AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Mercedes-Benz
Auto Fit, spol. s r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Nový Range Rover pro rok 2011

Nový Range Rover pro rok 2011

Nový vznětový osmiválec se zcela novou 8stupňovou převodovkou, dvě nové funkce Terrain Response® a jemné designové novinky v exteriéru – to vše je záruka, že si Range Rover ve verzi pro rok 2011 stále drží svou vedoucí pozici v segmentu luxusních SUV.

Pohonná jednotka LR-TDV8 o obsahu 4,4 litru s paralelním sekvenčním přeplňováním nahrazuje v nabídce vynikající motor LR-TDV8 o obsahu 3,6 litru a jde o naprosto unikátní motor vyvinutý touto automobilkou. Tento zcela nový „super-diesel“ nabízí kombinaci špičkového výkonu, mohutného točivého momentu a velice pohodlné jízdy. Přes svůj vysoký výkon je tento osmiválcový motor také „čistší“: má menší spotřebu paliva i nižší emise než jeho předchůdce a splňuje přísné emisní limity EU5. Asi nejlepší zprávou je nicméně to, že v kombinovaném cyklu dosahuje tento osmiválec o obsahu 4,4 litru spotřeby 9,4l/100km, což z tohoto vozu činí vůbec první Range Rover, který se dostal pod hranici 10l/100km.

Nová pohonná jednotka Range Roveru o výkonu 313 koňských sil a točivém momentu 700Nm je i šetrná k životnímu prostředí: emise oxidu uhličitého se snížily o celých 14 procent. K dosažení těchto hodnot tomuto novému vznětovému motoru výrazně pomáhá nová 8stupňová automatická převodovka ZF 8HP70, kterou konstruktéři automobilky Land Rover vyladili tak, aby řidiči nabídla hladké a přesné řazení a zároveň vynikající úspornost. I díky ní nový Range Rover z rychlí z 0 na 100km/h za pouhých 7,8 sekundy; zrychlení z 80 na 120km/h pak zvládne za pouhých 5,1 sekundy.

Tato „inteligentní“ převodovka se nabízí pouze v kombinaci se 4,4litrovými motory LR-TDV a díky integraci se vznětovým motorem dokáže zajistit nejefektivnější provozní režim ve všech podmínkách. Vzhledem k obrovskému výkonu nového vznětového motoru byly všechny dieselové motory vybaveny stejným brzdovým systémem Brembo, jaký najdeme u přeplňovaného 5litrového osmiválce LR-V8. Tento systém se vyznačuje obrovskou účinností a používá se u těch nejvýkonnějších vozů: systém obsahuje 380mm chlazené přední kotouče s jedinečnými, odlehčenými hliníkovými šestipístkovými třmeny. Brzdění zadních kol zajišťují chlazené kotouče s jednopístkovým třmenem.

I v modelovém roce 2011 nabídne Range Rover špičkový přeplňovaný 5litrový benzinový osmiválec LR-V8 v kombinaci s 6stupňovou automatickou převodovkou ZF HP28, což je kombinace, jež byla poprvé představena pro rok 2010. Přeplňovaný agregát LR-V8 nabídne 510 koní výkonu a 625Nm točivého momentu a Range Rover díky němu zrychlí z 0 na 100km/h za neuvěřitelných 6,2 sekundy.

Novinkou pro rok 2011 jsou dvě vylepšení systému Terrain Response®, a to v podobě asistenta pro rozjezd do kopce a kontroly akcelerace při jízdě v prudkých svazích. V interiéru lze objednat podsvícené prahy pro přední dveře, nové řadící páky pro dieselové modely a novinek doznal i audio systém. Ve výbavě exteriéru pak uživatelé jistě ocení novou masku chladiče „Jupiter“ nebo boční ventilační mřížky u dieselových modelů).

Nový exteriérový paket umožňuje zákazníkům dodat svému vozu Range Rover individuální vzhled. Do nabídky rovněž přibyly nové barvy a druhy litých kol.

Objednávky na tyto nové modely již přijímají všichni autorizovaní prodejci vozů Land Rover. První vozy pak budou dodávané během prosince 2010.

Rychlý přehled:

• Nový motor LR-TDV8 o obsahu 4,4 litru
o Výkon 313 hp (230 kW, nárůst o 15,1 procenta)
o Točivý moment vyšší o 9,4 % (700Nm)
o O 14 procent nižší emise CO2 (253g/km)
o Zrychlení 0–100 km/h za 7,8 sekundy
o Zrychlení z 80 na 120 km/h za pouhých 5,1 sekundy (oproti 6,3 sekundy u předchozí verze)
o Maximální rychlost 210 km/h
o Splňuje emisní normu EU5
• Nová automatická převodovka ZF 8HP70
o Vůbec první 8stupňová převodovka u Range Roveru (pouze u motoru LT-TDV8)
o Těsnější odstupňování převodových stupňů přispívá k pohodlí jízdy
o Širší rozsah stupňů zvyšuje efektivitu provozu
o Funkce Transmission Idle Control snižuje spotřebu paliva
• Funkce Terrain Response® zlepšují jízdu v terénu
o GAC – Asistent kontroly akcelerace při jízdě v prudkých svazích
o HSA – Asistent rozjezdů do kopce
• Lepší výbava interiéru, volitelná sklápěcí zadní sedadla, příčka z laminovaného skla zajišťující soukromí
• Nový design exteriéru posiluje klasický vzhled Range Roveru
• Volitelný exteriérový paket – nabídka osmi barevných provedení
• Volitelný audio systém Harman Kardon Logic 7 s výkonem 1200 W s 19 reproduktory
• Možnost výběru pěti nových druhů kol z lehkých slitin
• Nejsilnější přeplňovaný motor LR-V8 o obsahu 5 litrů
o Výkon 510 hp (375 kW), točivý moment 622Nm, EU 5
o Maximální rychlost 225 km/h

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Scania Czech Republic s.r.o.
Siems & Klein
Interaction s.r.o.