Audi opět stanovuje nová měřítka v oboru konstrukce karoserie. V rámci „12. mezinárodní konference věnované pokrokové konstrukci karoserií“ získalo Audi A8 se suverénním náskokem ocenění „Euro Car Body Award“, což je v celosvětovém měřítku nejvýznamnější cena za inovativní konstrukci karoserie. Špičkovému modelu Audi udělilo nejlepší hodnocení více než 500 expertů společně s odbornou porotou.
Jednou ročně se v hessenském Bad Nauheimu scházejí přední experti na karoserie a diskutují zde o trendech, podrobně zkoumají surové karoserie i kompletní sériové vozy a na závěr vyhlašují nejinovativnější sériově vyráběnou karoserii na světě. Na letošní akci pořádané organizací „Automotive Circle International“ se sešlo 520 specialistů z 22 zemí. Společně s odbornou porotou hodnotili 14 aktuálních sériově vyráběných vozidel. Audi A8 vyšlo z jejich hodnocení jako suverénní vítěz s rekordním výsledkem 41,11 bodu z maximálního počtu 50 bodů.
Luxusní limuzína z Neckarsulmu je mimořádně přesvědčivá svou jakostí lehké konstrukce, která je vyjádřena poměrem hmotnosti karoserie a torzní tuhosti. Hliníková karoserie o hmotnosti jen 231 kilogramů je o 40 procent lehčí než srovnatelná ocelová varianta. Kromě toho je o téměř 30 kilogramů lehčí než karoserie předchůdce, přestože ukazatel jakosti lehké konstrukce vzrostl o 20 procent. Konstrukce karoserie s hliníkovým prostorovým rámem ASF (Aluminium Space Frame) vychází z bionických principů. Podobně jako kosti kostry spojují všechny komponenty optimální funkci s nízkou hmotností. Přitom se používá 13 různých slitin hliníku tak, aby byl na správném místě vždy materiál s potřebnými vlastnostmi.
Kromě přesvědčivých vlastností karoserie oceňuje cena „Euro Car Body Award“ také pokrokové výrobní procesy a know-how značky Audi v oblasti využívání a spojování materiálů.
Audi například ve svém výrobním závodu Neckarsulm používá během precizní výroby karoserie různé techniky mechanického a tepelného spojování. Jednotlivé komponenty karoserie jsou spojeny do vysoce funkčního celku prostřednictvím 1847 samoděrovacích nýtů, 632 závitořezných šroubů, 202 bodových svarů, 25 svarových švů metodou MIG (svařování tavnou elektrodou v atmosféře inertních plynů), šesti metrů laserových svarů a 44 metrů lepených spojů.
Při hodnocení navíc hrály důležitou roli skutečné přínosy pro zákazníka. Audi A8 v tomto ohledu přesvědčilo vynikajícími výsledky v nárazových testech a skvělými hodnotami v oblasti aerodynamiky a akustiky. Zohledněn byl také opravárenský koncept. První místo modelu Audi A8 odráží také vysokou kvalitu a celostní přístup k vývoji karoserie.
Prestižní ocenění získala v roce 2003 již předchozí generace Audi A8. A také v letech 2006 a 2008 putovaly vítězné trofeje do Ingolstadtu, nejprve pro Audi TT a posléze pro Audi Q5. Čtvrtým vítězstvím potvrdila automobilka Audi své vedoucí postavení v této oblasti.
Dalším příkladem kompetencí značky Audi v oblasti konstrukce karoserií je první generace modelové řady A8 představená v roce 1994 jako první luxusní limuzína s hliníkovou karoserií. Vedoucí roli potvrzují také karoserie modelů, jako je Audi R8 Spyder, s vysokým podílem kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny. Audi hodlá tyto inovativní přístupy v budoucnosti dále rozvíjet. Již dnes se nacházejí ve vývoji nové modely s logem čtyř kruhů, které přijdou na trh s překvapivými technologiemi v oblasti lehké konstrukce a využívání různých materiálů.