AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.


Toyota otevírá ekologické prodejní místo ve Francii

Toyota slavnostně otevřela nejekologičtější prodejní prostory v zemi – ve francouzském La Rochelle, které se pyšní nulovou bilancí emisí CO2. La Rochelle je jedním ze tří „trvale udržitelných“ prodejních míst společnosti Toyota Motor Europe (TME).

Jejich cílem je zhmotnit možnosti návrhu a výstavby šetrné k životnímu prostředí. Mezitím se pracuje přibližně na 50 podobných projektech trvale udržitelných prodejních míst ve 13 evropských zemích. Toyota se v rámci tohoto programu zaměří nejen na novou výstavbu, ale i na změny nejméně u tří tisícovek prodejců ze své sítě. Hlavním cílem budou co nejvyšší úspory energie, vody i snížení emisí CO2.

„Zasazení automobilky Toyota o trvale udržitelnou mobilitu se dotýká všech aspektů našich činností i podnikatelských aktivit,“ uvedl Didier Leroy, prezident Toyota Motor Europe při slavnostním otevření centra. „Jsme prvním výrobcem, který zavádí ekologická kritéria do norem pro naše prodejce, abychom snížili dopady celé prodejní sítě na životní prostředí a zdlouhodobého pohledu také snížili provozní náklady. Prodejní místo v La Rochelle pro vozy Toyota a Lexus je konkrétním důkazem možných úspor.“

Prodejní místo v La Rochelle bylo navrženo podle ekologických kritérií představujících samotnou špičku v oboru. Budova má neutrální bilanci emisí CO2, přičemž její fotovoltaická elektrárna generuje třikrát více elektřiny než se zde spotřebuje. Celková spotřeba energií je v porovnání s běžnými budovami pouze asi poloviční(1). V tomto prodejním místě se zároveň spotřebuje asi o 70 % méně vody než ve standardních budovách – k tomu napomáhá jímka na dešťovou vodu a recyklování dešťové vody v myčce na automobily. Přirozené chlazení interiérů zajišťuje zatravněná střecha, která zachytává a jímá dešťovou vodu, ale současně slouží i jako útočiště nejrůznějších živočichů. Přirozené předehřívání vzduchu proudícího ventilací zajišťuje v zimě potrubí uložené hluboko v zemi.

Očekává se, že prodejce díky těmto i další ekologickým opatřením získá nejvyšší ekologické hodnocení prodejců Toyota, které staví na přísných mezinárodních kritériích pro trvale udržitelnou výstavbu a návrh budov. V rámci tohoto hodnocení se zkoumají všechny nové budovy zařazené do programu „trvale udržitelných prodejních míst“, a to v devíti různých oblastech: spotřeba energií, odpady, spotřeba vody, materiály, znečištění, zábor půdy a ekologie, zdraví a blaho společnosti, plus management a doprava. V současnosti se plánuje cca 50 ekologických projektů prodejních míst ve 13 různých evropských zemích.

Stávající prodejci sice hodnoceni nebudou, ale očekává se, že zlepší ekologické parametry svých provozů zapojením se do tzv. „energetického kaizen auditu“, kde zjistí, jaká rychlá smysluplná řešení se nabízejí. Předpokládá se, že do roku 2013 se auditu zúčastní 100 % prodejců, kteří by si do roku 2015 měli zajistit certifikát ISO 14001.

Snahy o splnění těchto cílů jsou již vidět. Bezmála polovina národních marketingových a prodejních zastoupení značky Toyota v Evropě již spustila pilotní projekty, nebo již dokonce pracuje na kompletním zavedení do praxe.

(1) V souladu s francouzskou normou RT2005.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
BMW Group Česká republika
Interaction s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Toplac s.r.o.