Modernizovaná modelová řada Santa Fe společně s novým modelem ix35 posílí postavení značky Hyundai mezi pěticí nejprodávanějších značek v kategorii SUV na evropském trhu, čímž významně přispějí ke zvýšení tržního podílu společnosti Hyundai a dále pozvednou povědomí veřejnosti o značce Hyundai.
Kvalita vozů Hyundai v segmentu SUV je všeobecně uznávaná, přičemž již první generace vozů Santa Fe dosáhla vynikajících prodejních úspěchů. Každý rok se umístila v první desítce ve statistikách evropských prodejů SUV segmentu D a v nejlepším roce se prodalo 62 000 těchto vozů, což odpovídalo 16 % objemu příslušného segmentu. Od uvedení modelové řady Santa Fe na trh bylo na celém světě prodáno více než dva miliony těchto vozů.
Hyundai nyní vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. V uplynulých letech došlo k posunům v poptávce po vozech SUV od vysokovýkonných a drahých vozidel směrem k hospodárnějším modelům, které si přesto zachovávají svou praktičnost. Zákazníci přitom dávají přednost vozům s výrazným charakterem, stylem a elegancí.
Hyundai reaguje na tyto změny v poptávce novým designem svých modelů v kategorii SUV a zaváděním inovativního poháněcího ústrojí. Výsledkem jsou přitažlivá vozidla v segmentu C a D se sníženou spotřebou paliva a vyšší úrovní ochrany životního prostředí.
Facelift karoserie doplňují nová kola z lehké slitiny
Vzhledem k tomu, že design předcházející generace vozů Santa Fe byl tak zdařilý, že v něm našli zalíbení jak zástupci médií, tak i zákazníci, přichází modernizovaný model pouze s jemnými evolučními změnami. Všechny vnější výlisky karoserie zůstávají beze změn. Mezi novinky patří nová maska chladiče se třemi příčkami místo dvou u předchůdce, nové přední a zadní nárazníky, nové projekční světlomety, nové přední mlhové světlomety, nové zadní sdružené svítilny a nové tvarování bočních prahů. Nová jsou i sériově dodávaná kola z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky, záď zdobí sportovnější koncovky výfuku a podélné střešní nosiče kladou menší odpor proudícímu vzduchu.
Výběr tří motorů pro Evropu
V reakci na trend zmenšování zdvihového objemu motorů nabízí modernizovaná řada Santa Fe evropským zákazníkům vznětový čtyřválec 2,2 litru ve výkonových stupních 145 kW (197 k) a 110 kW (150 k) a zážehový čtyřválec 2,4 litru o výkonu 128 kW (174 k). Všechny motory splňují emisní normu Euro 5 a nový turbodiesel R2.2 je na vybraných trzích vybaven filtrem pevných částic. Nejhospodárnější model se může pochlubit emisemi CO2 jen 171 g/km, což je výrazné snížení oproti předchůdci (o 19 g/km).
Opatření pro zvýšení hospodárnosti
Modernizované vozy Santa Fe dosahují nižší spotřeby paliva i nižších emisí, např. díky novému systému řízení alternátoru, který je odpojován při sešlápnutí pedálu spojky (pouze u modelů s mechanickou převodovkou), aby se snížilo zatížení motoru.
Všechny modernizované modely Santa Fe jsou vybaveny šestistupňovými převodovkami, jejichž modifikované zpřevodování přispívá k nižší spotřebě paliva. Modely s mechanickou převodovkou mají nově ukazatel vhodného řazení, který vyzývá řidiče k hospodárnějšímu stylu řízení. Jakmile motor dosáhne optimálních otáček pro přeřazení, začne blikat ikonka na displeji palubního počítače. Modely se samočinnou převodovkou jsou vybaveny novým systémem „ECO“ s diodami LED, které svítí buď červeně, nebo zeleně v závislosti na stylu jízdy.
K dalším inovacím pro vyšší hospodárnost provozu patří zadní spoiler, který snižuje aerodynamický odpor, a pneumatiky s příměsí siliky a se sníženým valivým odporem.
Zvýšená bezpečnost
Modely GL a GLS jsou nyní sériově vybaveny aktivními opěrkami hlavy na předních sedadlech a ve většině zemí také stabilizačním systémem ESP (Electronic Stability Program). Novinkou je senzor převrácení, který v případě nebezpečí vydá signál pro aktivaci bočních a okenních airbagů i předpínačů bezpečnostních pásů.
Mezi nové prvky aktivní bezpečnosti zahrnuté ve většině zemí do sériové výbavy patří asistent rozjezdu do kopce HAC (Hill-start Assist Control), který zabraňuje nekontrolovanému pohybu vozidla při rozjezdu ve svahu, a asistent sjíždění prudkých svahů DBC (Downhill Brake Control), který udržuje malou rychlost vozidla při jízdě z prudkého svahu.
Modely GLS mohou být na přání nově vybaveny zadní kamerou, uloženou v zadním výklopném víku. Kamera se aktivuje při každém zařazení zpětného chodu a její obraz může řidič sledovat na barevném displeji LCD integrovaném do vnitřního zpětného zrcátka. Tím výrazně klesá riziko poškození vozu při couvání.
Dvě úrovně výbav, 10 barev a nové výbavy na přání
Modernizované vozy Santa Fe jsou v Evropě k dispozici ve dvou stupních výbavy GL a GLS a s výběrem deseti laků karoserie, z nichž sedm je nových. Uvnitř čeká na posádku nová kolekce kvalitního čalounění sedadel a vybraných ozdobných prvků.
Nejnápadnější změny v interiéru jsou spojeny s výbavou na přání. Konkrétně zahrnují novou přístrojovou desku „Supervision“, integrovaný satelitní navigační systém (od července 2010) a zadní kameru s displejem LCD v elektrochromatickém vnitřním zpětném zrcátku. Speciálně pro verzi GLS jsou k dispozici také tři nové pakety výbav na přání.