Vysoce komplexní svařovací linka pro výrobu dílů karoserii, vyrobená v nářaďovně největší české automobilky, je jedinečná, hned pro tři modely vyrábí po šesti dílech karoserie. Nářaďovna Škoda tím opět prokázala svou vysokou kompetenci a silnou pozici v koncernu.
„Už 110 let symbolizuje nářaďovna Škoda Auto technickou dokonalost a vysokou úroveň inženýrských dovedností. Nové linky pro závod v Kaluze jsou ztělesněním této kompetence. Podtrhují význam společnosti Škoda Auto a její nářaďovny pro růstovou strategii značky a celého koncernu,“ zdůraznil Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky. Zmíněných šest svařovacích linek je schopno vyrobit díly pro přední a zadní boční dveře, páté dveře a kapotu. A to hned pro tři modely: Škoda Fabia, Volkswagen Tiguan a Volkswagen Polo.
Zakázku na výrobu nových linek získala mladoboleslavská nářaďovna na jaře roku 2008 od nářaďovny Volkswagen, která funguje jako generální dodavatel pro svařovnu závodu v Kaluze. Už v témže roce inženýři a další pracovníci nářaďovny společnosti Škoda Auto linky zkonstruovali a vyrobili. Na podzim 2010 byly linky ruskému závodu kompletně předány do provozu.
Automobilka koncernu Volkswagen v ruské Kaluze je společným projektem společností Škoda Auto a Volkswagen. Nachází se ve výhodné poloze asi 200 km jižně od Moskvy ve vysoce rozvinuté průmyslové oblasti.