Bitva mezi automobilkami ze Země vycházejícího slunce začíná nabírat pěkně na obrátkách, málokde se totiž města rozvíjejí a plní tak rychle, jako právě tady. A Japonci již mají i recept na to, jak se v přeplněných silnicích rychle a levně pohybovat. Na západ jako první proniklo Mitsubishi i (pozor, i je název vozu), které se dočkalo velkých úspěchů především ve Velké Británii. Ostatně, není divu, kromě toho, že má totiž pravostranné řízení, není delší než 3,4 m a širší než 1,48 m, o pohon se stará úsporný motor o objemu 660 ccm a cenovka nepřesahuje 400.000 korun.
Tento úspěch je ale trnem v oku pro Toyotu a tak ve Frankfurtu představila koncept iQ (pozor, i toto je název vozu), který ale zachází ještě dále. Vůz je totiž menší než Aygo a na délku měří pouhých 2,98 metru. Dovnitř se ovšem vejdou 3+1 osoby, a to včetně veškeré své bagáže. Za normální situace totiž sedí spolujezdec vedle řidiče, ovšem díky posazení palubní desky daleko dopředu může být jeho sedadlo posunuto více k čelnímu sklu, tudíž tak vzadu vznikne prostor pro dvě osoby.
Kromě toho se koncept iQ zaměřil i na ekologickou stránku, stejně jako na představení nového designového směru Vibrant Clarity. Ta se zaměřuje především na tři důležité stránky: První je dokonalá nevyváženost proporcí poukazující hlavně na posunutí kabiny nad přední nápravu. Tou druhou je pak skladba integrovaných komponent, zejména pak vyjádření jejich energičnosti. To lze spatřit třeba v okolí sedmnáctipalcových litých kol, které jsou již samy za sebe pastvou pro oči. Do třetice je to pak volná forma geometrie. Tato vlastnost by měla zpomalit stárnutí vozu po vzhledové stránce, v podstatě jde tak o prvek nadčasovosti. Jak to tak vypadá, Toyota má skutečně iQ.