Svět motosportu se zahalil černým suknem, v sobotu totiž zemřel při pádu vrtulníku bývalý mistr světa v rallye Colin McRae. Dvourotorový stroj, který byl na skotského jezdce registrován, spadl v sobotu v odpoledních hodinách v blízkosti McRaeova domu ze sedmnáctého století. Podle policistů se vrtulník, který 39letý milionář pilotoval, ihned po dopadu proměnil v ohnivou kouli.
Jean-Eric Freudiger, McRaeův agent, dnes potvrdil, že bývalý šampion skutečně při pádu zahynul, doposud byly totiž příčiny i následky havárie nejasné. „Poškození bylo natolik veliké, že prozatím není možné ani určit, kolik lidí bylo na palubě,“ uvedla mluvčí skotské policie. Podle Freudigera byl ale ve vrtulníku spolu s McRaeem i jeho pětiletý syn Johnny, dále pak jeden dospělý a další dítě, podle všeho rodinní známí. Společně s manželkou Alison má ještě devítiletou dceru Hollie, ani jedna z nich ovšem na palubě nebyla.
Příčina pádu je ale stále nejasná. Počasí totiž bylo typické pro tuto roční dobu, tedy slabší vítr s deštěm. David Lowry, který pád viděl, protože jeho farma se nachází přímo naproti domu skotského pilota, uvedl: „Mluvil jsem s jedním ze svých přátel na farmě. Vrtulník přelétl nad námi a potom zamířil do údolí. Chvíli poté, co mi zmizel z dohledu, se ale nad stromy objevil kouř. Okamžitě jsem zavolal záchranáře, ovšem co přesně se stalo, to nevím. Nevypadalo to totiž, že by vrtulník měl nějaké problémy. Viděl jsem Colina létat mnohokrát a i v tomto případě vše vypadalo naprosto normálně.“
Ze života šampiona
McRae se narodil v Lanarku v roce 1968 a jeho vstup do světa motosportu byl jasný již od malička. Jeho otec Jimmy se totiž stal pětinásobným britským šampionem v rallye, v roce 1995 se jím pak stal i Colinův mladší bratr Alister. Po řadě větších či menších úspěchů se McRae dostal v roce 1987 do seriálu MS a po osmi letech se stal vůbec prvním Britem, který ho dokázal vyhrát. Za to ho ocenila dokonce i královna.
Mezi další „ocenění“ pak patří série počítačových her nesoucích jméno Colina McRaee, stejně jako úspěchy v náročné dakarské rallye. Na tu se mimochodem skotský pilot připravoval znovu, startovat měl příští rok v lednu. Cizí mu nebyly ani velmi rychlé motocykly, nicméně s těmi řádil v soukromí, stejně jako třeba s vozy Lamborghini.
Do světa závodů se vrátil naposledy (bohužel opravdu naposledy) v roce 2005, kdy ho na dva závody angažovala Škoda a kdy dokázal, že Fabia WRC je v jeho rukou neskutečně schopným strojem.