Impreza WRX STI nabízí výtečné jízdní výkony odpovídající sportovnímu vozu, který je zároveň nejostřejší verzí ze všech modelů Subaru. Impreza WRX STI současně vyniká i vysokou úrovní bezpečnosti díky přeplňovanému plochému motoru konstrukce boxer spřaženému se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD, proslulému dokonalým vyvážením a nízko umístěným těžištěm.
Za vznikem modelu v provedení 2011 stála myšlenka vyvinout „nejrychlejší WRX STI všech dob“. Konstruktéři navíc vylepšili jízdní výkony jemným odladěním systému zavěšení kol. Ve snaze dosáhnout co nejlepších jízdních vlastností prošel tento model opakovaným testováním na německém okruhu Nürburgring i na tratích v Japonsku. Cílem bylo optimálně odladit základní charakteristiky vozu koncipovaného především pro řidiče a nabídnout mu „stoprocentní kontrolu“ s co nejlepším chováním v zatáčkách, bezpečnou a vysoce nadprůměrnou ovladatelností a celkovou stabilitou.
Nový čtyřdveřový sedan
Nový vysoce výkonný sedan Subaru se stálým pohonem všech kol rozšiřuje stávající modelovou řadu a plně odpovídá charakteru očekávanému od sportovního silničního modelu.
Nový sedan i hatchback WRX s rozšířenou karoserií
Impreza WRX používá stejný typ rozšířené karoserie jako model WRX STI, má širší rozchod kol a širší pneumatiky, což v kombinaci s pečlivě odladěným zavěšením přispívá k vyšší stabilitě a ideálnímu držení stopy za vysokých rychlostí. Provedení sedan i hatchback je nyní atraktivnější díky celé řadě vylepšení v oblasti vnějšího vzhledu i jízdních výkonů.
[Poznámka: Údaje uvedené v této tiskové zprávě se vztahují k verzi určené pro americký trh.]
Hlavní vylepšení modelu Impreza WRX STI
1. Exteriér • Nový sedan staví stejně jako hatchback na designové koncepci „širokého a nízkého“ postoje, který dokonale ladí s ostrou nejvýkonnější verzí a svým dynamickým vzezřením vzbuzuje na silnici náležitý respekt. • Zvětšily se rohové partie nárazníků a začernily plochy kolem mlhových světel, čímž přední partie dostala tvar zhmotňující maximální stabilitu. Nově navržená maska chladiče zaujme maskulinními černými tóny, které společně s většími otvory v masce a nárazníku akcentují funkčnost úzce spjatou s vysokými výkony tohoto modelu. Sportovní naturel akcentuje i dopředu vyplazená spodní hrana spoileru pod předním nárazníkem (sedan i hatchback). • U sedanu podobně jako u provedení hatchback přitahují pozornost vyduté blatníky vpředu i vzadu, které při pohledu z boku působí výrazně dynamicky. Agresivně vytvarovaný zadní blatník zdůrazňuje širší rozchod zadních kol a špičkové výkonové parametry tohoto sedanu. • Při pohledu na sedan zezadu si lze povšimnout toho, že zadní blatník přesahuje přes vnější hranu sdružených svítilen, čímž zdůrazňuje tloušťku zadních partií a designovým jazykem poukazuje na stabilitu vozu. Ke kultivovanému sportovnímu vzhledu přispívá i tvar difuzoru začleněného do spodní části zadního nárazníku, kompletně obepínajícího tlumič výfuku. • Speciálně pro STI v provedení sedan byl vytvořen nápadný zadní spoiler. Prostorová koncepce zadního spoileru funkčně přispívá k co nejlepší aerodynamice a opět poukazuje na špičkový výkon provedení WRX STI. • Rozdělené výfukové potrubí se zdvojenými koncovkami má nový jedinečný design, použitý pouze u karosářské varianty sedan. Koncovky z nerezové oceli vyjadřují sportovní naturel i vysokou kvalitu vozu. • Lehká litá kola o průměru 18\" jsou nyní standardní součástí výbavy, přičemž jejich provedení ve vysokém lesku okořeňuje sportovní charakter vozu o nádech luxusu. Povrchovou úpravu ve vysokém lesku mají i na přání dodávaná kola BBS o průměru 18\" (sedan i hatchback). • Nově se nabízí lakování karoserie v odstínu „Plasma Blue Silica” (sedan i hatchback).
2. Interiér (sedan i hatchback) • Barvy přístrojového panelu, obložení dveří a ozdobných částí kolem volantu mají nyní tmavý metalický odstín. Sportovní atmosféru v kabině pak dotváří kontrast tmavého odstínu se stříbrnými dekorativními prvky.
• Standardní audio soustava podporuje připojení přes Bluetooth®*. Pohodlí zajišťuje i ovládání na volantu pro hands-free telefon připojený prostřednictvím Bluetooth. (Bluetooth® je registrovaná ochranná známka společnosti Bluetooth® Sig, Inc. USA.) • Do schránky ve středové konzole je zabudován konektor USB umožňující připojit další zařízení.
3. Mechanické prvky (sedan i hatchback) • Kompletním přepracováním prošel systém zavěšení kol, což se odrazilo ve snížení vozu o 5 mm a přispělo k velmi přesné ovladatelnosti přesně podle pokynů řidiče. • U zavěšení kol přední nápravy se používá nové spodní rameno z hliníku a přepracována byla i pouzdra zadního ramena, kde je použit speciální kulový kloub. Výsledkem je stabilní zachování sbíhavosti a rozchodu kol s ještě lepší ovladatelností vozu. • Provedení pouzder u zadní nápravnice bylo upraveno s ohledem na konstantní sbíhavost a úhel odklonu s cílem dosáhnout co nejlepší zpětné vazby a maximální trakce. • Speciální odladění tlumicí síly u předních i zadních tlumičů je zárukou bezpečné trakce za všech jízdních podmínek. Ke zlepšení torzní tuhosti přispěly úpravy vinutých pružin a stabilizátorů na přední i zadní nápravě.
<Subaru Impreza WRX STI, modelové provedení 2011 – hlavní techn. specifikace> (verze pro americký trh) Celková délka × šířka × výška (mm): 4 580 (sedan), 4 415 (hatchback) × 1 795 × 1 470 Rozvor náprav (mm): 2 626 Rozchod kol vzadu (mm): 1 530 /1 540 vpředu/ Typ motoru: Přeplňovaný čtyřválec s protiběžnými písty DOHC Zdvihový objem: 2 457 ccm Max. výkon: 305 k při 6 000 ot/min Max. točivý moment: 393 Nm při 4 000 ot/min Pneumatiky: 245/40 R18 Počet míst: 5
Hlavní vylepšení modelu Impreza WRX 1. Exteriér • Impreza WRX v provedení sedan i hatchback se vyznačuje širokým a nízkým postojem podobně jako WRX STI, akcentujícím výkonnostní parametry tohoto modelu. • Na blatnících najdeme označení WRX (sedan i hatchback). • Použití speciálních litých kol o průměru 17\". Sportovní vzhled s novým designem a povrchovou úpravou v matně modrošedé barvě. Lehká kola přispívají k ještě lepším jízdním výkonům (sedan i hatchback). • U sedanu i hatchbacku zaujme zdvojené výfukové potrubí s dvojitými koncovkami, podobně jako u modelu WRX STI, upozorňující na sportovní naturel vozu při pohledu zezadu. • Zadní spoiler sedanu je ve speciálním provedení WRX zdůrazňujícím typické rysy tohoto modelu. Střešní spoiler u hatchbacku je totožný s tím, který najdeme na modelu WRX STI.
2. Mechanické prvky (sedan i hatchback) • Design široké karoserie se odráží i v širším rozchodu kol přední a zadní nápravy – rozšíření o 35, resp. 40 mm. K ještě vyšší stabilitě jízdy přispělo rozšíření pneumatik o 10 mm. • Změna nastavení pouzder nápravnice u zavěšení zadních kol zlepšuje trakci na vozovce za jízdy vysokou rychlostí.