AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
Interaction s.r.o.
Siems & Klein


Nový hybridní autobus Volvo 7700 v Praze

Společnost Veolia Transport Praha (VTP), jako jeden z významných pražských autobusových městských dopravců, získala ke krátkému testování městský hybridní autobus Volvo 7700.

Nízkopodlažní vozidlo, které je sériově vyráběno od letošního roku, je takzvaný paralelní hybrid na dieselový a elektrický pohon, kde obě jednotky mohou pracovat nezávisle na sobě. Autobus je poháněn při rozjezdu elektromotorem a po dosažení rychlosti 15 až 20 km/h. se automaticky startuje vznětový motor, který současně nabíjí baterie elektromotoru. Hybridní pohon dokáže podle terénu a dopravního systému ušetřit až 35 % pohonných hmot. Stojící autobus neprodukuje žádné výfukové plyny.

„V rámci testování nových technologií chceme umožnit i našim řidičům, aby se seznámili s nejmodernějšími autobusy, které jsou v zahraničí nasazovány do běžného provozu, ale u nás se zatím neobjevují,“ říká Ivo Novotný, personální a marketingový ředitel Veolia Transport Česká republika.´“O­testovat hybridní autobus Volvo 7700 v pražských podmínkách souvisí nejen se snahou dopravců uspořit finanční prostředky, ale zohledňuje i téma ochrany životního prostředí,“ dodává Novotný.

Řidiči a technici VTP vyzkoušeli hybridní autobus na vybraných linkách městské a příměstské dopravy v Praze bez cestujících, měli možnost porovnat nejen jízdní vlastnosti vozidla, ale prověřit i jeho technické parametry včetně paralelního hybridního pohonu.

Autobus Volvo 7700 má vysokou kapacitu a může přepravovat až 95 cestujících. Komfort interiéru, nízká hladina hluku, nízkopodlažní provedení se širokou střední uličkou a širokými dveřmi umožňujícími rychlý a pohodlný pohyb cestujících a tím i kratší setrvání na zastávkách, poskytuje vysokou kvalitu přepravy cestující veřejnosti. Vozidlo má velká okna z tónovaného skla a výkonný systém větrání. Prostor pro řidiče má ergonomický design s plně nastavitelnou polohou řízení a samostatnýmvě­tráním, které je možné vybavit klimatizací. Sedadlo řidiče je vzduchově odpruženo a nabízí široký rozsah nastavení.

Technické parametry nízkopodlažního hybridního autobusu Volvo 7700:

- délka 12 m, šířka 3,2 m, výška 2,55 m
- hmotnost vozidla 18 900 kg
- počet dveří 3
- nejnižší nástupní výška 25, 27,27 cm (vozidlo je  – vybaveno funkcí poklesu nástupní hrany podlahy)
- max. počet cestujících 95
- hybridní systém – paralelní hybrid Volvo I-SAM *
- dieselový motor Volvo D5, 210 hp, 800 Nm
- elektromotor – 160 hp, 800 Nm
- převodovka I-shift, automatický systém řazení rychlostí,  – 12rychlostní rozdělená převodovka

  • koncept I-SAM zahrnuje kombinovaný startovací motor, elektromotor, generátor a elektrickou řídící jednotku v kombinaci se vznětovým motorem, I-shift převodovkou Volvo a baterií lithium-ion.

Společnost VTP ve svém provozním středisku Neratovicích provozuje v současnosti na vybrané lince městské hromadné dopravy TriHyBus (zkratka z anglického Triple Hybrid Hydrogen Bus), neboli trihybridní vodíkový autobus, který využívá ke svému pohonu systém trojitého hybridního pohonu: vodíkových palivových článků, baterie a výkonných kondenzátorů zvaných ultrakapacitory.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Toplac s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Mercedes-Benz
Standox
Interaction s.r.o.