Společnost Bridgestone Europe oznámila celoevropskou reorganizaci v nadnárodních regionech s cílem sloučit některé interní činnosti, zlepšit strategický management a zároveň vytvořit pro národní týmy podmínky, aby se mohly ještě intenzivněji zaměřovat na vlastní trhy. Každý z nově vytvořených regionů bude postupovat podle vlastního kalendáře kompletní implementace nových struktur.
Nově vzniklý VÝCHODNÍ REGION je největším regionem z hlediska rozlohy i potenciálu pro budoucí růst. Patří do něj většina zemí střední a východní Evropy včetně České republiky, pobaltských zemí, Polska, Slovenska, Maďarska, Rumunska, Bulharska a zemí bývalé Jugoslávie. Z praktických důvodů a kvůli využití zkušeností dosavadních zaměstnanců v exportním oddělení bude centrála pro tento region sídlit ve Vídni.
Od 1.9. 2010 byly do jednotlivých funkcí jmenovány následující osoby: Armand Dahi, současný generální ředitel společností Bridgestone Sales Polska Sp.z.o.o, Bridgestone Baltics SIA a Bridgestone Czech Republic s.r.o., bude odpovídat za veškeré aktivity v rámci východního regionu z pozice „Generálního ředitele pro východní region“. Andy Davies povede divizi spotřebitelských produktů pro východní region. Antonio Iannetta povede divizi komerčních produktů pro východní region. Sergejs Pusnakovs bude řídit místní týmy v Polsku a pobaltských zemích. Florin Ponoran bude řídit místní tým v Rumunsku.
Další funkce budou obsazeny později.
V rámci těchto změn budou dále posíleny místní prodejní týmy s cílem poskytovat zákazníkům ještě vyšší úroveň služeb a profitovat z dalších nadnárodních služeb, jako je například fleet management, centrální fakturace nebo e-commerce. Centrála ve Vídni bude blíž k uvedeným aktivitám a díky tomu je bude moci efektivněji monitorovat a podporovat.
Všem zaměstnancům, jichž se tato změna dotkla, byly nabídnuty alternativní funkce v rámci organizace pro východní region.
Restrukturalizaci organizace společnosti si vyžádaly změny na trhu. „Rádi bychom se podíleli na růstu rychle se rozvíjející střední a východní Evropy nabídkou ještě profesionálnější podpory všem našim místním zákazníkům. Předpokladem k tomu bude spojení nových, vysoce kvalifikovaných a specializovaných nadnárodních zdrojů, které nám umožní zaměřit se více na produktovou řadu a zvýšenou kontrolu. Nová organizační struktura přispěje rovněž k optimalizaci efektivnosti a koherence našich vnitřních procesů s jasnými cílem zlepšit služby pro naše zákazníky,“ prohlásil Armand Dahi.
Organizační změny vstoupí v plnou platnost dne 1.1. 2011.