• Nabídka je rozšířena o verzi 2 WD • Vyšší výkon a větší efektivita provozu • Nový dieselový motor je k dispozici v provedení 150 i 190 hp • K životnímu prostředí šetrný model eD4 má spotřebu 6,0 l/100 km a emise CO2 158 g/km • Systém start/stop je součástí standardní výbavy verze s manuální převodovkou • Inovovaný interiér má novou přístrojovou desku a možnost výbavy Premium Pack • Vylepšený exteriér nabízí nové barevné odstíny i provedení kol
Značka Land Rover rozšiřuje nabídku řady Freelander 2 o nový model s pohonem na přední kola (2WD). Jedná se o Freelander 2 eD4, který se může pochlubit kombinovanou spotřebou paliva 47,2 mpg a emisemi CO2 na úrovni pouhých 158 g/km. Stává se tak nejúspornějším vozidlem značky Land Rover v její historii.
„Modelem Freelander 2 eD4 společnost Land Rover vstupuje do velmi oblíbeného i vysoce konkurenčního segmentu sportovně užitkových vozidel s pohonem předních kol,“ říká Phil Popham, výkonný ředitel společnosti Land Rover. A dodává: „Evropský trh představuje 23 procent tohoto segmentu a my v něm chceme obstát.“
„Prostřednictvím verze s pohonem 2WD zlepšujeme efektivitu našich vozidel, rozšiřujeme modelové řady značky Land Rover a zvyšujeme svou atraktivitu pro zákazníky. I nadále budeme vyrábět nejlepší terénní vozy na světě pro zákazníky, kteří vyžadují pohon na všechna kola. Zároveň však chceme nově nabídnout alternativu i pro ty ostatní,“ vysvětluje Popham.
Doslova průkopnický Freelander 2 eD4 je poháněn novým hospodárným turbodieselovým motorem společnosti Land Rover. Ten při objemu 2,2 litru disponuje výkonem 110 kW, maximální rychlost je 180 km/h a zrychlení 0–100 km/h dosáhne během 10,9 sekund. Zákazníkům bude nový model k dispozici ve verzích s automatickou převodovkou či se šestistupňovou manuální převodovkou, kdy systém start/stop je součástí standardní výbavy.
Nový turbodieselový motor o objemu 2,2 litru je rovněž k dispozici u modelu TD4 s pohonem na všechna kola a výkonem 110 kW. Disponuje jím i model SD4 o výkonu 140 KW. Tyto nové modely mají nyní i o 20 Nm vyšší točivý moment. Inovovaný Freelander 2 pro rok 2011 tak poskytuje lepší reakci motoru a větší tažnou sílu ve střední třídě bez ohledu na to, který model si zákazník vybere.
Šetrnost k životnímu prostředí se výrazně zvýšila u 3,2 litrového zážehového motoru I6, který byl upraven, aby vyhovoval nové normě EU5. I přes toto vylepšení se nezměnil jeho výkon, který činí 171 kW.
Land Rover Freelander 2 si pro rok 2011 přichystal i vylepšený exteriér. Ten se vyznačuje novou konstrukcí předního nárazníku, ve kterém jsou zabudované zkosené rámy předních mlhovek. Dalšími inovacemi jsou nové provedení přední masky, zdokonalená přední a zadní světla, vnější kování v barvě karoserie a možnost výběru mezi koly z lehkých slitin o průměru 18 nebo 19 palců. Pro rok 2011 jsou připraveny tři nové barevné odstíny Kosrae Green, Baltic Blue a Fuji White.
Designérský tým Land Rover se zaměřil i na interiér, kde upravil přístrojovou desku. Novinkou jsou čtyři nové styly provedení sedadel. Výbava Premium Pack zahrnuje kožené čalounění Windsor, elektricky ovládaná sedadla, kobercové rohože a krytý středový úložný prostor.
Nový Land Rover Freelander 2 na českém trhu v říjnu Land Rover Freelander 2 pro rok 2011 se ve světové premiéře představí koncem srpna v rámci moskevské Motor Show. V České republice bude u všech partnerů společnosti Land Rover k zakoupení již na začátku října. Verze 2WD bude zákazníkům dodávána od počátku ledna 2011.
Technické údaje nového vozidla Land Rover Freelander 2
*TD4 150PS manual 4WD** | *TD4 150PS auto 4WD** | *SD4 190PS auto 4WD** | *eD4 150PS manual 2WD** | *i6 petrol auto 4WD** | |
---|---|---|---|---|---|
*Height mm (in)** | 1740 (68.5) | 1740 (68.5) | 1740 (68.5) | 1740 (68.5) | 1740 (68.5) |
*Width mm (in)** | 2195 (86.5) | 2195 (86.5) | 2195 (86.5) | 2195 (86.5) | 2195 (86.5) |
*Length mm (in)** | 4500 (177) | 4500 (177) | 4500 (177) | 4500 (177) | 4500 (177) |
*Wheelbase mm** | 2660 (104.7) | 2660 (104.7) | 2660 (104.7) | 2660 (104.7) | 2660 (104.7) |
*Turning Circle m** | 11.3 | 11.3 | 11.3 | 11.3 | 11.3 |
*Min Weight from kg (lb)** | 1785 (3935) | 1805 (3979) | 1805 (3979) | 1710 (3770) | 1775 (3913) |
*Front suspension** | Macpherson strut with lower control arm and anti-roll bar | Macpherson strut with lower control arm and anti-roll bar | Macpherson strut with lower control arm and anti-roll bar | Macpherson strut with lower control arm and anti-roll bar | Macpherson strut with lower control arm and anti-roll bar |
*Rear suspension** | Strut assembly with lateral and longitudinal links and anti-roll bar | Strut assembly with lateral and longitudinal links and anti-roll bar | Strut assembly with lateral and longitudinal links and anti-roll bar | Strut assembly with lateral and longitudinal links and anti-roll bar | Strut assembly with lateral and longitudinal links and anti-roll bar |
*Brakes** | Ventilated front disc – 300mm, solid rear – 302mm | Ventilated front disc – 300mm, solid rear – 302mm | Ventilated front disc – 300mm, solid rear – 302mm | Ventilated front disc – 300mm, solid rear – 302mm | Ventilated front disc,– 316mm, ventilated rear 302mm |
*Steering** | Hydraulic power assisted rack and pinion | Hydraulic power assisted rack and pinion | Hydraulic power assisted rack and pinion | Hydraulic power assisted rack and pinion | Hydraulic power assisted rack and pinion |
*Four Wheel-Drive system** | Full time 4 wheel drive with Haldex rear axle differential. | Full time 4 wheel drive with Haldex rear axle differential. | Full time 4 wheel drive with Haldex rear axle differential. | Front wheel-drive | Full time 4 wheel drive with Haldex rear axle differential. |
*Engine type** | Transverse, in-line 4-cylinder, 16-valve turbo diesel, common rail fuel injection | Transverse, in-line 4-cylinder, 16-valve turbo diesel, common rail fuel injection | Transverse, in-line 4cylinder, 16-valve turbo diesel, common rail fuel injection | Transverse, in-line 4-cylinder, 16-valve turbo diesel, common rail fuel injection | Transverse, in-line 6-cylinder, 24-valve, multipoint fuel injection |
*Displacement cc** | 2179cc | 2179cc | 2179 | 2179cc | 3192 |
---|---|---|---|---|---|
*Bore/stroke mm** | 85×96 | 85×96 | 85×96 | 85×96 | 84×96 |
*cCompr. ratio** | 15.8:1 | 15.8:1 | 15.8:1 | 15.8:1 | 10.8 |
*Max power PS (kW)** | 150 (110) | 150 (110) | 190 (140) | 150 (110) | 233 (171) |
*Max Torque Nm** | 420 | 420 | 420 | 420 | 317 |
*Fuel consumption EU urban/extra urban/combined** | 7.4/5.6/6.2 | 8.7/5.7/7.0 | 8.7/5.7/7.0 | 7.1/5.4/6.0 | 15.5/8.1/10.7 |
*Emissions** | EU5 | EU5 | EU5 | EU5 | EU5 |
*CO2 g/km** | 165 | 185 | 185 | 158 | 255 |
*Transmission** | M66 EH50 6-speed manual | Aisin SWF21 6 Speed auto | Aisin SWF21 6 Speed auto | M66 EH50 6-speed manual | Aisin SWF21 6 Speed auto |
*Fuel tank litres** | 68 | 68 | 68 | 68 | 70 |
*Range (km)** | 1095 | 970 | 970 | 1141 | 650 |
*0–60mph** | 10.9 | 10.5 | 8.7 | 10.9 | 8.4 |
*Top speed kmh** | 181 | 181 | 190 | 181 | 200 |