Když jsem se před nedávnem bavil s Petrem Žemličkou, manažerem projektu Lexus Lounge, shodli jsme se oba na tom, že modelová řada IS je naše nejoblíbenější. Má totiž patřičně sportovní šmrnc, je skvěle vybavená, za dobrou cenu a dokáže již směle konkurovat prémiovému německému triu v podání BMW, Audi, Mercedes. Až doposud se však mohla postavit pouze běžnějším modelům, opravdová sportovní ikona totiž v nabídce Lexusu chyběla, nepočítáme-li spíše luxusní kupé-kabriolet SC.
Nyní se ale u prestižního japonského výrobce očekávají změny. Ve Frankfurtu se již v sériové podobě představil model IS F vybavený pětilitrovým osmiválcem o výkonu 400 koní a točivém momentu 500 Nm, které na zadní kola přenáší unikátní osmistupňová převodovka DSS (Direct Sport Shift). Ta se v podobně zaměřeném modelu objevuje poprvé (nejenom u Lexusu), přičemž nabízí i manuální režim ultra rychlého řazení jednotlivých stupňů (přeřazení rychlostního stupně zabere pouze 100 milisekund, což znamená, že rychlejší jsou již pouze formule). I díky tomu se IS F dostane z klidu na stovku za 4,9 s, nejvyšší rychlost pak u Lexusu poprvé přesahuje obligátních 250 km/h a končí o dvacet kilometrů výše.
Jízdní dynamiku IS F výrazně podporuje nově představený třístupňový systém integrovaného řízení dynamiky vozidla s označením Sports VDIM. Řidič má na výběr tři módy tohoto systému: Normal, Sports a Off (vypnutí systému).
Z hlediska designu vyniká u modelu IS F především masivní přední část vozu, chladící průduchy za předními koly a také čtyři masivní koncovky výfuku integrované do zadního nárazníku. Sportovnímu pojetí tohoto modelu odpovídá také posílená brzdová soustava, která je výsledkem úzké spolupráce s firmou Brembo. Vpředu jsou umístěny šestipístkové třmeny a brzdové kotouče s ventilací o rozměru 360 mm. Zadní dvoupístkové třmeny brzdí kotouče o rozměru 345 mm. Pro model IS F byly zvoleny 19palcové ráfky z lehkých slitin v kombinaci s nízkoprofilovými pneumatikami.
Sportovní Lexus IS F byl vyvíjen v japonském prostředí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj provázelo náročné testování na okruhu Fuji Speedway, který letos poprvé hostí závod F1 – Velkou cenu Japonska.