METROPOLIS je limuzína elegantního vzhledu a harmonických tvarů, která odkazuje na velikost, avantgardnost a dynamiku všech velkých megalopolí, z nichž čiší nesporná atraktivita. Koncept je výsledkem práce mezinárodního designerského týmu Citroënu, který působí již od roku 2008 v Šanghaji, aby dokázal co nejlépe reagovat na očekávání prudce se rozvíjejícího čínského trhu.
METROPOLIS, který představuje skutečné umělecké dílo, přináší do světa Kreativní technologie luxus a šarm. Dokonale odpovídá tématu francouzského pavilonu, kterým je „smyslné město“. Historie značky Citroën je totiž protkaná nadstandardními vozy, které již 90 let ovlivňují automobilový vývoj. Návštěvníci světové výstavy tak budou moci objevit a ocenit „automobilové dílo“, které je výsledem kreativní náročnosti a technologického důvtipu, což zde dokládá odpružení Hydractive a hybridní pohon plug-in.
Světová výstava v Šanghaji je pro značku příležitostí potvrdit svou mezinárodní povahu a po 20 letech přítomnosti v Číně opět ukázat, jaký význam přisuzuje požadavkům a očekáváním tohoto trhu. Čínský trh, který je největším automobilovým trhem na světě, se stal druhým nejvýznamnějším trhem Citroënu. Rok 2009 zde byl pro značku z hlediska dodávek rekordním, nárůst byl o více než 57 %.
METROPOLIS: maximální luxus
Za karoserií sedanu, která je u tohoto segmentu v Číně nevyhnutelná, skrývá METROPOLIS vizi kreativního sofistikovaného luxusu, který čiší z jeho úctyhodné velikosti (530×200×140 cm), jež odráží ambice a měřítka země, pro kterou je tento koncept určen.
Vnější styl je impozantní a zároveň elegantní, je zahalen do měňavého šatu jemného odstínu „Pearl Silk“, jehož intenzita se mění podle osvětlení, které dává tušit velkorysé křivky a dokonale propracované detaily. Ve stylu vozu METROPOLIS, který odkazuje na „čínskou vodní pannu“ Xian Nu, se snoubí hladké povrchy, protáhlé linie, ale také smyslné křivky, s osobitými prvky jako je přední blatník, který se výrazně podepisuje na nápadném aerodynamickém tvaru.
Chromovaná lišta v horní části bočních oken pokračuje daleko dozadu, a prodlužuje tak kabinu, bez toho, že by to bylo na úkor soukromí cestujících na zadních sedadlech. Zadní postranní okénko ve tvaru korouhve ubírá vozu na těžkopádnosti a vytváří plovoucí dojem. Skrývá v sobě zdroj světla, jako letmé připomenutí modelu DS.
Z masky chladiče tvaru „papírového draka“ s velmi propracovaným designem jasně vyzařuje výkonnost vozu METROPOLIS. Štíhlé světlomety, které ho obklopují, působí velmi rozhodně a ostře a celku dodávají neoddiskutovatelnou přirozenou autoritu.
U zadní části konceptu se autorům podařilo sladit šířku a stabilitu, a přitom zachovat sevřený aerodynamický tvar. K plynulému stylu přispívá konkávní okno zadního víka v kombinaci s tvarem zavazadlového prostoru, do něhož je zabudovaný aktivní spojler. Lamelové bumerangové světlomety ve tvaru překrývajících se krovek přidávají vzhledu zadní části vozu METROPOLIS originální tečku.
Design interiéru se inspiroval stylem čínských vějířů a strunových nástrojů (guženg). Ty jsou v Číně známkou kultivovaného, vzdělaného člověka s vybraným vkusem. Celek je tvořen vzájemně se překrývajícími útulnými vrstvami, které vytvářejí schránku, z níž luxus čiší novým, „orientálním“ způsobem. Interiér konceptu METROPOLIS ztvárňuje luxus, pro který je nejdůležitější bohatost výrazu.
Souhrnně řečeno: tento nový koncept charakterizuje velikost, harmonie, stabilita a elegance, v kombinaci s kreativitou, technologií, impozantním zjevem a kvalitou. Dobře odrážejí průnik čínského a francouzského cítění. METROPOLIS odpovídá snaze dostat Čínu do pohybu.
METROPOLIS: avantgardní technologie
METROPOLIS usiluje se svým hybridním plug-in pohonem najít rovnováhu mezi odpovědností vůči městskému prostředí a snahou dosáhnout potěšení z jízdy. Je vybaven odpružením HYDRACTIVE, které mu umožňuje naplno využívat své dynamické vlastnosti. Tento systém, který vyrábí značka Citroën, splňuje očekávání, pokud jde o dosažení obecného komfortu, především v Číně. Umožňuje udržet stálou světlou výšku, a tím lepší aerodynamiku a nižší emise CO2.
Díky hybridnímu plug-in pohonu se METROPOLIS pohybuje různým způsobem:
pouze v elektrickém režimu (při startování, ve městě při nižší rychlosti a při zpomalování): díky elektrickému motoru o trvalém výkonu 55k (40 kW), který se může zvýšit na 95k (70 kW). pouze ve spalovacím režimu (při stabilní rychlosti na silnici nebo dálnici, jakmile motor dosáhne optimálního výkonu): díky benzínovému motoru V6 o objemu 2,0 l. Tento motor poskytuje výkon 272k (200 kW) a stálý točivý moment 375 Nm. v kombinaci obou motorů:
• během zrychlování pro nárůst výkonu (funkce „overboost“), kterým se dosahuje maximálního výkonu 460k (345 kW) a točivého momentu 430 Nm; • v režimu 4×4, pokud to vyžaduje přilnavost povrchu vozovky.
V tomto pohonu se snoubí radost z řízení s vynikajícími výkony a šetrným přístupem k životnímu prostředí, s velmi výrazným snížením emisí CO2. Ve srovnání s klasickým pohonem s podobnými výkony (motor V8 o objemu 4,0 l) se totiž podařilo snížit emise CO2 na méně než pětinu (70 g/km, při spotřebě 2,6 l/100 km).
Výsledku je dosaženo díky:
optimalizaci benzínového motoru mechanické pilotované sedmistupňové převodovce s dvojitou spojkou hybridaci vozu strategii využívání hybridního pohonu, jež neustále optimalizuje emise CO2.