Po celém světě se tohoto modelu prodalo již 9,6 milionu a zejména v USA má tato řada postavení bestselleru. Design a koncepce nástupce této nejúspěšnější limuzíny německé značky v USA je obrovským skokem vpřed. Na českém trhu se nová Jetta objeví počátkem roku 2011.
Design nové Jetty zaujme nevídanou dynamikou. Prvním náznakem její podoby byla studie kupé NCC, kterou Volkswagen představil začátkem ledna na autosalonu NAIAS v Detroitu. Skutečnost, že se designéři kupé nechali inspirovat limuzínou, podtrhuje sportovní potenciál nové generace vozů Jetta. Nová Jetta již nesdílí žádné vnější karosářské díly s Golfem a jedná se tedy o zcela samostatný typ, jako je Passat CC nebo Tiguan.
V porovnání se studií NCC a předchozí generací vozů Jetta se novinka vyznačuje odlišnými proporcemi. Výrazně přitom vzrostl rozvor (+ 70 mm) a vnější délka (+ 90 mm). V důsledku těchto změn získal vůz na suverenitě a posádce nabízí více prostoru a komfortu.
Také interiér byl navržen od základu nově. Úroveň kvality a dokonalé zpracování nejmenších detailů pětimístného vozu nyní rozhodně přesahuje hranice tohoto segmentu. Zákazníci budou mít poprvé příležitost nechat si u prodejce značky Volkswagen vyměnit ozdobné prvky v interiéru v případě, že si budou přát ještě individuálnější atmosféru.
„German Engineering“ (německá technika) je klíčovým heslem, které dokáže oslovit mnoho zákazníků. Německá konstrukční škola je symbolem nejvyšší kvality a hospodárné techniky. Nová Jetta je dokonalým ztělesněním tohoto přístupu, což ilustruje například technika poháněcího ústrojí. Turbodiesel vybavený nejmodernějším přímým vstřikováním common rail stanovuje ve všech ohledech nová měřítka. V Evropě nabídne Volkswagen začátkem roku 2011 jako nejmenší vznětovou jednotku motor TDI o výkonu 77 kW/105 k, který se v provedení BlueMotion Technology může pochlubit senzačně nízkou spotřebou paliva 4,1 l/100 km v kombinovaném režimu EU, což je pro limuzínu o délce 4,6 metru špičková hodnota.
Vnější design a rozměry
Jetta ještě nikdy nebyla větší. Nový model je dlouhý 4,64 metru, vysoký 1,45 metru a široký 1,78 metru. V New Yorku představený Volkswagen je o 90 mm delší než předchůdce. Uvedené vnější rozměry dodávají vozu působivé proporce, které jsou okořeněné ostrými liniemi podle nové DNA designu značky Volkswagen. Nadčasově elegantní a dynamický styl limuzíny se vyznačuje jasnými a precizními liniemi a napjatými plochami, které vytvářejí dojem vypracovaných svalů atleta.
Příď: Charakter přídě určují výrazně horizontální linie. Leskle černá maska chladiče tvoří stylisticky jednolitý celek s lichoběžníkovými světlomety. Pod nimi se rozprostírá čistě tvarovaná plocha kompletně lakovaného nárazníku. V další úrovni dodává vozu sportovní vzhled ještě jeden vstup pro přívod chladicího vzduchu doplněný spodním spoilerem ve stylu závodních vozů. V horní části přední partie působí mohutným dojmem přechod mezi kapotou motoru ve tvaru písmene V a blatníky. Oblast ramen byla v této podobě převzata v poměru 1:1 od studie NCC a významně se podílí na dynamicky svalnatém charakteru celkového designu.
Silueta: Stylistické prvky, které vytvářejí jedinečnou osobitost všech nových vozů Volkswagen představených v uplynulých několika letech, splývají v siluetě nové limuzíny jako další interpretace designérské DNA koncipované italským šéfdesignérem koncernu Volkswagen Walterem de Silvou a německým ředitelem pro design značky Volkswagen Klausem Bischoffem. Nejlepším příkladem je charakteristická linie „tornádo“ a silně zvýrazněné oblouky podběhů kol, které protínají velké homogenní plochy, a tím vyvolávají silný dojem dynamiky. Díky velkému rozchodu kol tvoří podběhy navíc precizně vyříznutý přechod ke kolům, která mohou mít průměr až 18 palců. Design vnějších zpětných zrcátek s integrovanými směrovými ukazateli napodobuje styl většího modelu Passat CC. V porovnání s předchůdcem získala také silueta nové Jetty na jasnosti a suverenitě.
Zadní partie: Homogenní plochy a sportovní ramena dominují rovněž vzhledu zadní partie nové generace vozů Volkswagen Jetta. Zadní svítilny, které jsou rozděleny do dvou částí a zasahují od příslušného blatníku až do víka zavazadlového prostoru, se vyznačují intenzivním světlem a markantním vzhledem.
Interiér a rozměry
Jetta výrazně zvyšuje svůj náskok před konkurenty zejména kvalitou interiéru, která snese srovnání s vozy z vyššího segmentu. Pětimístný interiér Jetty poskytuje cestujícím na zadních sedadlech výrazně větší pohodlí díky prodlouženému rozvoru. V porovnání s předchůdcem je prostor pro nohy (967 mm) o 67 mm větší.
Nová Jetta nabízí v interiéru bezpříkladně dokonalé zpracování detailů a snadné ovládání bez nutnosti bližšího vysvětlování. Přístroje jsou ideálně členěné a nově tvarované volanty (na přání s multifunkčním ovládáním) přesvědčí řidiče po optické i haptické stránce. Pravá ruka nalezne rychle a intuitivně řadicí páku a z ní je to jen kousek k nově navrženým ovládacím panelům klimatizace, rádia a případně i navigačního systému na středové konzole, která je v zájmu lepší ergonomie mírně natočena k řidiči. Optimálně čitelné kruhové přístroje jsou doplněny displejem multifunkčního ukazatele (palubního počítače). Opěradla zadních sedadel jsou dokonce i v základní verzi asymetricky dělená v poměru 40:60 % a sklopná, aby se zvýšila variabilita. Zavazadlový prostor lze navíc otevřít zevnitř prostřednictvím dálkového odjišťování zámku. Součástí sériové výbavy může být až šest airbagů (dva čelní airbagy, dva boční airbagy vpředu, dva okenní/hrudníkové airbagy vpředu v oblasti předních bočních oken).
Úsporné motory
Šest motorů pro Evropu: Čtyři ze šesti motorů se objeví v roce 2011 pod kapotou vozů Jetta poprvé: 1.2 TSI (77 kW/105 k), 1.4 TSI (118 kW/160 k) a dva turbodiesely common rail 1.6 TDI (77 kW/105 k) a 2.0 TDI (103 kW/140 k). Nejmodernější techniku v osvědčené podobě budou i nadále nabízet jednotky 1.4 TSI (90 kW/122 k) a 2.0 TSI (147 kW/200 k). Až na nejmenší agregát 1.2 TSI lze všechny motory na přání kombinovat s šestistupňovou převodovkou DSG (TDI 77 kW, TDI 103 kW, TSI 147 kW) nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG (TSI 90 kW, TSI 118 kW).
Všechny motory připravené pro modelovou řadu Jetta prodávanou v Evropě splňují samozřejmě emisní normu EU 5. Jednotky 1.2 TSI a 1.6 TDI jsou navíc vybaveny paketem BlueMotion Technology, jehož součástí je například systém Start-Stop a rekuperace kinetické energie. Nový model Jetta 1.2 TSI BlueMotion Technology spotřebuje v kombinovaném cyklu EU pouhých 5,3 l/100 km (to odpovídá emisím CO2 123 g/km), což je naprosto špičková hodnota pro limuzínu s nejvyšší rychlostí 190 km/h poháněnou zážehovým motorem. Verze s motorem 1.6 TDI BlueMotion Technology se může pochlubit senzačně nízkou kombinovanou spotřebou paliva podle EU ve výši 4,1 l/100 km (109 g CO2/km). Jetta je v tomto provedení nejúspornější limuzínou na světě o délce 4,6 metru.