Audi A8 L ihned zapůsobí na okolí nepřehlédnutelnou suverenitou velké reprezentativní luxusní limuzíny. Délkou 5,27 metru i rozvorem přesahuje normální verzi o 13 centimetrů. Z nárůstu rozměrů mají v plném rozsahu prospěch cestující na zadních sedadlech.
Vzadu nabízí Audi na přání dvě samostatná sedadla s elektrickým seřizováním polohy. Tato sedadla mohou být vybavena ventilačními a masážními funkcemi. Ve špičkové variantě je relaxační sedadlo rozšířeno o elektricky nastavitelnou opěrku nohou.
V oblasti multimédií nabízí Audi mnoho atraktivních modulárních systémů, které sahají až k highendovému audiosystému Bang & Olufsen a zahrnují vysoce moderní internetové služby. Audi A8 L je prvním automobilem na světě, který se dodává s integrovaným hotspotem WLAN pro připojení k internetu.
Interiér vozu A8 L fascinuje novým lehkým designem, zpracováním na manufakturní úrovni a velkou pozorností věnovanou nejmenším detailům. Prvotřídní komfort cestování obstarává například efektní osvětlení interiéru nebo čtyřzónová automatická klimatizace.
Vlajková loď značky Audi spojuje novou úroveň technické inteligence s intuitivně jednoduchým ovládáním. Součástí multimediálního rozhraní MMI (Multi Media Interface) je průkopnická inovace v podobě touchpadu, který se dodává na přání ve spojení s navigačním systémem MMI Navigation plus. Prostřednictvím MMI touch může řidič intuitivně ovládat mnoho funkcí, například zadávat cíl cesty do navigačního systému pouhým psaním písmen prstem na touchpadu. Systém MMI Navigation plus je funkčně úzce provázán s asistenčními a bezpečnostními systémy nového Audi A8 L. Navigační systém zná například dopředu průběh trasy a tato data poskytuje řídicím jednotkám samočinné převodovky, světlometů a zdokonaleného adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go.
Zvýšená inteligence těchto systémů umožňuje s časovým předstihem rozpoznávat komplexní situace a jejich průběh, čímž se výrazně zvyšuje úroveň podpory řidiče. V mnoha případech dokáže nový bezpečnostní systém Audi pre sense předcházet nehodám nebo alespoň zmírnit jejich následky. Bezpečnost a komfort řízení zvyšuje rovněž asistent nočního vidění s označováním rozpoznaných chodců a ukazatel rychlostního omezení.
Nadčasově elegantní design
Audi A8 L je nadčasově elegantním ztělesněním klasické limuzíny. Její karoserie má hliníkovou konstrukci s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), a proto váží přibližně o 40 procent méně než srovnatelná karoserie z oceli. Na přání dodává Audi světlomety LED, které realizují veškeré osvětlovací funkce elektroluminiscenčními diodami LED (sériová výbava u modelu W12). Tyto světlomety představují revoluci v historii osvětlovací techniky, a to jak z hlediska technického, tak vizuálního.
Nové modely A8 L přicházejí na start se čtyřmi motory, z nichž dva jsou vznětové TDI a dva zážehové FSI. Všechny agregáty dosahují vyššího výkonu a točivého momentu, avšak spotřebu mají výrazně nižší, a to až o 22 %, díky účinným technologiím značky Audi, jako je rekuperační systém nebo inovativní řízení chladicí soustavy.
Široká paleta nabízených motorů začíná dvěma třílitrovými vidlicovými šestiválci, které dosahují výkonů 184 kW (250 k) v provedení TDI a 213 kW (290 k) ve verzi TFSI. Oba motory V8 mají zdvihový objem 4,2 litru, který v případě jednotky TDI postačuje pro nejvyšší výkon 258 kW (350 k), zatímco zážehový osmiválec FSI mobilizuje 273 kW (372 k). Na vrcholu bude později stát motor W12, zážehový dvanáctiválec se suverénním výkonem a kultivovaností, jenž poskytuje nejvyšší výkon 368 kW (500 k) ze zdvihového objemu 6,3 litru.
Na hospodárném provozu modelů A8 L má velký podíl také osmistupňová samočinná převodovka tiptronic s velkým rozpětím převodů. Elektronicky řízenou převodovku ovládá řidič prostřednictvím elegantní páky voliče nebo pádel na volantu. Trvalý pohon všech kol quattro má sportovní charakteristiku, která upřednostňuje při přenosu hnací síly zadní nápravu. Na přání může být hnací síla dynamicky rozdělována mezi jednotlivá kola zadní nápravy sportovním diferenciálem, který se dodává pro modely A8 L 4.2 TDI sériově.
Nová limuzína A8 L nabízí jak luxusní komfort odpružení, tak i sportovní jízdní vlastnosti. Závěsná ramena kol jsou zhotovena z hliníku. Vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízeného tlumení patří k sériové výbavě a je integrováno do mnohostranného systému jízdní dynamiky Audi drive select. Nabídku v oblasti podvozku kompletuje na přání dodávané dynamické řízení.
Audi A8 L je možné již objednávat u prodejců. Základní ceny jednotlivých modelů byly stanoveny na 1 753 083 Kč bez DPH/2 103 700 Kč s DPH za 3.0 TDI, 1 763 917 Kč bez DPH/2 116 700 Kč s DPH za 3.0 TFSI, 2 048 083 Kč bez DPH/2 457 700 Kč s DPH za 4.2 FSI, 2 138 167 Kč bez DPH/2 565 800 Kč s DPH za 4.2 TDI.
Ve zkratce
Audi A8 L
Karoserie
- lehká a zároveň vysoce odolná karoserie ASF z hliníku
- oproti normální verzi o 13 cm delší karoserie a rozvor, délka 5,27 m
- nadčasově elegantní a harmonický design, na přání světlomety LED
- panoramatické posuvné střešní okno ze dvou skleněných dílů
Interiér a ovládání
- nabídka paketu samostatných zadních sedadel a odvětrávací a masážní funkce sedadel vpředu a vzadu
- zpracování v manufakturní kvalitě, bohatá nabídka sériové a volitelné výbavy
- sériově dodávaný ovládací systém MMI, na přání navigační systém MMI touch s pokrokovým rozpoznáváním ručně psaných znaků
Asistenční a bezpečností systémy
- asistent nočního vidění s rozpoznáváním osob, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, další výkonné asistenční systémy pro podporu řidiče
- nový bezpečnostní systém Audi pre sense zabraňuje nehodám a mírní jejich následky
Informační a zábavní systémy
- navigační systém nejnovější generace úzce provázaný s asistenčními systémy
- vysoce moderní internetové služby včetně hotspotu WLAN, highendové audiosystémy
Pohon
- dva motory TDI, dva zážehové motory, výkony sahající od 184 kW (250 k)
do 368 kW (500 k)
- suverénní jízdní komfort: dvanáctiválcový motor FSI se zdvihovým objemem 6,3 l
- sériově montovaná nově vyvinutá osmistupňová samočinná převodovka tiptronic s elektronickým řízením
- sériově dodávaný pohon všech kol quattro
Podvozek
- lehká konstrukce závěsů kol, vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy
- sériově dodávaný systém jízdní dynamiky Audi drive select včetně vzduchového odpružení a adaptivního tlumení, na přání dynamické řízení