Modelová řada prémiových malých vozů Audi A1 má za sebou velmi úspěšný vstup na trh. Audi nyní prezentuje novou vrcholnou verzi A1 1.4 TFSI (136 kW). Její dynamický podvozek zajišťuje sportovní jízdní vlastnosti, motor 1.4 TFSI s dvojitým přeplňováním dosahuje nejvyššího výkonu 136 kW (185 k) a spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou S tronic. Nový model A1 1.4 TFSI (136 kW) se může zároveň pochlubit příkladnou hospodárností, neboť podle předběžných údajů spotřebuje průměrně 5,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 jen 139 g/km.
Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) vstupuje na scénu sebevědomě. Maska chladiče Singleframe, výrazný oblouk střechy, silně skloněný střešní sloupek C, kapota motoru a víko zavazadlového prostoru přesahující do bočních stěn a výrazná linie „Tornádo“ dávají již u stojícího vozu najevo jeho sportovní potenciál.
A1 1.4 TFSI (136 kW) používá kompaktní a lehký čtyřválec se čtyřmi ventily na válec, který dosahuje úctyhodného výkonu 136 kW (185 k) a točivého momentu 250 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 6,9 sekundy a další akcelerace může pokračovat až k hranici 227 km/h.
Spontánní reakce a velký točivý moment v celém rozsahu využitelných otáček, a to i při rychlé jízdě, jsou výsledkem realizace neobvyklé koncepce dvojitého přeplňování turbodmychadlem a kompresorem.
Kompresor přichází ke slovu od 1500 min-1 a ve většině situací se odpojuje při 2400 min-1. Nejpozději od 3500 min-1 zajišťuje veškeré přeplňování motoru turbodmychadlo. Inženýři mohli zvolit velké turbodmychadlo s vysokou účinností, protože v nízkých otáčkách je zastupováno kompresorem.
Motor 1.4 TFSI kombinuje mimořádnou dynamiku s vysokou účinností. V průměru se spokojí s 5,9 litry benzinu na 100 km, což odpovídá emisím CO2 jen 139 g/km. Na tomto vynikajícím výsledku se podílí nejen koncepce FSI a dvojité přeplňování, ale i modulární technologie pro snižování spotřeby paliva.
Hnací sílu motoru 1.4 TFSI přenáší na přední kola standardně montovaná sedmistupňová převodovka S tronic, která je velmi krátká a lehká. Sedmistupňová převodovka S tronic je složena ze dvou dílčích převodovek, z nichž každá má vlastní lamelovou spojku. Řazení probíhá během několika setin sekundy bez citelného přerušení toku hnací síly. Dlouhý převod sedmého stupně snižuje spotřebu paliva.
Přední náprava typu McPherson a zadní náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou a odděleně uloženými tlumiči a vinutými pružinami tvoří základ pro agilní jízdní vlastnosti. Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) reaguje spontánně na povely řidiče, zatáčky projíždí i ve vysoké rychlosti s nejvyšší mírou stability a na výjezdu ze zatáčky akceleruje s vynikající přilnavostí. Výkonná brzdová soustava je vpředu vybavena kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením o průměru 288 mm.
Další standardně dodávanou specialitou podvozku je stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Pokud při rychlém průjezdu zatáčkou hrozí ztráta trakce na vnitřním kole, dojde k jeho nepatrnému přibrzdění.
Výbava je kompletní. Bezpečnostní paket zahrnuje dva čelní airbagy, boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a omezovače síly a integrální systém opěrek hlavy Audi.
Mnoho prvků výbavy na přání pochází z vyšších segmentů. Jsou to například světlomety xenon plus s denními světlomety LED, zadní světlomety LED, paket vnitřního osvětlení LED, asistent dálkových světlometů, senzor světla a deště, panoramatické posuvné střešní okno, komfortní klíček s tlačítkem Start-Stop, dva navigační systémy a audiosystém Bose Surround System o výkonu 465 W se 14 reproduktory.
Prodej modelu Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) bude zahájen koncem roku, základní cena bude stanovena v druhé polovině října.