Mazda využije tuto dohodu zkombinováním tohoto hybridního systému se svými SKY motory příští generace, na kterých v současné době pracuje. Dále má v plánu vývoj a výrobu hybridního automobilu v Japonsku. Mazda má v úmyslu zahájit prodej hybridního vozu nejprve v Japonsku, a to v roce 2013.
Protože Toyota považuje zodpovědnost v chování k životnímu prostředí za svou manažerskou prioritu, začala prodávat Prius, první hybrid na světě, který je vyráběn sériově, už v roce 1997. Do současnosti bylo prodáno a doručeno zákazníkům přes 2,3 milionu hybridních vozů Toyota – a to ve více než 70 zemích a regionech světa.
TMC si uvědomuje důležitost ochrany životního prostředí podporou a popularizací svých eco-friendly technologií, které jsou v tomto případě reprezentovány hybridními systémy. Zároveň TMC oznámila, že bude zvažovat také žádosti dalších společností o dodání hybridních technologií.
Na základě dlouhodobé strategie společnosti Mazda, zvané Udržitelné Zoom-Zoom, má Mazda v úmyslu snížit průměrnou spotřebu vozů Mazda prodávaných celosvětově, a to o 30% do roku 2015 ve srovnání s rokem 2008. Protože chce Mazda poskytnout zákazníkům zároveň pověstnou radost z jízdy a skvělé výsledky ve spotřebě a bezpečnosti – zavádí novou strategii zvanou Building Block Strategy.
Tato strategie znamená, že Mazda se nadále soustředí na základní aspekty svých vozů – včetně motorů, převodovek a snižování jejich hmotnosti – a pak progresivně dodá elektrická zařízení jako start-stop systém, rekuperační brzdění a hybridní systémy.
Díky tomuto partnerství budou obě společnosti nabízet technologie a produkty zajišťující ochranu životního prostření maximálnímu počtu zákazníků.