajišťují velmi nízkou hladinu hluku v interiéru. Precizní vzájemné odladění všech komponentů a důsledné hydraulické tlumení v lůžkách náprav a poháněcího ústrojí je zárukou excelentního komfortu.
Design nového Audi A6 vyjadřuje atletické vlastnosti a eleganci. Limuzína je 4,92 metru dlouhá a 1,87 metru široká, ale jen 1,46 metru vysoká, takže se může pochlubit nejsportovnějšími proporcemi ve své třídě. Celkový dynamický dojem vytváří dlouhá kapota motoru, napjatý oblouk nízké střechy a výrazné linie na bocích.
Charakteristickým prvkem prostorného interiéru je ozdobná lišta, jejíž oblouk obklopuje řidiče a spolujezdce na předních sedadlech. Elegantně zakřivená přístrojová deska staví řidiče do centra vnitřního prostoru.
Všechny detaily v interiéru dokumentují péči, s níž Audi své vozy vyrábí. Veškeré materiály, mezi něž patří i nová dýha z vrstveného dřeva, jsou pečlivě vybrány a zpracovány. Na přání mohou být sedadla vpředu vybavena masážní a ventilační funkcí, zatímco speciální paket „Ambiente“ osvětlení rozzáří interiér mnoha drobnými zdroji světla.
Nové Audi A6 dostalo do vínku logický koncept ergonomického ovládání, jímž se vyznačují všechny modely značky se čtyřmi kruhy. Součástí sériové výbavy je velmi účinná automatická klimatizace a zdokonalený ovládací systém MMI Radio. Audi dodává na přání head-up displej, který promítá důležité informace do zorného pole před řidiče. Na přání je k dispozici rovněž ovládací systém MMI touch, který umožňuje ovládat většinu funkcí navigačního systému MMI plus s pevným diskem prostřednictvím touchpadu.
Internetové služby, u nichž Audi spolupracuje s portálem Google, spojují posádku velké limuzíny s celým světem i za jízdy prostřednictvím mobilního telefonu. Modul UMTS stahuje z portálu Google Earth fotografie a informace přímo na displej a kombinuje je s trasou navigačního systému. Hotspot WLAN umožňuje připojovat různé mobilní přístroje. Vrchol palety HiFi tvoří vyspělá zvuková aparatura Advanced Sound System od společnosti Bang & Olufsen.
Navigační systém MMI Navigation plus v novém A6 úzce spolupracuje s asistenčními a bezpečnostními systémy dodávanými na přání. Řídicí jednotky světlometů, samočinné převodovky a adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go získávají od něj data o průběhu trasy. Díky tomu dokážou tyto systémy rozpoznávat komplexní situace a svou činností optimálně podporovat řidiče. Bezpečnostní systém Audi pre sense je v mnoha případech schopen zmírnit následky nehody nebo srážku dokonce zcela odvrátit. Audi active lane assist pomáhá řidiči udržovat A6 ve vlastním jízdním pruhu a parkovací asistent převezme během parkovacího manévru řízení vozidla.
Zpočátku bude Audi pro novou limuzínu A6 dodávat pět výkonných a mimořádně úsporných motorů, z nichž dva jsou zážehové a tři vznětové TDI. Agregáty dosahují nejvyššího výkonu od 130 kW (177 k) do 220 kW (300 k) a všechny využívají důležité technologie z modulární platformy technických řešení zaměřených na zvyšování účinnosti v podobě systému Start-Stop, systému rekuperace kinetické energie a inovativního řízení chladicí soustavy.
V porovnání s předchozími modely klesla spotřeba paliva u všech modelů, a to až o 19 procent. Nové Audi A6 se může v tomto ohledu pochlubit nejnižšími hodnotami ve své třídě.
Nejúspornějším nabízeným motorem je 2.0 TDI. Ve spojení s manuálně řazenou mechanickou převodovkou vystačí v průměru se 4,9 litru paliva na 100 km, čemuž odpovídá hodnota emisí CO2 129 gramů na km.
Stejně jako u předchůdce nabízí Audi i pro nové modely A6 širokou paletu převodovek. V závislosti na motoru je k dispozici šestistupňová mechanická převodovka, bezstupňová převodovka multitronic nebo jako úplná novinka sportovní převodovka S tronic. Všechny převodové skříně se vyznačují vysokou precizností a díky širokému rozpětí převodů se výrazně podílejí na hospodárném provozu limuzíny.
Hnací síla motoru může být v závislosti na zvoleném motoru přenášena na vozovku prostřednictvím předních kol nebo trvalého pohonu všech kol quattro, jehož mezinápravový korunový diferenciál s talířovými koly zaručuje ve spojení s individuálním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola maximální trakci, stabilitu a dynamiku za všech okolností. Pro nejvýkonnější motory nabídne Audi na přání sportovní diferenciál na zadní nápravě.
Podvozek nového Audi A6 kombinuje sportovní preciznost se suverénním komfortem. Ramena závěsů kol jsou vyrobena z hliníku a nově vyvinutý posilovač řízení má velmi účinný elektromechanický pohon. Manažerská limuzína může být vybavena koly s průměrem od 16 do 20 palců.
Sériová výbava zahrnuje systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select a ve verzích s pohonem předních kol pracuje sportovní ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Na přání je k dispozici komfortní vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízených tlumičů. Později bude nabídka výbavy na přání doplněna o dynamické řízení.