AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Scania Czech Republic s.r.o.
BusPoint
Interaction s.r.o.


Hyundai odhalil nové modely Blue DriveTM s inovativní technikou

Hyundai představuje na Ženevském autosalonu 2010 nejnovější přírůstky do rodiny inovativních ekologických modelů Blue DriveTM. Výsledkem ambiciózního projektu je pět nových modelů i10 blue, i20 blue, i30 blue, i30cw blue a ix35 blue.

Tyto novinky podpoří snahu společnosti Hyundai o dosažení vedoucího postavení v oblasti ochrany životního prostředí v rámci automobilového průmyslu.

Nové extrémně hospodárné varianty jsou vybaveny celou řadou technických modifikací, které dále zlepšují již tak vynikající ekologické vlastnosti výchozích modelů v reálném provozu. Těchto zlepšení bylo dosaženo bez jakýchkoli kompromisů z hlediska výkonových parametrů, spolehlivosti nebo potěšení z jízdy. Díky tomu představují všechny modely Blue DriveTM realistické řešení pro moderní motoristy.

Poháněcí ústrojí

Poháněcí ústrojí všech nových modelů blue využívají nejnovější hospodárné technologie vyvinuté výzkumnými a vývojovými centry Hyundai v Jižní Koreji a Evropě. Nový zážehový motor Kappa 1,0 litru a vznětové motory U2 1,7 litru používají například vysoce kvalitní olej s nízkou viskozitou, který účinně snižuje tření uvnitř motoru. Účinnost motorů dále zvyšuje plynulé proměnné časování sacích a výfukových ventilů, zdokonalený proces spalování, optimalizované zpřevodování a upravené elektronické řízení.

Nápadnou změnou z pohledu řidiče je aplikace systému ISG (Stop & Go). Tento inovativní systém vypne spalovací motor, pokud vůz zastaví a řidič zařadí neutrál, a opět jej automaticky spustí, jakmile řidič sešlápne pedál spojky. Tímto způsobem lze velmi účinně minimalizovat emise a spotřebu paliva zejména ve městě během popojíždění v kolonách.

Součástí systému ISG (Stop & Go) je adaptivní řízení alternátoru, které maximalizuje rekuperaci kinetické energie během brzdění. Zároveň se zlepšuje akcelerace v důsledku minimalizace zatížení motoru pohonem příslušenství.

Snížené jízdní odpory

Nové vozy z projektu Blue DriveTM mají celou řadu opatření pro zlepšení aerodynamiky a snížení jízdních odporů.

Všechny modely dostaly hladké zakrytí spodní části vozu, které snižuje aerodynamický odpor a v důsledku toho i spotřebu paliva. Některé modely mají také upravené brzdové obložení a kotouče a jezdí na pneumatikách s nízkým valivým odporem a vyššími doporučenými hodnotami tlaku vzduchu.

Vnější design modelů blue se ve svých hlavních rysech neliší od výchozích standardních vozů. Snadnou identifikaci ekologických variant umožňují speciální loga a unikátní barva laku. Logo na zádi prozrazuje příslušnost vozu k rodině Blue DriveTM a všechny modely jsou lakovány stejným originálním levandulově modrým odstínem doplněným neméně atraktivní grafikou na karoserii.

Emise CO2

Inženýrům společnosti Hyundai se těmito inovacemi podařilo stlačit emise CO2 modelů i10, i20 a i30 blue pod hranici 100 g/km. Zcela nový ix35 blue se může pochlubit vynikající hodnotou 135 g/km, která je nejnižší mezi SUV segmentu C.

Model i10 blue, jehož výroba bude zahájena koncem roku 2010, je poháněn novým a extrémně hospodárným zážehovým motorem Kappa 1,0 litru s plynule proměnným časováním sacích a výfukových ventilů CVVT, který dosahuje výkonu 51 kW (69 k) při 6200 min-1 a maximálního točivého momentu 94 N.m. Zdokonalená konstrukce motoru a zlepšená aerodynamika modelu i10 blue přinesly snížení emisí CO2 na pouhých 99 g/km.

Model i20 blue je poháněn vynikajícím vznětovým motorem U2 1,4 litru, jehož vývoj probíhal ve výzkumném a vývojovém centru v německém Rüsselsheimu. Tato jednotka je vyladěna na nejvyšší výkon 55 kW (75 k) při 4000 min-1 a maximum točivého momentu 220 N.m. Tento motor se dodává v kombinaci s nejmodernější šestistupňovou mechanickou převodovkou. Model i20 blue s emisemi CO2 jen 98 g/km se začne prodávat v roce 2011.

Hatchbacky i30 blue a kombi CW používají turbodiesel U2 1,6 litru s výkonem 66 kW (90 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 240 N.m. Účinný přenos hnací síly na vozovku zajišťuje šestistupňová mechanická převodovka. Emise CO2 klesly u hatchbacku na pouhých 98 g/km a u kombi na 99 g/km. Tyto modely budou proto představovat pro zákazníky velmi atraktivní nabídku. Nošovický závod zahájí jejich výrobu v roce 2011.

Koncem roku 2010 bude spuštěna výroba modelu ix35 blue, který se může pochlubit extrémně nízkou hodnotou emisí CO2 ve výši jen 135 g/km, jež překonává nejen nejlepší SUV segmentu C, ale i mnohé hatchbacky segmentu C. Vznětový motor U2 1,7 litru, vyvinutý v rüsselsheimském výzkumném a vývojovém středisku, poskytuje největší výkon 85 kW (115 k) při 4000 min-1 a maximální točivý moment 260 N.m. Vůz je vybaven šestistupňovou mechanickou převodovkou.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Toplac s.r.o.
BOSCH
Mitsubishi Motors Česká republika
Standox