Před několika málo lety Mercedes-Benz přemýšlel, jak nahradí již stárnoucí třídu G, která ovšem měla neskutečně věrný tábor příznivců. A právě ti se ozvali nejvíce v tom momentu, kdy automobilka představila třídu GL, tedy naprosto jiný vůz, než jakým bylo původní Géčko. Zřejmě nikdo se dnes již nedozví, zda automobilka přistoupila na nátlak či zda vše zamýšlela již od počátku, nicméně třída GL byla náhle jen jakýmsi doplňkem v této kategorii. A třída G kráčela dál svou vytyčenou cestou, zatímco novinku upravil si vzal do parády Brabus a přetvořil ji přesně na to monstrum, po kterém zákazníci mohutných SUV šílejí.
V prvé řadě to znamená gigantická 23palcová litá kola a nafouknutí blatníků o pět centimetrů do šířky, v té druhé pak přidání spoilerů, prahů a nárazníků na všech stranách. Komplet pak uzavírá čtveřice výfuků umístěná po stranách zadního difuzoru. Kromě toho byl model GL snížen o celých 30 mm, což sice na jednu stranu již zcela eliminovalo průchodnost těžším terénem, nicméně i díky úzkoprofilovým pneumatikám sedí GL na silnici jako přibité. Svůj podíl na tom má ovšem i na míru dělaný režim vzduchového podvozku Airmatic. O bezpečné zabrzdění se pak starají vpředu 380 mm příčně děrované kotouče svírané 12pístkovými třmeny, vzadu jsou pak šestipístky.
Dvanáctipístky vpředu jsou přitom u verze GL 450 a GL 500 nutností, Brabus totiž pro obě připravil 6,1litrový motor produkující 462 koní a 615 Nm točivého momentu. Tato síla dokáže i tohle 2,5tunové monstrum rozpohybovat z klidu na stovku za pouhých šest sekund. Neméně působivé jsou i výkony turbodieselových variant, výkon modelu GL 320 CDI totiž poskočil na 272 koní, model GL 420 CDI jde ještě dále. U Brabusu se jim totiž z osmiválcového motoru podařilo získat 350 koní a 800 Nm točivého momentu, díky nimž tento kolos dosprintuje z 0 na 100 km/h za 7,1 s, nejvyšší rychlost pak povyskočila na 240 km/h.
Úpravám se samozřejmě nevyhnul ani interiér, kde je nyní dominantou čalounění v kombinaci Mastik/Alcantara. Samozřejmostí je i hliníkový set pedálů, v případě dekoru palubní desky a středové konzole pak mohou zákazníci volit mezi karbonem, broušeným hliníkem či dřevem. Loga úpravce prý dostanou jako bonus.